RUOKAPAIKKOJA TAMPEREELLA LAPSIPERHEILLE?
Olemme lähdössä kahden perheen voimalla Tampereella käymään, porukassa kaksi 3 -vuotiasta ja kaksi vauvaa. Kun emme ole sielläpäin pahemmin käyneet ajattelin jos joku paikallinen voisi suositella jotain kivaa ruokapaikkaa illaksi, joka sopisi tälläiselle seurueelle ; )
Kiitos jo etukäteen!
Kommentit (2)
Olen jostain syystä ihan kaavoihin kangistunut ja suuntaan aina lasten (2v8kk ja 8kk) kanssa Amarilloon. Siellä on hyvää ruokaa, reilusti tilaa, mikroaaltouuni asikaskäyttöön (+ kertakäyttöruokalaput yleensä ;-) ja hyvä vaihtaa vaipat hotelli Ilveksen aulavessassa. Ilveksen aulassa on lisäksi pieni leikkinurkkaus, jota kuulemma kovasti ovat virittämässä parempaan iskuun. Amarillon puolesta puhuu sekin fakta, että Koskikeskus on ihan kyljessä kiinni ja siellä on mukava shoppailla rattailla sisätiloissa.
Lasten kanssa en menisi liian hienoon ravintolaan. Meillä tuo pienempi on melkoinen tuholainen ja Amarillon plussapuolia on sekin, että pöydissä ei ole pöytäliinoja ;-). Lastenlista on toimiva ja hyväksi havaittu. Poika on tainnut vetäistä kaikki annokset ainakin kertaalleen...
Jos terassille haluaa syömään, suosittelisin hotelli Tammerin tai ravintola Grillin terassia. Tai sitten vaan pilke silmäkulmassa mustalle makkaralle Laukontorille tai Tammelan torille!
Tervetuloa Tampereelle!
Ehkä pääset helpoimmalla kun vierailet http://www.huviopas.net/tampere/perheravintolat_1.php
Mutta pari kommenttia muutamasta paikasta, joissa itse olen vieraillut:
American diner on mesta missä kolmivuotiaanne varmasti tykkäävät ruoasta, mutta jos teillä on vaunut matkassa eivät ne mitenkään mahdu sisään. Paikka on aikas ahdas. Aika tyypillinen amerikkalainen hampurilaispaikka mitä näemme elokuvissa. Loossia loossin vieressä ja varmasti kuulet mitä naapuripöydässä puhutaan. Muuten suosittelemisen arvoinen.
Saludi tulee nopeasti kalliiksi, mutta ruoka on aina ollut mahtavaa
Bella Romassa ruoka on hyvää italialaista (pastat erityismaininnan arvoisia), mutta palvelu on äärettömän hidasta. Itse en omaa kolmevuotiasta vie sinne enää ikinä turhautumaan. Kaksin miehen kanssa voimme mennä, jos ei ole kiire minnekään. Annokset sen kokoisia ettei ainakaan nälkä jää. Illalla suositeltavaa varata pöytä on meinaan elokuvateatterin vieressä...
Fransmanni on ranskalainen paikka ja ehkä lapsia ajatellen tylsä. Itse olen tuntenut oloni jotenkin liian " alhaiseksi" ko. paikkaan. Ehkä vähän posh. En tosin ole käynyt viiteen vuoteen, joten en ole paras analysoimaan.
Henriks on ökykallis ja enemmänkin sellanen paikka, jonne yritykset vievät vieraitaan. En veisi lastani.
Katupoika oli ainakin ennen kokin vaihdosta hyvä mesta. Ruoka oli hyvää ja riittoisaa. Ei mikään iso paikka ja tarjoilua en ole koskaan joutunut odottaan. Lihapullat maistuivat meidän pojalle.
Napoli pizzeria pitsan ja pastan ystäville. Mainostetaan lauseella " sata pitsaa listalla" . Pitsat ehkä Tampereen parhaat.
Rossot oikeita lapsiperheen suosikkeja. Löytyy tilaa, leikkipaikkaa, lastenhoitohuonetta jne. Ruoka hyvää, palvelu vaihtelevaa. Oma poikamme on aina viihtynyt. Kuninkaankadun paikka tosin on toisessa kerroksessa enkä tiedä onko sinne hissiä. Itse olemme kantaneet rattaat rappuset ylös eikä kukaan ainakaan ole sanonut, että hissikin löytyisi. Koskipuiston paikassa puolestaan on yks Treen suurimmista ja suosituimmista terasseista. Aurinkoisena päivänä en tiedä mikä on palvelun nopeus. Ko. paikka on myös periaatteessa kolmessa kerroksessa. Siis sillain, että on sellasia avokerroksia eli muutama rappunen ja tasanne, taas muutama rappunen ja tasanne. Taas vaunujen kanssa ongelmallinen tästä syystä sekä tilallisesti.
Sit on tietty Buffa joka on näitä syö niin paljon kuin jaksat paikkoja. Itse en näistä paikoista välitä, joten en osaa sanoa siitä mitään. Mutta ymmärtääkseni monen lapsiperheen suosikkeja. Ainakin saa halvalla paljon.
Tohon listaan ehkä lisäisin ravintolat: Hook, Pancho Villa, Plevna, Tillikka, Harald, Piazza Foodfactory
Ja ennen kuin listaan kaikki Tampereen ravintolat, niin ehkä tosiaan paras vierailla tuolla Huvioppaassa. Jos löydät sieltä jonkun kiinnostavan, niin jos haluat siitä kommenttia, laita kysymystä tänne. Yritän vierailla joka päivä lukemassa.