Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siirtyvätkö kaikki alat ensi viikolla etätöistä työpaikoille?

Vierailija
10.05.2020 |

Vai jatkaako jotkut vielä etätyössä? Millä perusteella?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtiolla määräys jatkaa elokuun loppuun etänä.

Vierailija
2/34 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei me ainakaan. Etätöissä olen ollut 2kk ja jatkuu toistaiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä saa valita. Jatkan etätöitä. Saa nukkua aamulla 1,5 tuntia kauemmin ja työpäivän jälkeen pääsee heti lenkille.

Vierailija
4/34 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantaja päättää nyt ja tulevaisuudessa.

Vierailija
5/34 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän työpaikalla on jo suositeltu etätöitä ainakin kesän loppuun asti.

Vierailija
6/34 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suositus on etätöistä kesän loppuun täälläkin.

Vierailija
7/34 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei me ainakaan. Etätöissä olen ollut 2kk ja jatkuu toistaiseksi.

Mikä ala on me?

Vierailija
8/34 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa mistä alasta on kyse.

Vierailija
9/34 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en oikeasti tiedä, mitä pitäisi tehdä. Periaatteessa saan itse päättää, kun olen yrittäjä, mutta toimin yhteisessä toimistotilassa parin muun yrittäjän kanssa ja meillä on työyhteisö siellä. On siis jonkinlainen sosiaalinen paine palata töihin, kun se vain on mahdollista, mutta ei kyllä oikein huvittaisi enkä oikeasti tiedä, onko se edes turvallista ja suotavaa. Voisi ehkä siirtyä osittain takaisin toimistolle, mutta ei huvittaisi raahata tavaroita edestakaisin. Kokonaan en vielä siirtyisi kuitenkaan, kun rajoitukset voivat tulle käyttöön uudestaan hyvinkin pian, joten siinäkin tapauksessa takaisin siirtyminen olisi taas turha. 

Vierailija
10/34 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantaja on päättänyt etätyömahdollisuudesta jo kauan. Jo vuonna 1997 olen tavannut ihmisen, joka tekee töitä kotoaan käsin, ihan palkallisena.

Vierailija
11/34 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtiolla määräys jatkaa elokuun loppuun etänä.

Joo täällä ollaan. Kahdeksan viikkoa takana ja tosiaan vähintään tuo 2,5 kk edessä. Tylsää on, vaikka normaalisti etätöissä tykkäänkin.

Vierailija
12/34 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä puolet henkilökunnasta teki etätöitä jo ennen pandemiaakin. Pandemian aikana etätyön tekeminen on ollut suositus, mutta ei määräys. Ihan on saanut mennä toimistollekin, jos on halunnut. Toistaiseksi ei ole tainnut kuin pari tyyppiä käydä tekemässä yksittäisiä toimistopäiviä. Jatketaan samaan malliin. Ketään ei tulla nyt eikä myöhemminkään määräämään toimistolle, mutta saavat mennä ne, jotka eivät tykkää tehdä etätöitä. It-ala. 

Vierailija
13/34 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on etätyömääräys 31.5. asti. Jatkosta päätetään myöhemmin.

Vierailija
14/34 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ollaan oltu pääasiassa kaikki läsnä toimistolla jo viikkoja. Kukaan ei tule olemaan kesän loppuun saakka etänä.

Vierailija
15/34 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin monissa firmoissa etätyöt jatkuvat ainakin kesälomien yli. Veikkaanpa, että hallituksen virheiden vuoksi koronatilanne Suomessa pahenee kesän aikana niin paljon, että etätyöt jatkuvat kesän jälkeenkin.

Vierailija
16/34 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalitoimistossa saa itse päättää toistaiseksi. Otin koneen kotiin ja avaan sen kotona huomenna.

Vierailija
17/34 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti syyskuuhun etätöitä, jonka jälkeen pidän kesäloman eli toimistolle vasta lokakuun alussa. 

Vierailija
18/34 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtio-omisteinen yritys. Vähintään elokuun puoleen väliin ollaan etänä kaikki. Meneehän se näinkin. Ihan kivaa 🙂

Mennään kuulemma hallituksen ohjeistusten mukaisesti eli sitten kun suositellaan paluuta ruvetaan palaamaan pikku hiljaa vuorotellen (paikalla max 50% yhtä aikaa).

Vierailija
19/34 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etätyö, yliopisto

Vierailija
20/34 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on jatkettu aina 2vko kerralla. Mutta nyt hallitusten päätösten jälkeen täräyttivät kesäkuun loppuun asti määräyksen, että kaikki, joiden työ ei edellytä tehtaalle tulemista, pysyvät etätöissä. Ne joiden on pakko joskus käydä, välttävät tehtaalla oleskelua mahdollisimman paljon, ollaan vain pakollinen, hengaamaan ei jäädä.

Meillä muutenkin tulee lisää tiukennuksia, maskipakko, eikä työhuoneessa saa istua kuin max 1 henkilö. Ryhmähuoneiden väki hajautetaan etätyöntekijöiden huoneisiin.

Olen niin ylpeä työnantajastani ❤️

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan