Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi järjestää avioliittoon siunaaminen, jos ei usko mihinkään/kuulu kirkkoon?

Vierailija
04.07.2006 |

Tätä minä en oikein ymmärrä.

Jos menee maistraatissa vihille sen vuoksi, ettei kuulu kirkkoon, eikä myöskään usko Jumalaan, niin miksi mennä evl-kirkkoon siunausta pyytämään.

Sukulaistenko takia?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senkö takia vaan, että se on hieno paikka ja muutkin käyvät kirkossa naimisiinmenon yhteydessä.

Vähän ristiriitaista vaan...

Vierailija
2/7 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin mun tuttavapiirissä usko on tosi harvinaista, mutta kirkkoon kuuluu valtaosa. Erikseen on vielä ne jotka liittyy kirkkoon ainoastaan kirkkohäiden vuoksi tai päästäkseen kummiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalan silmissä te kuitenkin taidatte edelleen elää synnissä.

Vierailija
4/7 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Jumalan silmissä te kuitenkin taidatte edelleen elää synnissä.

Vierailija
5/7 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on eri asia, jos molemmat ovat eronneet kirkosta. Silloin en asiayhteyttä ymmärrä. Juhlathan voidaan siinäkin tapauksessa järjestää suvulle!

tv 4

Vierailija
6/7 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Se on eri asia, jos molemmat ovat eronneet kirkosta. Silloin en asiayhteyttä ymmärrä. Juhlathan voidaan siinäkin tapauksessa järjestää suvulle!

tv 4

Vierailija
7/7 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

elävät synnissä vaikka liitto olisi saanut papin siunauksen? Voi voi. mun helluntailaiset vanhempani pahastuisivat kovin, jos kuulisivat, että heidän yli 30v. kestänyt avioliittonsa ei olekaan Jumalan silmissä pätevä. Heidät vihittiin maistraatissa ja joku helluntaipastori siunasi.

Niin, miten niin elää synnissä, jos liitto on siunattu, tähän haen perusteluja. Lukeeko raamatussa, että pitää olla luterilaispappi vihkimässä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kuusi