Mulla menee noin 1200€ vuodessa karkkiin!
Otin ruokakaupan sovelluksen käyttöön jossa voi seurata ostoksia ja huomasin että kuukausittain menee noin 100€ herkkuihin. Lähinnä jäätelöön ja suklaaseen. Lisäksi käyn vielä toisessa kaupassa joten summa on vielä suurempi. Olen ollut tietoinen siitä että sokerin kulutukseni on liiallista mutta että näin paljon.
Kommentit (7)
Mulla menee vuodessa alkoholiin noin 7300 euroa.
1200€ on vielä vähän, varsinkin jos on lapsia.
Mun s-mobiili näyttää hyvältä. Purkkaa parilla kympillä, 1 karkkipussi ja kympillä suklaata vuoden sisällä.
Harmi että teen prismassa isot ostokset, lähi k-marketissa käyn sitten hakemassa herkkuja kun karkkihammasta kolottaa :)
Vierailija kirjoitti:
1200€ on vielä vähän, varsinkin jos on lapsia.
Lidlistä sai viisi suklaalevyä 2 eurolla. En tietenkään ostanut, mutta halpaa on.
Mulla menee myös aivan varmasti yli 1000 euroa karkkiin. Käyn kaupassa 1-3 x viikossa ja joka kerta ostan jotain herkkua. Reikiä hampaissa varmaan 10...
Kuinka suuri perhe kyseessä? Voisiko toimia, että jokainen saa "viikkorahan" herkkujen ostamiseen. Jokainen on omaa mieltä kohtuullisesta summasta, minusta sopiva on esim 1-2 e/viikko. Herkkuja ei osteta tiedostamatta sitä, kuinka paljon niihin menee rahaa ja tulee tehtyä harkittuja ostoksia. Et tosin kysynyt neuvoja.
Silloin kun muutin kotoa omilleen ja piti alkaa tarkkaan miettimään kulutusta, 2 euroakin viikossa pelkkiin herkkuihin kuulosti paljolta, joten tein tälläisen lapsuudesta tutun viikkorahan karkeille :)
Minulla menee vuodessa karkkiin 0-10 e.