Mitä sanoisit, jos miehesi ostaisi salaa kesämökin?
Kommentit (17)
Siinähän ostaisi, jos omia rahojaan käyttäisi eikä olettaisi muiden sitä hoitavan ja remppaavan.
Jos sillä on siihen varaa, ja halua hoitaa se yksin ja viettää siellä lomaa ilman minua, niin siitä vaan.
Vierailija kirjoitti:
Jaa että taas maaninen kausi 😣
Tämä tuli itselläkin mieleen. Voiko olla maaninen ilman puheliaisuutta ja touhukkuutta, voiko maanisuus ilmetä noin?
Mun mies ostaa jatkuvasti salaa jotakin. Omistamme yhdessä yrityksen, jonne nää ostokset ns tulee, mutta jostain syystä mun mielipidettä tai muutakaan ei tarvita ostosten tekoon. Ja kyseessä ei siis mitkään pienet ostokset. Ja onpa ostanut kotiin pari moottorikelkkaakin mun selkäni takana . Että se siitä yhteisestä taloudesta.
Suuttuisin tietysti. Noin iso hankinta pitää molempien hyväksyä. Eri asia sitten, jos osti jollain vitosella. Mutta sittenkään ei minusta välttämättä mökkiläistä saisi, ellei mökki satu minuakin miellyttämään.
Varmaan kysyisin hintaa ja millä rahoitti ostoksensa. Sitten haluaisin nähdä sen mökin ja toivoisin, että se on itselleni mieluinen. Jos se olisi ihan kauhea mörskä, niin ehkä mies viettäisi siellä aikaa minua enemmän.
Ihmettelisin kovasti asiaa, koska tämän nykyisenkin mökkimme minä hommasin. Mies oli kyllä periaatteessa mukana, mutta ei saanut aikaiseksi etsiä mökkiä, sopia näyttöä jne. Jos hän olisi ostanut nykyistä paremman, laitettais sitten tämä nykyinen myyntiin. Viidessä vuodessa ollaan uudistettu niin paljon, että hinta on noussut parisenkymmentä tuhatta euroa. Jos taas hänen mökinsä olisi huonompi, saisi mökkeillä siellä itsekseen.
Jos ostaa omilla rahoillaan ja meillä on muutenkin erilliset rahat, niin mikäs siinä. Mutta ei tarvitse sittrn olettaa, että minäkin kävisin siellä, jos en satukaan pitämään paikasta.
Meillä minä ostin omilla rahoillani kesämökin ja kävimme silti yhdessä katsomassa sitä. Toiveena oli, että mieskin olisi halukas osallistumaan mökkeilyyn, niin oli aika tärkeää, että hän sai vaikuttaa psikanvalintaankin, vsikka se onkin kokonaan minun mökkini.
Vaikea kuvitella, koska me ei kumpikaan tykätä mökkeilystä. Jos se kuitenkin, jossain hetken hurmassa, menisi mökin ostamaan niin toivottavasti se olisi a, lähellä b, veden äärellä c, kaikilla mukavuuksilla. Silloin voisin harkita joskus siellä käyväni.
Hyvän parisuhteen peruspilareihin kuuluu se että varsinkin isoihin hankintoihin otetaan kumppani mukaan, edes näennäisesti. Vaikka olis miehen omat rahat niin fiksu ihminen kyselee kumppaniltaan, onko ok, vaikka ostaisikin mökin joka tapauksessa. Suuttuisin ehdottomasti, ja olisin varmaan yllättynyt että näinkö viileät välit meillä on kun ei tule kesämökin ostokaan puheeksi ennen kuin sellaisen hankkii.
Tiedän yhden perheen jossa toimittiin vastaavasti. Vanhemmat erosivat kun lapset muuttivat pois.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelisin kovasti asiaa, koska tämän nykyisenkin mökkimme minä hommasin. Mies oli kyllä periaatteessa mukana, mutta ei saanut aikaiseksi etsiä mökkiä, sopia näyttöä jne. Jos hän olisi ostanut nykyistä paremman, laitettais sitten tämä nykyinen myyntiin. Viidessä vuodessa ollaan uudistettu niin paljon, että hinta on noussut parisenkymmentä tuhatta euroa. Jos taas hänen mökinsä olisi huonompi, saisi mökkeillä siellä itsekseen.
Sori mutta remonttiin käytetty summa harvoin maksaa itseään myynnissä takaisin. Hyväkuntoisiakin mökkejä saa niin halvalla kun suuret ikäluokat luopuvat ja tarjontaa on. Kunnossapitotoimien tekeminen on oletus ja taas jos pihaa laittaa ja sisustaa, niin ostajalla on kumminkin aina eri maku.
Tehkööt rahoillaan mitä lystää. Meillä ei yhteisiä alaikäisiä huollettavia joten saa käyttää vaikka viimeset senttinsä mökkiin. Multa vaan on turha tulla kyselemään talkooapuja tai kokkauspalveluita, sen enempää kuin siivousapuakaan. Enkä varmasti suostu sellaiseen että ukkokulta makselisi vähemmän yhteisiä menoja, nyt kun sillä olisi mökkinsä. Enkä rahoittaisi hänen mökkiharrastustaan myöskään suoraan.
Oikeasti kyseenalaistaisin suhteen jossa toinen osapuoli tuntisi tarvetta ostaa jotain noinkin paljon aikaa ja rahaa vievää toisen selän takana. Taitais olla parin keskustelun paikka muutenkin.
No jos sillä ois varaa ostaa se niin ilahtuisin. Rakastan kesämökkejä.