Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Estynyt ja epäluuloinen persoonallisuus

Vierailija
11.05.2020 |

Kenellä on nämä diagnoosit ja kuinka monella on näiden taustalla pitkään jatkunut kiusaaminen? Minulla on, kiusaaminen kesti päiväkodista työelämään, eli melkein 30 vuotta. Alunperin hakeuduin hoitoon masennuksen ja sosiaalisten tilanteiden pelon vuoksi. Näiden takia olen ollut hyvin pitkään työttömänä, ja luultavasti juuri näiden vuoksi olen saanut niin monet potkut elämäni aikana.

Olo on järkyttynyt. En voi millään hyväksyä, että minulla on kaksi eri persoonallisuushäiriötä. Olen hullu, tyhmä, kyvytön kasvamaan henkisesti. Mä sain diagnoosit jo kuukausi sitten enkä ole vieläkään kyennyt etsimään itselleni terapeuttia. Olen niin shokissa yhä ja haluaisin saada asiallista vertaistukea.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/8 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ajatellut että varautuneisuus ja vaikeasti lähestettävyys olisi persoonallisuushäiriötä. Minusta se on tervettä itsesuojeluvaistoa ja täytyy sanoa että minulle ei ole tapahtunut mitään pahaa näiden ominaisuuksien takia kun taas tutulle joka oli omien sanojen mukaan liian luottavainen, koki väkivaltaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuohan ovat sikäli hyviä persoonallisuushäiriöitä, että helpottavat iän ja psykoterapian myötä. Ihmisiin luottaminen ja heidän kanssaan toimiminen muuttuu helpommaksi, kun omia ajatuksia saa vähän kyseenalaistettua. Ja onhan varovaisuudessa ja harkitsevaisuudessa myös hyviä puolia, kuten edeltäväkin sanoi.

Vierailija
4/8 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän saisin varmasti samat ja liudan muita diagnooseja, jos menisin diagnosoitavaksi. Väkivaltaa, kiusaamista, heitteillejättöä jne. Minusta olisi epänormaalia tämän jälkeen luottaa ihmisiin. Vika ei ole minussa.

Vierailija
5/8 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sittehän meitä on kaks. Mä kävin jo pitkän terapiajakson ja alkasin voimaan paremmin. Oon miettiny työjuttuja ja jotain kursseja, joihin voisin mennä. Alan olla kuitenki jo liian vanha. Enkä kauheesti tykkää ryhmätyöskentelystä. Mua pidetään aina tyhmänä jne.

Vierailija
6/8 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Alunperin hakeuduin hoitoon masennuksen ja sosiaalisten tilanteiden pelon vuoksi. Näiden takia olen ollut hyvin pitkään työttömänä, ja luultavasti juuri näiden vuoksi olen saanut niin monet potkut elämäni aikana."

Oletko varma että työttömyytesi johtuu mielisairaudestasi? Todennäköisesti oikeaa syy on koulutuksen puute, eli sinulla ei ole työelämään vaadittavia taitoja

Vierailija
7/8 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Alunperin hakeuduin hoitoon masennuksen ja sosiaalisten tilanteiden pelon vuoksi. Näiden takia olen ollut hyvin pitkään työttömänä, ja luultavasti juuri näiden vuoksi olen saanut niin monet potkut elämäni aikana."

Oletko varma että työttömyytesi johtuu mielisairaudestasi? Todennäköisesti oikeaa syy on koulutuksen puute, eli sinulla ei ole työelämään vaadittavia taitoja

Kappas, kiusaaja saapui satamaan.

Työelämässä ei arvosteta ujoja tai muuten vain pidättyväisiä ihmisiä. Suupaltit menestyvät vaikka hoitavat työnsä huonosti. 

Vierailija
8/8 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla estyneisyyden syyksi epäiltiin sitä, että olen ainoa lapsi ja en ole muka oppinut olemaan ihmisten kanssa. Mulla oli hyvä perhe ja muutama hyvä ystävä ja siihen takerruttiin, että mulla ei ollut sisaria, eikä montaa kaveria. Psykiatri suorastaan syyllisti minua ja perhettäni, siitä että minua kiusattiin koulussa "et ole oppinut sosiaalisia taitoja ilman sisaruksia". Minua kiusattiin päiväkodista myös työelämän alkuun asti, parikymmentä vuotta. 

Niinkuin tuo vuosikymmenten henkinen ja fyysinen väkivalta + yläasteella seksuaalinen häirintä eivät olisi muokanneet persoonallisuuttani.

Meni lopullisesti luotto psykiatriaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä neljä