Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Helsingissä asuva kaverini haluaisi tulla viikonloppuna kyläilemään. Asun paikkakunnalla, jossa on ollut vain pari koronatapausta

Vierailija
12.05.2020 |

Olen yrittänyt sanoa, että en halua, kun hän tulee sieltä koronan keskeltä. Hän sanoo, että liioittelen ja voi tulla, kun pitää esim. käsihygieniasta huolta. Kumpi on oikeassa?

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä. Uudenmaan maahiset saa odottaa kunnes koronaa ei enää ole. Eli maailman tappiin asti:)

Vierailija
2/45 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano äläkä vain yritä. Sano niin, että siirretään vierailua eteenpäin kotonaan takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

tARTTUU ILMATEITSE JOTEN SANO IHMEESS EI.

Vierailija
4/45 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täälläkään nyt joka paikassa kuhise korona. En silti että itse lähtisin mihinkään, mutta ei se nyt niin ole että kun kotonasi poistut niin se on välitön koronatuomio.

Vierailija
5/45 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän, täältä ihan pitää tulla kysymään. Näytätkö sitten vastaukset hänelle ja sanot että ”mä voitin”.

Vierailija
6/45 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet oikeassa. Jos teillä on paikkakunnalla ollut vain hyvin vähän koronaa ja etenkin jos niistäkin tapauksista on aikaa, niin paikallisten kesken voisitte tässä vaiheessa vierailla suht vapaasti, jos kukaan ei ole käynyt epidemia-alueilla. Mutta epidemia-alueelta tulevan päästäminen kylään on aivan eri asia ja riski huomattava. Hiukankaan pitemmällä vierailulla ei käytännössä pysty noudattamaan sellaisia turvatoimia, että riskin saisi siedettävälle tasolle. Käsien pesu ei tässä ratkaisuksi riitä. Pidä pääsi!

Vierailija
7/45 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Helsingissä enkä tunne ketään, joka olisi koronanan sairastanut.

Vierailija
8/45 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottaisi kylään. Ei käydä nyt kylässä edes lähellä asuvien luona, vaikka täälläkään ei ole suuremmin koronaa ollut.

Vierailija
9/45 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

😂😂😂

Vierailija
10/45 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikkuminen Suomessa on täysin vapaata ja max 10 hengen kokoontumiset sallittuja, eli sen puolesta mikään ei estä tapaamista. Mutta jos sä oot peloissasi, niin sitten sanot sen sille suoraan.

Vierailija
11/45 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä kumpi on oikeassa? Jos sinä et halua kaveria kylään ei hän voi tulla.

Vierailija
12/45 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmiset on noin avuttomia, että kaikki pitää täältä kysyä? Pateettista ☹

Vierailija
13/45 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tiukka ei kaverille. Sanot että voitte olla skypellä tms. yhteydessä, se on ihan sama asia. Luuri ja viestit kiinni jos ei muuten usko, suuttukoot. Omat rajat tulee pitää. Itsekin olen todella tiukka ihmisille jotka yrittävät ylittää henkilökohtaiset rajani.

Itselle ei tulisi mieleenkään lähteä esim. kotiseudulle täältä Helsingistä. Enkä ottaisi kotiini kyläilemään ketään, en edes helsinkiläisiä enkä tunne ketään jotka kyläisi täällä toisiaan tai edes kävisivät kävelyllä keskenään, vain uutisissa näen tyhmänrohkeita kirsikkapuistossa. Nyt ollaan kotona omassa rauhassa, videopuhelutkin on keksitty.

Vierailija
14/45 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuttu tuli viime viikolla Helsingistä iäkkäiden vanhempiensa luo tänne pikkukylään jossa ei ole vielä yhtään todettuja tartuntoja. Aivan uskomattoman vastuutonta.

Tää sankari on vieläpä päiväkodissa töissä.

Vierailija
15/45 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinkiläisiä ahdistaa nyt siellä pienissä betoniluukuissaan ja yrittävät väkisin päästä maalle sukuloimaan ja kyläilemään juuri nyt, mikä on ihan ymmärrettävää. Mutta sitä puolta ei näytetä ymmärrettävän, että ei maalla väljästi asuvat halua koronaa omalle paikkakunnalleen varsinkin jos kylä/kaupunki on koronavapaa. On itsellenikin tullut yhteydenottoja Helsingistä, asun pienessä kylässä isossa omakotitalossa järven ja metsän välissä. Olen ehdottanut videopuhelua tai normaalia puhelua niin, että lähdetään vaikka samaan aikaan lenkille, minä landella, hän Helsingissä. Ja ei, eihän se automaattisesti tarkoita, että helsinkiläinen tuo mukanaan koronan, mutta onhan se Suomen Wuhan tällä hetkellä, korona on keskittynyt pk-seudulle.

Vierailija
16/45 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse Helsinkiläisen kyllä lähde tulevana kesänä mihinkään täältä. En halua jälkikäteen kuulla että vein Koronan jonnekin.

No tuskin itselläkään on mutta ei voi tietää.

Vierailija
17/45 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsinkiläisiä ahdistaa nyt siellä pienissä betoniluukuissaan ja yrittävät väkisin päästä maalle sukuloimaan ja kyläilemään juuri nyt, mikä on ihan ymmärrettävää. Mutta sitä puolta ei näytetä ymmärrettävän, että ei maalla väljästi asuvat halua koronaa omalle paikkakunnalleen varsinkin jos kylä/kaupunki on koronavapaa. On itsellenikin tullut yhteydenottoja Helsingistä, asun pienessä kylässä isossa omakotitalossa järven ja metsän välissä. Olen ehdottanut videopuhelua tai normaalia puhelua niin, että lähdetään vaikka samaan aikaan lenkille, minä landella, hän Helsingissä. Ja ei, eihän se automaattisesti tarkoita, että helsinkiläinen tuo mukanaan koronan, mutta onhan se Suomen Wuhan tällä hetkellä, korona on keskittynyt pk-seudulle.

Niin ja kun ottaa huomioon tuttujeni kertomukset siitä, miten koronan keskiössä eletään niin kiitos ei vierailuille. Turvaväliä eivät pidä yhtään, ei sisällä eikä ulkona, irtokarkkeja on myynnissä, ruokaa myydään linjastosta (esim. sushia, ei mitään pleksiä välissä), juuri oli siellä kirsikkapuistossa ollut 1000 ihmistä jne niin ei siellä ilmeisesti edes yritetä olla varovaisia. Omalla paikkakunnalla korona on otettu vakavasti ja ehkä se on yksi syy, miksi täällä koronaa ei vielä ole.

Vierailija
18/45 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata jos vierailu ei ole välttämätön. Eikä kyse ole edes siitä että tulee Helsingistä. Minusta ei kannata vierailla missään päin maata kovin kauaksi kotipaikaltaan.

Missään ei lopulta koronaa ole ihan kauheasti, ei edes Helsingissä (tartuntoja vähemmän kuin yhdellä 2000 ihmisestä) mutta nyt kannattaa ennemmin olla varovainen.

Vierailija
19/45 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmiset on noin avuttomia, että kaikki pitää täältä kysyä? Pateettista ☹

Mitä tarkoittaa pateettinen tässä yhteydessä?

Vierailija
20/45 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas keksitty aloitus. että saadaan klikkauksia. ei jatkoon.