Ravistetaanko purkkia joka kerta vai ekalla kerralla????
Kun mehupurkki kauramaitopurkki ym korkillinen juomapurkki avataan, niin kuuluuko se siis ravistaa ennen kun avaa koko purkin ekan kerran vai joka kerta kun käyttää juomaa? Pakkauksessa kun lukee pelkkä 'ravista'
????
Kommentit (9)
Oletko huomannut, että siinä purkissa lukee myös ohje: "pure-pak", joten ethän niele sisältöä purematta?
Jos purkissa lukee, että ravista, niin ravistaisin ennen joka käyttöä. Muuten siellä saattaa olla pinnassa "pelkkää vettä" ja sakat pohjalla.
Kauramaito varsinkin pitää ravistaa kunnolla ennen jokaista käyttöä.
Eipä ole tullut mieleeni tällaista ongelmaa ennen.
Onko siitä haittaa jos käyt viiden minuutin välein ravistamassa sitä tölkkiä.
Oletko koskaan mitään ohjetta lukiessasi pysyhtynyt miettimään, mitä siinä ohjeessa neuvottavalla toimenpiteellä tavoitellaan, vai teetkö aina vain mekaanisesti niin kuin ohjeessa lukee ajattelematta hetkeäkään, miksi olet jotain tekemässä? Eli miksiköhän sitä mehua tai kauramaitoa pitää ravistella? Ja vaikuttaisiko tuo ravistelun syy siihen, pysytytkö itse päättelemään, pitääkö toimenpide toistaa joka kerta vai ei?
Vierailija kirjoitti:
Oletko koskaan mitään ohjetta lukiessasi pysyhtynyt miettimään, mitä siinä ohjeessa neuvottavalla toimenpiteellä tavoitellaan, vai teetkö aina vain mekaanisesti niin kuin ohjeessa lukee ajattelematta hetkeäkään, miksi olet jotain tekemässä? Eli miksiköhän sitä mehua tai kauramaitoa pitää ravistella? Ja vaikuttaisiko tuo ravistelun syy siihen, pysytytkö itse päättelemään, pitääkö toimenpide toistaa joka kerta vai ei?
Varmaankin helpompaa kysellä täällä, kuin pysähtyä miettimään. Johan siinä aivoponnistelussa ahdistuu.
Vierailija kirjoitti:
Kauramaito varsinkin pitää ravistaa kunnolla ennen jokaista käyttöä.
Kauramaitopurkki pitää ennen ensimmäistä käyttöä avata, päästää sisään vähän ilmaa, sulkea, ja ravistaa kunnolla, jotta sakka sekoittuu pohjalta nesteeseen.
Ravista aina ennen käyttöä ja juuri ennen käyttöä.
Itse ravistan ennen jokaista käyttöä ne valion mehukeitot. Jos koostumus on sellainen että ilman ravistamista ei ole tasainen niin ravistaminen auttaa siihen.
Haluathan että joka mehuannoksessasi on mukana myös hedelmälihaa eikä vain siellä purkin pohjalla?