Ihmiset on tosi lihavia
ja ei se minua haittaa, kun joku kuitenkin alkaa urputtaa. Ihan vaan ihmetyttää suunnattomasti, että mihin mittoihin suomalaiset ovat paisuneet. Toinen toistaan paksumpia ja nuoret tytötkin . Ihan hirvittää, että miten ihmisiä itseään ei yhtään häiritse. Itse olen just synnyttänyt, muttei tartte yhtään hävetä kroppaa, ku vertaa keskivertotallaajaan; on sen verran ylipainoista sakkia nykyään liikenteessä.
Kommentit (7)
Vierailija:
mutta täytyy myöntää, että eilen huvipuistossa käydessämme huomasin, että liikkeellä oli paljon todella ylipainoisia aikuisia ja etenkin ylipainoisia lapsia. Tämä on mielestäni erityisen huolestuttavaa.Olen ollut aikaisemmin (n. 5 vuotta sitten) paljon varhaismurrosikäisten lasten kanssa tekemisissä enkä ole tätä näin selvästi havainnut. Satunnaisesti on tietysti tullut vastaan pulskia tyttöjä ja poikia, mutta nyt tuntui, että ylipainoisia lapsia tuli vastaan jatkuvasti. Jos vastaan tuli 10 lapsen tai nuoren porukka, oli joukossa lähes varmasti yksi ylipainoinen.
Onneksi olen onnistunut pitämään omien lasteni herkuttelut kurissa ja lapset (koululainenkin) ovat normaalipainoisia, yksi lapsista on jopa -2 käyrällä.
Samaa peruskotiruokaa on tarjolla koko perheelle, ja itse kukin syö sen verran mitä haluaa. Poika on sellainen, että saattaa syödä viikonkin tosi pieniä annoksia ja sitten välillä tankkaa 3-4 lautasellista kerralla. En ole koskaan pakottanut syömään lautasta tyhjäksi, vaan annan lasten itse säädellä annoksensa.
Herkkuja meillä on kyllä kotona tosi harvoin, näin kesähelteillä tulee kyllä jäätelöä syötyä useamman kerran viikossa.
Oma ongelmani taitaa olla juuri tuo, että lapsena pakotettiin aina syömään lautanen tyhjäksi, ja sen vuoksi opin hotkimaan annokseni niin nopeasti, ettei näläntunne ehtinyt vielä katkaista ruokahalua :(
Tästä hotkimisesta en ole päässyt eroon ja usein seurassa huomaan lautaseni olevan lähes tyhjän kun muut ovat hädintuskin aloittaneet annoksensa.
t. 2
on ruokailutavoissa lähestytty Amerikkaa:
syödään sipsejä, karkkia, roskaruokaa, juodaan limsaa eikä liikuta!
ei sitä oikein osaa selittää miksi minäkin lihoin. puolessa vuodessa tuli 10 kiloa lisää painoa. nyt olen ylipainoinen. jotenkin sitä vain tuli syötyä kaikkea rasvaista, ja liikkuminen oli olematonta.
nyt asia ei oikeestaan edes paljon haittaa. miestäni ei haittaa ylipainoni. tervekkin olen.
uskon, että monelle muulle on käynyt samoin. ja mitään selvää syytä ei ole miksi pitäisi aloittaa laihduttaminen.
t. äiti (100kg, yök) jonka lapset 0-käyrällä
En minä omasta ylipainostani nauti
t. 2
mutta täytyy myöntää, että eilen huvipuistossa käydessämme huomasin, että liikkeellä oli paljon todella ylipainoisia aikuisia ja etenkin ylipainoisia lapsia. Tämä on mielestäni erityisen huolestuttavaa.
Olen ollut aikaisemmin (n. 5 vuotta sitten) paljon varhaismurrosikäisten lasten kanssa tekemisissä enkä ole tätä näin selvästi havainnut. Satunnaisesti on tietysti tullut vastaan pulskia tyttöjä ja poikia, mutta nyt tuntui, että ylipainoisia lapsia tuli vastaan jatkuvasti. Jos vastaan tuli 10 lapsen tai nuoren porukka, oli joukossa lähes varmasti yksi ylipainoinen.
Onneksi olen onnistunut pitämään omien lasteni herkuttelut kurissa ja lapset (koululainenkin) ovat normaalipainoisia, yksi lapsista on jopa -2 käyrällä.