Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Helsingissä asuva kaverini haluaisi tulla viikonloppuna kyläilemään. Asun paikkakunnalla, jossa on ollut vain pari koronatapausta

Vierailija
12.05.2020 |

Olen yrittänyt sanoa, että en halua, kun hän tulee sieltä koronan keskeltä. Hän sanoo, että liioittelen ja voi tulla, kun pitää esim. käsihygieniasta huolta. Kumpi on oikeassa?

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni tämä ei ole mikään oikeassa tai väärässä olemisen asia. Molemmilla on oikeus omaan kantaansa ja mielipiteeseen. Itse en toistaiseksi tapaa pääkaupunkiseudun kavereitani. Minulla on oikeus siihen, ymmärtää he sen tai ei.

Vierailija
22/45 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen Kuopiossa ja täällä ei noudateta minkäänlaisia varotoimia enää. Alussa kaupassa väisteltiin, nykyisin kaikki on unohdettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaveri suuttui kun en halunnut mennä tupareihinsa, joihin tulee kavereita eri puolilta Suomea. Tiesi jo valmiiksi, että meidän perheessä on riskiryhmää, mutta se ei hänen mielestään riittänyt syyksi enää tässä vaiheessa kevättä. 

Vierailija
24/45 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi mun ystävät ei ole noin vellihousuja. Asun Helsingissä joo, en tunne enkä tiedä ketään joka olisi Koronan sairastanut. Viime viikonloppuna kävin parillakin kaverilla kylässä kauempana E-Suomessa, vappuna oltiin kaverin mökillä Savossa. Oikein tervetullut olin.

Eihän kaupoissakaan kukaan enää mitää turvavälejä noudata, kaupungista riippumatta. Saatika kadulla. En käy huvikseni kaupassa tms, mutta huomaahan sen ihan selvästi, ettei porukkaa enää mitkään rajoitukset kiinnosta. Omalla autollani liikkuessa en taatusti tartuta ketään.

Vierailija
25/45 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsinkiläisiä ahdistaa nyt siellä pienissä betoniluukuissaan ja yrittävät väkisin päästä maalle sukuloimaan ja kyläilemään juuri nyt, mikä on ihan ymmärrettävää. Mutta sitä puolta ei näytetä ymmärrettävän, että ei maalla väljästi asuvat halua koronaa omalle paikkakunnalleen varsinkin jos kylä/kaupunki on koronavapaa. On itsellenikin tullut yhteydenottoja Helsingistä, asun pienessä kylässä isossa omakotitalossa järven ja metsän välissä. Olen ehdottanut videopuhelua tai normaalia puhelua niin, että lähdetään vaikka samaan aikaan lenkille, minä landella, hän Helsingissä. Ja ei, eihän se automaattisesti tarkoita, että helsinkiläinen tuo mukanaan koronan, mutta onhan se Suomen Wuhan tällä hetkellä, korona on keskittynyt pk-seudulle.

Asun Helsingissä mieheni kanssa. En tunne ketään koronaan sairastunutta . Meillä on tilaa yli 100 neliötä kahdelle hengelle. Oma piha myös. Ettehän te sitä käsitä, että kaupunki on kaikkien olohuone. Mädäntykää rauhassa sinne maaseudulle. Pitäkää hauskaa susien ja karhujen kanssa. Me emme työnnä nenäämme enää koskaan teidän maillenne. Näin se sopu säilyy.

Vierailija
26/45 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätös on yksin sinun. En ottaisi kaveria kylään.

Vierailija
27/45 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsinkiläisiä ahdistaa nyt siellä pienissä betoniluukuissaan ja yrittävät väkisin päästä maalle sukuloimaan ja kyläilemään juuri nyt, mikä on ihan ymmärrettävää. Mutta sitä puolta ei näytetä ymmärrettävän, että ei maalla väljästi asuvat halua koronaa omalle paikkakunnalleen varsinkin jos kylä/kaupunki on koronavapaa. On itsellenikin tullut yhteydenottoja Helsingistä, asun pienessä kylässä isossa omakotitalossa järven ja metsän välissä. Olen ehdottanut videopuhelua tai normaalia puhelua niin, että lähdetään vaikka samaan aikaan lenkille, minä landella, hän Helsingissä. Ja ei, eihän se automaattisesti tarkoita, että helsinkiläinen tuo mukanaan koronan, mutta onhan se Suomen Wuhan tällä hetkellä, korona on keskittynyt pk-seudulle.

Asun Helsingissä mieheni kanssa. En tunne ketään koronaan sairastunutta . Meillä on tilaa yli 100 neliötä kahdelle hengelle. Oma piha myös. Ettehän te sitä käsitä, että kaupunki on kaikkien olohuone. Mädäntykää rauhassa sinne maaseudulle. Pitäkää hauskaa susien ja karhujen kanssa. Me emme työnnä nenäämme enää koskaan teidän maillenne. Näin se sopu säilyy.

Huvittaa tämä joidenkin pk-seutulaisten uhriutuminen nyt korona-aikaan. Yhyy, ei oltas haluttukaan! Pitäkää tunkkinne! Ihan naurettavaa käytöstä aikuisilta ihmisiltä. 

Siellä nyt vaan on enemmän koronaa ihan tilastollisestikin katsottuna. Ei mitään henkilökohtaista.

Vierailija
28/45 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sudet ja karhut osaa sentään pitää kunnon turvavälin.

Vierailija
29/45 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä jälleen vahvistaa sitä kantaa, etten majoita ketään heinäkenkää, joka on tulossa Helsinkiin. Aina täällä arvostellaan helsinkiläisten elämää, mutta tänne ollaan majoittumssa koko perheen voimalla, lomalle. Nyt landepaukut saavat majoittua hotelliin. Siellä on petit ja aamiaiset. Mikäli perheen rahat riittävät.

Vierailija
30/45 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun Helsingissä enkä tunne ketään, joka olisi koronanan sairastanut.

Mistä tiedät, kun se voi olla täysin oireeton? Saatat olla itse sairastanut koronan.

Vierailija
31/45 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä korona täällä pahemmin näy. Tartuntoja olematon määrä ja niistäkin merkittävä osa vokeissa tai tietyissä lähiöissä.

Vierailija
32/45 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä jälleen vahvistaa sitä kantaa, etten majoita ketään heinäkenkää, joka on tulossa Helsinkiin. Aina täällä arvostellaan helsinkiläisten elämää, mutta tänne ollaan majoittumssa koko perheen voimalla, lomalle. Nyt landepaukut saavat majoittua hotelliin. Siellä on petit ja aamiaiset. Mikäli perheen rahat riittävät.

Eiköhän se suurempi ongelma kautta aikojen ole kaupunkilaisten lomailu maalaisten kodeilla ja mökeillä. Mutta olen samaa mieltä, että jos nyt jostain syystä lähtee Helsinkiin kesälomalle niin majoitus silloin hotellissa, ei sukulaisilla

Vierailija
33/45 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmiset on noin avuttomia, että kaikki pitää täältä kysyä? Pateettista ☹

Pateettista? Tiedätkö mitä se tarkoittaa?

Vierailija
34/45 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se suurempi ongelma kautta aikojen ole kaupunkilaisten lomailu maalaisten kodeilla ja mökeillä. Mutta olen samaa mieltä, että jos nyt jostain syystä lähtee Helsinkiin kesälomalle niin majoitus silloin hotellissa, ei sukulaisilla

No minä kyllä majoitun jatkossakin siskon luona Helsingissä käydessäni. Ja hän perheineen puolestaan mun luona.

Mutta nyt korona-aikaan pysytään molemmat kotona. Täysin selvä asia molemmille eikä aiheuta mitään ristiriitaa.

Vierailija
35/45 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitte nähdä ulkoilemassa, mutta ei sisätiloissa, ellet halua.

Olemme nähneet myös yli 70 v vanhempieni ja sukulaisteni kesken ulkosalla Helsingissä. Kävelyillä ja nyt ollaan keksitty, että voi pitää kahvikekkereitä pihalla.

Sisätiloissa välttelen ihmiskontakteja niin paljon, etten ole käynyt kaupassakaan useaan kuukauteen ja olen etätöissä. Lastani en myöskään päästä nyt kouluun.

Ulkoilu on siis ihan turvallista mielestäni.

T.helsinkiläinen mamma

Vierailija
36/45 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoittaa pateettinen tässä yhteydessä?

😂

Vierailija
37/45 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedät, kun se voi olla täysin oireeton? Saatat olla itse sairastanut koronan.

No v.tunko väliä sillä sitten on? Hurja tappajatauti mitä ei edes huomaa, hohhoijaa.

-eri

Vierailija
38/45 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mistä täällä sitten muka "saa" keskustella jos ei tällaisesta?

Vierailija
39/45 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No v.tunko väliä sillä sitten on? Hurja tappajatauti mitä ei edes huomaa, hohhoijaa.

-eri

Jollekkin muulle se on tappaja, jollekki toiselle oireeton. Et voi tietää kumpaan joukkoon itse kuulut, tai läheisesi/tuttavasi kuuluvat. Itsekkäästikkö ei ole väliä, jos ei itse sairastu pahasti? Ei väliä jos levittää eteenpäin, jos itse oli ok?

Jos et ole seurannut uutisointia, niin juuri tämä on yksi taudin ongelma. Osalle oireeton, osalle tappava.

Vierailija
40/45 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet naurettava pelle!