Miksi ahkera harjoittelu vaikka urheilussa on sankariteko, mutta ahkera opsikelu on hikipinkoutta?
Miksi ahkera harjoittelu vaikka urheilussa on sankariteko, mutta ahkera opsikelu on hikipinkoutta?
Missä muissa asioissa on vastaavia, eli sama asia yhden tekemänä onsankaruutta ja toisen huonoutta?
Kommentit (17)
Poika joka on villi ja koettelee rajojaan on hyvä ja kasvaa mieheksi.
Tyttö joka on villi ja koettelee rajojaan käyttäytyy sopimattomaksi
Nainen joka hankkii seksileluja on vapaa ja rajoaja avartave.
Mies joka hankkii seksileluja on onneton nössö joka ei saa naisia
Ainakin mitä omaa nuorisoani seuraan, niin tuollainen hikipinkoajattelu taitaa olla mennyttä kauraa. Ja omat nuoreni ovat keskitason oppilaita. Joissain aineissa menestyvät paremmin, osassa vähän huonommin.
Arvostavat kyllä kovasti niitä koulukavereitaan joilla on erinomaiset arvosanat.
Miesinsinööri joka vaatii lisää palkkaa työsuorituksensa perusteella, on arvonsa ymmärtävä.
Naissairaanhoitaja joka vaatii lisää palkkaa työsuorituksensa perusteella, on ahne ja itsekesteinen.
Kyse on luokkayhteiskunnasta, jos tulet paremmasta perheestä, opiskelu ei ole hikipinkoutta vaan itsestäänselvyys, vain huonommista perheistä tulevat pitävät ahkeraa opiskelua huonona asiana.
Rahan käyttö parempaan autoon on yleisesti hyväksyttyä.
Rahan käyttö siijoojaan palkkaamiseen vaatii aina selittelyä.
No miesten keskuudessa tää on ollut läpi aikojen tuttu ilmiö. Olen itse syntynyt -88, ja muistan hyvin kuinka vastailin peruskoulussa ja lukiossa tahallaan väärin kokeissa, jotta en saisi liian hyviä arvosanoja. Eli siis sen 9-10 sijasta otin tarkoituksella 7-8:a. Tosin olen kotoisin pikkupaikkakunnalta Itä-Suomesta. Jos olisin opiskellut jossain Ressussa, niin tietenkään näin ei olisi tullut tehtyä. Mutta kyllä tuossa vielä 10-15v sitten oli landella ihan normaalia, että hyvistä arvosanoista kettuiltiin ja taitavia lätkäpelaajia taas ihailtiin.
Uskoisin kuitenkin että tuollainen ajattelu jää hiljalleen historiaan, eikä urheilussa pärjäävien toilailuja jakseta enää kuitata "pojat ovat poikia"-hengessä. Fiksuutta tullaan arvostamaan yhä enemmän maailman muuttuessa sekavammaksi ja ennalta-arvaamattomaksi.
Eikö hiki päässä pinkominen nimenomaan kuvaa paremmin urheilua? XP
Joka tämmöisiä elämänarvoja omaa on itse tylsäpäinen luuseri. Ja varmaankin penkkiurheilija. Ei jatkoon.
Riippuu arvioiasta. Ei kaikki pidä urheilijoita mitenkään sankareina. Samoin osa ihmisistä osaa arvostaa älyllisesti lahjakkaita.
Mies saa harrastaa yhdenyönsuhteita on kyvykäs sonni.
Nainen joka harrastaa yhdenyönsuhteita on kevytkenkäinen
Koska urheilu mielletään miesten jutuksi.
Ja koska opiskelu mielletään naisten jutuksi.
Miesten jutut=aina lähtökohtaisesti arvostettavia asioita
Naisten jutut=aina lähtökohtaisesti halveksittavia asioita
Älä edes mieti mitä mieltä muut ovat . Mitä se sinulle merkitsee?
Siis kuka näin ajattelee? En ole törmännyt ajatukseen "hikipingoista" missään muualla kuin amerikkalaisessa b-luokan televisioviihteessä ja näillä netin roskapalstoilla.
Terveisin opiskelija.
Vierailija kirjoitti:
Siis kuka näin ajattelee? En ole törmännyt ajatukseen "hikipingoista" missään muualla kuin amerikkalaisessa b-luokan televisioviihteessä ja näillä netin roskapalstoilla.
Terveisin opiskelija.
Joitakin miesten maailmassa esiintyneitä ilmiöitä voi olla vaikea ymmärtää naisena.
Sama toimii toki toiseen suuntaan - miehet eivät aina ymmärrä naisten keskuudessa vallitsevia ilmiöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveisin opiskelija.
Joitakin miesten maailmassa esiintyneitä ilmiöitä voi olla vaikea ymmärtää naisena.
Sama toimii toki toiseen suuntaan - miehet eivät aina ymmärrä naisten keskuudessa vallitsevia ilmiöitä.
En nyt ihan ymmärtänyt. Olen mies, jos se asiaan jotenkin liittyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveisin opiskelija.
En nyt ihan ymmärtänyt. Olen mies, jos se asiaan jotenkin liittyy.
Jos et ymmärrä, niin sitten et ymmärrä. Simple as that.
Unohdit nyt ihan tärkeimmän tästä aloituksestasi: kenen mielestä asia on näin?