42v ja ero tulossa lisänä omat mt ongelmat
Kommentit (7)
Nyt on tilaisuus laittaa oma elämäsi kuntoon, pala palalta.
Kun tulee parempi päivä (mt-ongelmien kanssa), istu alas ja listaa korjattavat asiat elämässäsi.
Sitten alat tehdä töitä näiden asioiden saavuttamiseksi omaan, rauhalliseen tahtiisi.
Pienenpienin askelin.
Kiire ei ole mihinkään. Nyt on aika luoda itsellesi omaa arkea ja elämää, omien rutiiniesi kanssa.
Pidä enemmän yhteyttä mahdollisiin ystäviin ja perheenjäseniin, sovi tapaamisia kasvotusten (sikäli kun pystyy) ja kerro että tarvitset nyt apua ja tukea, ainakin joku auttaa varmasti. Jos ketään ei ole, hae apua mt-palveluiden kautta (tämän voit tehdä joka tapauksessa). Omasta kokemuksesta sanoisin, että nyt tarvitset kuuntelijaa, halauksia ja tukea enmmän kuin mitään muuta, tähän akuuttiin hätään. Noiden korjaustoimien aika on myöhemmin, sitten kun olet käynyt akuutin vaiheen läpi.
Älä edes ajattele mitään parisuhdetta juuri nyt, jos haluat sellaisen niin sen aika on sitten kun olet ensin itse toipunut parempaan kuntoon tästä kriisistä.
Tosiaan, ensimmäinen askel : ota yhteyttä mahdollisiin ystäviin ja perheenjäseniin ja ota yhteyttä mt-palveluihin.
Älä ainakaan jää huonoon avioliittoon siksi että kuvittelisit ettet löydä enää ketään. Keskity mt-ongelmien saamiseen hallintaan, se on kaikista tärkein asia.
Oletko jo päätynyt eroon vai mietitkö vielä? Joka tapauksessa, komppaan aiempia kommentoijia siinä että mielenterveys on tärkein asia kaikista. Jos olet huonossa liitossa jossa sinua poljetaan, omilleen lähteminen monesti parantaa omaa mielenterveyttä vaikka haikealta tuntuukin.
Juttele kriisipuhelimessa nimettömänä, pahimpina hetkinä. Ero ei tarkoita että koko muu maailma hylkäisi sinut, maapallolla on aika paljon porukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Oletko jo päätynyt eroon vai mietitkö vielä? Joka tapauksessa, komppaan aiempia kommentoijia siinä että mielenterveys on tärkein asia kaikista. Jos olet huonossa liitossa jossa sinua poljetaan, omilleen lähteminen monesti parantaa omaa mielenterveyttä vaikka haikealta tuntuukin.
En ole vielä lähtenyt ja varmaan en uskallakaan vaan odotan miehen ratkaisua. Hän syyllistää minua vioistani ja sairaudestani jolle en voi mitään. Että kaikki hänen elämässään on minun vikani, pariterapia ja perheneuvolat ym...lisäksi syyttää mt sairaanhoitajaani että neuvoo minua väärin vaikka ei ole mitään ratkaisuja neuvonut.
Ap
Miksi ero ja mitä mielenterveysoireita sulla on?