Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voimakas pahoinvointi ja muut oireet ennen kuukautisia

Vierailija
11.05.2020 |

Pari päivää ennen kuukautisia alkaa hikoiluttaa voimakkaasti, etenkin öisin. Ja nyt on alkanut myös tulla voimakasta pahoinvointia, varsinkin kaikki hajut tuntuu nenään voimakkaina ja yököttää. En kuitenkaan oksentele tai ole mitään muuta vatsaoiretta.
Onkohan kellään muulla tällaista?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kenties 40+? Esivaihdevuodet aiheuttaa tuollaista.

Vierailija
2/18 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöhikoilu on ainakin hyvin tavallista esivaihdevuosissa, samoin PMS-oireiden paheneminen. Paljonko sulla on ap ikää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kans hikoilua ja pahoinvointia ja sen lisäksi myös kipua munuaisissa. Siis paljon ylempänä kuin kohtu.

Vierailija
4/18 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kenties 40+? Esivaihdevuodet aiheuttaa tuollaista.

Mä olin 35+ kun mulla alkoi oireilu

-2

Vierailija
5/18 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vasta 32v. Mutta minulla on vuosia ollut kilpirauhasen toiminta sekaisin. Ensin olin vajaatoiminnalla vuosia ilman diagnoosia ja lääkitystä. Sitten sain lääkkeet, mutta niiden annoksen säätämisessä meni noin vuosi. Nyt sen asian pitäisi olla kunnossa ja ihmettelen näitä uusia kuukautisiin liittyviä oireita. En tiedä ovatko kuukautiseni nyt normalisoitumassa vai menemässä entistä pahemmin sekaisin? /ap

Vierailija
6/18 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko esivaihdevuosista tai ennenaikaisista vaihdevuosista muuta haittaa kuin kuukautisten loppuminen?

Vierailija
7/18 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on joskus ennen menkkoja paha olo mutta vain yöllä. Olen alle 30. :O

Vierailija
8/18 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko esivaihdevuosista tai ennenaikaisista vaihdevuosista muuta haittaa kuin kuukautisten loppuminen?

Nostaa ainakin joidenkin sairauksien riskiä/ aikaistaa niitä. Esim. sydän- ja verisuonitaudit.

Ja lapsettomuus tietysti.

Vierailija
9/18 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kans hikoilua ja pahoinvointia ja sen lisäksi myös kipua munuaisissa. Siis paljon ylempänä kuin kohtu.

Oletko minkä ikäinen ja onko näitä oireita ikinä tutkittu?

Vierailija
10/18 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse oon hikoillut öisin ennen menkkoja niin pitkään kun muistan. 35-vuotiaana aloin kärsiä järkyttävästä pahoinvoinnista ja kivuista ovulaation aikaan. Ovulaatio on oireiltaan pahempi kuin menkat, nuorena sitä ei edes huomannut. Onkohan sekin joku vaihdevuosioire. Aika jännä.

Vierailija
11/18 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nostaa ainakin joidenkin sairauksien riskiä/ aikaistaa niitä. Esim. sydän- ja verisuonitaudit.

Lapsiasia ei huoleta. Mutta muut asiat kyllä. Onko sydän- ja verisuonitautiriskit kohonneet, vaikka olisi hoikka, terveellinen ruokavalio ja harrastaa liikuntaa päivittäin? Siis voiko niihin elintavoilla vaikuttaa kuten normaalisti.

Vierailija
12/18 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko minkä ikäinen ja onko näitä oireita ikinä tutkittu?

Olen 36 ja näitä oireita on ollut pari vuotta. Ei ole tutkittu sen enempää kuin että verikokeet näyttää lievää munuaisten vajaatoimintaa, mutta munuaisten ultrassa ei kuitenkaan näkynyt silti mitään.

Vierailija
13/18 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jodia aloin syömään niin rintojen kyhmyt lähtivät ja kilpirauhanen normalisoitui. Ihon kuivuus häipyi.

Vierailija
14/18 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yöhikoilu on ainakin hyvin tavallista esivaihdevuosissa, samoin PMS-oireiden paheneminen. Paljonko sulla on ap ikää?

PMS tuntuu kyllä osittain helpottaneen, tai poistuneen välillä kokonaan. Aikaisemmin saattoi olla kokonainen viikko ennen kuukautisia epämääräinen olo, mutta nyt se on supistunut muutamaan päivään. /ap

Vierailija
15/18 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsiasia ei huoleta. Mutta muut asiat kyllä. Onko sydän- ja verisuonitautiriskit kohonneet, vaikka olisi hoikka, terveellinen ruokavalio ja harrastaa liikuntaa päivittäin? Siis voiko niihin elintavoilla vaikuttaa kuten normaalisti.

Käsittääkseni riski vastaa samanikäisen miehen riskiä. Onko suvussa kyseisiä tauteja? Jos ei ja olet hoikka niin tuskin kauhean isoa huolta. kannattaa kuitenkin käydä selvittämässä mistä oireet johtuu.

Vierailija
16/18 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsittääkseni riski vastaa samanikäisen miehen riskiä. Onko suvussa kyseisiä tauteja? Jos ei ja olet hoikka niin tuskin kauhean isoa huolta. kannattaa kuitenkin käydä selvittämässä mistä oireet johtuu.

Olen vaan aika paljon netistä lueskellut, että juuri ennen kuukautisia estrogeenitasot romahtaa kuten tapahtuu vaihdevuosissa, eli periaatteessa tämä voisi johtua siitä? Siksi kyselen onko kyse ihan tavallisesta ilmiöstä. Lääkäriin en tämän asian takia ihan heti viitsisi lähteä varsinkaan näinä aikoina, kun ei ole mitään akuuttia. Pari päivää ennen kuukautisia hikoiluttaa ja etoo.

Vierailija
17/18 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole ollut kuukautisia yli kolmeen vuoteen, koska hormonikierukka, mutta itselläni oli aina menkkojen 2 ensimmäistä päivää yhtä hele-vettiä. Ja oireet aika samoja, kun sulla. Bonuksena vielä karsea ripuli.. Mutta ennen menkkoja oli lähinnä vaan turvotusta, rintojen arkuutta ja jäätävää ketutusta. Em. juttujen vuoksi laitettiin Mirena, enkä voisi enää tyytyväisempi olla. Millaiset aloittajalla ovat 2 ekaa päivää, onko samoja/lisää oireita?

Vierailija
18/18 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole ollut kuukautisia yli kolmeen vuoteen, koska hormonikierukka, mutta itselläni oli aina menkkojen 2 ensimmäistä päivää yhtä hele-vettiä. Ja oireet aika samoja, kun sulla. Bonuksena vielä karsea ripuli.. Mutta ennen menkkoja oli lähinnä vaan turvotusta, rintojen arkuutta ja jäätävää ketutusta. Em. juttujen vuoksi laitettiin Mirena, enkä voisi enää tyytyväisempi olla. Millaiset aloittajalla ovat 2 ekaa päivää, onko samoja/lisää oireita?

Ekat 2 päivää ovat aina ihan karseat, särkee, kolottaa ja kramppaa ja vatsa on sekaisin. Mutta tämä hikoilu ja pahoinvointi on uutta. Mietin vaan, että kuuluuko tämä asiaan? Kilpirauhassairauden takia en vuosikausiin edes hikoillut kunnolla, en edes treenatessa. Nyt kun sen hoito on kunnossa, alkoi nämä hikoilut ennen kuukautisia. Pikkasen kyllä hirvittää, jos nyt pukkaa jo vaihdevuosia, juuri kun yksi hormoniasia on saatu kuntoon. /ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän seitsemän