Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koronan riskiryhmään kuuluva: palaako lapsesi kouluun torstaina?

Vierailija
11.05.2020 |

Koulu ilmoitti tänään, että minun pitää toimittaa omasta terveydentilastani lääkärintodistus koululle, jos lapsi jatkaa etäopetuksessa. Oletteko muut toimittaneet itseänne koskevia lääkärintodistuksia kouluun? Tuntuu oudolta, eihän lapsen opettajalla tai rehtorilla pitäisi olla mitään oikeutta käsitellä minun terveystietojani. Sitä paitsi, mistä sen todistuksen saan nyt kahdessa päivässä? Ei hirveästi huvittaisi mennä lääkäriin sitä tartuntaa saamaan juuri nyt.

Kommentit (73)

Vierailija
1/73 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/73 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei palaa. Oli ihan ilmoitusluontoinen asia meillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/73 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä menee nyt puurot ja bellit sekaisin. Hae lomaa!

Vierailija
4/73 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä etäopetuksessa?

Vierailija
5/73 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palaa. En viitsi panikoida turhia.

Vierailija
6/73 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi ei mene kouluun. Lomahakemusta ei ole vielä hyväksytty, mutta lapsi ei ole sinne menossa.

Ihmettelen jos lomia ei nyt myönnetä, sillä Suomen kouluissa on ollut vuosikausia automaattinen lomanmyöntäminen kaikille, esim. lomamatkat, perheen mökkeily ja urheiluleirit ovat riittäneet syyksi vaikka koeviikolla. Ja samat perheet on saanet monta kertaa samana lukuvuonna näitä viikkojen lomia ilman mitään ongelmaa.

Ainoa syy, miksi joku reksi ei lomaa myönnä voi olla se, että virasto opetuspäällikkö hengittävät niskaan Lin käskystä

Ps. Ei siitä luvattomasta poissaolostakaan seuraa mitään.

Vierailija
7/73 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään tapauksessa.

Vierailija
8/73 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tämäkin kanssa touhua. Lapsi palaa pariksi viikoksi kouluun ja tartuttaa vanhempansa. Siinä sitten orpolapsi parin viikon päästä on päättötodistus kädessän vanhempien haudan äärellä katsomassa heidän elämänsä päättymistä

Suvivirren sijasta veisataan Oi Herra, jos mä matkamies maan...

Vierailija
9/73 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei palaa, eikä lääkärintodistuksia saa kysyä. Ei jatka etäopetuksessa vaan wilman kautta tulee tehtävät.

Vierailija
10/73 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että hait lomaa etkä mitään etäopetusta!

Vierailija
11/73 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koululla ole oikeutta vaatia todistusta mutta ei sinulla yhtään sen paremmin ole oikeutta vaatia lapselle etäopetusta. Kerrot että lapsi ei tule kouluun torstaina.

Vierailija
12/73 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on syytä tietää. Tämän vuoksi lasten infektiolääkärit olivat mediassa näyttävästi esillä kannanottonsa kanssa.

HS: " Suomessa ja muualla käynnistyy koulujen avautuessa eräänlainen luonnollinen koetilanne, jossa voi seurata toimenpiteen vaikutusta epidemian kehittymiseen. Jos tartunnat lähtevät nousuun, tähänastinen kuva lasten vähäisestä tartuttavuudesta voi muuttua.

Eri maissa tutkijat suunnittelevat tutkimuksia koulujen avaamisen vaikutuksista.      

Näin tehdään myös Suomessa. Lasten infektiolääkäreiden, THL:n ja eri kaupunkien yhteistyönä on alkamassa koulututkimus, jossa on tarkoitus tehdä sekä vasta-aine- että virustestejä."

https://www.hs.fi/tiede/art-2000006497849.html

Vierailija
13/73 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sinulla on jotain lääkärindiagnooseja, hoitosuunnitelmia, sairauskertomuksia. Ainakin mun miehellä on vaikka kuinka, mutta aikoo silti mennä kouluun opettamaan. Koulu hoitaa hiukan apua, ei esim tarvitse viedä luokkaa syömään yms

Vierailija
14/73 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mene kouluun.

Vierailija
15/73 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi jos mä Herra matkamies maan

Lopulla matkaa nähdä sun saan...

Lapset voisi harjoitella tuota koulussa Suvivirren sijaan.

Vierailija
16/73 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lupaat lähettää, etkä lähetä koskaan. Ei ne sille mitään mahda.

Vierailija
17/73 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärintodistus - lapselle oikeus etäopetuksen.

Ei lääkärintodistusta - opetat lasta itse.

Lääkärintodistusta tarvitaan, että koululle tulee velvollisuus järjestää poikkeusjärjestelyin sairastuneen oppilaan opetus.

Jos ilmoittaa, että perheessä riskiryhmään kuuluva ja että opettaa itse lasta, niin ei koulu tartte lääkärintodistusta.

Loma haettu, Loma myönnetty, lääkärintodistusta ei pyydetty.

Vierailija
18/73 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mene kouluun. Meillekin tuli Wilmassa jotain ohjeistusta läärärintodistuksista, mutta ei rehtori sitä silti minulta pyytänyt vaan myönsi vapautuksen lähiopetuksesta.

Vierailija
19/73 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet ilmoittanut, että lapsi jatkaa etäopetuksessa, niin koululle tosiaan pitää laittaa lääkärinlausunto siitä, että lapsi on oikeutettu saamaan etäopetusta jatkossakin. 

Jos taas haet lomaa, siis poissaoloilmoitus, niin ope laittaa koko kahden viikon tehtävät kerralla wilmaan ja voitte tehdä niitä kotona omaan tahtiin. Näin meillä toimittiin.

Jos taas ilmoitat, että lapsesi on kotikoulussa, niin se tarkoittaa, että haet kotiopetusluvan ja lapsesi otetaan koulun kirjoilta pois. Tällöin opetat lapsiasi itse ja suunnittelet siis itse mitä opetetaan, milloin ja millä välineillä.

Vierailija
20/73 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät mene kouluun. Me vanhemmat kuulumme riskiryhmään. Minä oon kyllä koronan jo sairastanut ja se oli lähellä viedä hautaan ja yhä edelleen toipilas kyseisestä taudista, vaikka testit olikin jo negatiivisia. Päätöstä ei loma-anomukseen ole vielä tehty, mutta eivät mene, on päätös mikä tahansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yksi