Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käytettyjen tavaroiden nettikauppa

Vierailija
11.05.2020 |

Miten ihmiset jaksaa edes vaivautua kauppaamaan tavaroitaan netissä? Olen pyrkinyt eroon vanhasta ja tarpeettomasta tavarasta, ja vaikka puolet kaupoista menee hyvin, toinen puoli työllistää kaksin-kolminkertaisesti. "Varaillaan" tavaroita, mutta varauksen jälkeen yhteydenpito loppuu. Lähetellään viestejä ja kun sanon, että kyllä kauppa käy, ilmoita vain milloin sinulle sopii, niin jatketaan epämääräisten viestien lähettelyä aamuyöstä ja koskaan ei ilmoiteta tarkkaa aikaa. "Kiinnostaa mut emt millon pääsen hakeen kävis ehkä tänäänki", "vielä kiinnostaa kävis huomenna jos oot paikal", "joo voin tulla tänään laitan viestii kun sopii". Sitten istut kotona, päivität viestilootaa ja mitään kauppoja ei tule.

Tai ne, jotka suinpäin innokkaana ovat syöksymässä ostamaan, mutta sitten käykin vain tietty aika tai tietty lokaatio. Tai pitää vielä viime hetkellä tietää joku mitta ja vaikka mitta on ok, kyselyiden jälkeen kaupasta vetäydytään.

Kyse on vieläpä halvasta ja suhteellisen yksinkertaisesta tavarasta (ei mitään monimutkaista elektroniikkaa tai vintage-huonekaluja).

Voisiko nämä ostajat vähän miettiä, että siellä on kauppaamassa oikea ihminen, joka mahdollisesti odottelee heitä tietyssä paikassa tiettyyn aikaan? Ja käyttää aikaa tavaroiden mittailuun ja heille vastaamiseen? Helpointa olisi jos antaisi vain kaiken ilmaiseksi kierrätyskeskukseen tai veisi kaatikselle.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietynlaisesta kyselytyylistä myös tuppaa jo tunnistamaan, tuleeko kauppoja vai ei. "Varaan, kerro mittoja/värejä/yksityiskohtia, onko eläintalous, ei kai ole pölyä olen allerginen, voinko tulla heti noutamaan". Kovat toiveet, vaatimukset ja ehdot, mutta lopulta ei jousteta itse mistään. Ja tuo, jos ei heti päästä ostamaan (tietysti sillä varauksella, että itse voi milloin tahansa ilmoittaa, ettei tulekaan), tuntuu olevan monille kipuraja. Huomenna tai ylihuomenna on liian myöhään = ei todellista kiinnostusta. Tai vähä-älyisen oloiset "mist voi tulla hakee t. allu *prepaidnumero*". Näille kun vastaa ja alkaa sopia kauppaa, tietää kauhovansa vettä reikäisestä veneestä.

Ei ole oikeasti niin vaikeaa. Tavara on yleensä sitä, mitä on jo ilmoituksessa kuvattu. Sovitaan aika, paikka ja maksutapa niin tavara vaihtaa omistajaa. Mutta kai tuo viestien maraton-lähettely sitten täyttää joillekin jotain sosiaalista tyhjiötä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kolme