Miten salaati pestään?
Miten pesette vihersalaatit perusteellisen puhtaakis salaattiin ja voileiville.
Ja miten kuivaatte sen.
Onko salaattilinko hyvä salaatin kuivakseen.
Kommentit (23)
Minä ainoastaan huuhtelen salaattilehdet juoksevan veden alla.
Vähän puristelen vettä pois talouspaperilla.
Salaatinlehdet irralleen ja siivilään. Vedellä huuhdellaan reilusti, samalla voi auttaa käsin vielä, että varmasti puhdistuu sit ravistus, taloupaperin päälle levitys ja nopea painallus toisella talouspaperilla kuivaksi.
Vessanpöntössä kuten eräskin avmamma.
Minä olen tottunut pesemään salaatin perusteellisesti.
Riippuu siitäkin, miten salaatti on viljelty, joissakin salaateissa saattaa olla torjunta-aineita ja se tuntuu maussa, ellei salaattia ole kunnolla puhdistettu.
Minä olen pessyt toisinaan salaatin jopa etikkavedessä ja sitten huuhdellut sen hyvin.
Salaattilinko on hyvä kuivaukseen, käytän sitä melko usein.
Lingon teeitse versio:
Salaatit puhtaan keittiöpyyhkeen sisälle. Päät kiinni, ja sitten rullataan vimmatusti. ...
Pesettekö myös yrtit kuten basilikan?
Tomaatit voi pestä lämpimällä vedellä ja tilkalla tiskiainetta. Peseytyy pövöt pois kun niitä ihmiset hiplailee kaupassa. Ei jää tiskiaineen makua kun pinta on ehjä.
netissä varmaankin selventävä kuva toimenpiteestä. Tehokas konsti !
10
Vierailija kirjoitti:
Tomaatit voi pestä lämpimällä vedellä ja tilkalla tiskiainetta. Peseytyy pövöt pois kun niitä ihmiset hiplailee kaupassa. Ei jää tiskiaineen makua kun pinta on ehjä.
Ei.
Lillutetaan hetki vedessä, johon lisätty leivinsoodaa.
Etikkakin vissiin käy.
Vierailija kirjoitti:
Pesettekö myös yrtit kuten basilikan?
Hyvä yrtitkin huuhtoa jos niitä kaupassa nuuhkitaan.
Tuoreella lampaan virtsalla huuhdon ja pyykkinarulla kuivaksi.
Vierailija kirjoitti:
Sallaati pestään painepesurilla.
Meillä jauhenliha pestään kans painepesurilla.
Ostan salaatin valmiina pussissa, ovat suoraan syöntivalmiita. Valmiin salaatin sekaan voi sitten heitellä muita rehuja, kuten kirsikkatomaattia, kurkkua jne.
Ensin ravistelen mullat ulos. Mieluiten jo, kun puskaa tuodaan kaupasta kotiin. Jos käy hyvä mäihä niin naapuri on juuri parvekkeella röökäämässä ja murut murustellaan hänen niskaansa. Mukaan palasina lappu niin saa tylsyyteensä ratkaista palapelin, missä lukee TUPAKOINTI KIELLETTY! Kaksi kärpästä yhdellä iskulla.
Mutta asiaan. Sen jälkeen lehdet revitään yksitellen irti toisistaan ja seuraavaksi tarvitsetkin suurennuslasib tuholaisten havaitsemiseksi. Jos niitä löytyy niin reklamaatio kaupalle, rikosilmoitus ja yhteys tuholaistorjujiin.
Jos mitään ei löydy niin varsinainen pesu voi alkaa. Kevyt esilinkous koneessa riittää. Kumpi tahansa, astianpesu- tai tiskikone käy tähän. Sen jälkeen huuhdellaan lehdet veden alla pesuainejäämien poistamiseksi. Nyt ne viedään parvekkeelle kuivumaan. Lasit kannattaa sulkea, koska aiemmin mainittu naapuri on todennäköisesti ratkaissut arvoituksen ja saattaa olla hieman näreissään. Tätä varten on kannattanut ottaa kaupasta mukaan nikotiinituotteita ja lahjoittaa ne naapurille naapurisovun säilyttämiseksi, jos ovikello käy.
Lehdet saavat odottaa kuivumista seuraavaan päivään ja aamulla ne voi käydä hakemassa. Käsittely täytyy vielä toistaa parvekkeella olevien mahdollisten hyönteisten (tai naapurin koston vuoksi), mutta lehdet voi tällä kertaa kuivata sisätiloissa, sillä ne ovat omeneet jo tarvitsemansa auringonvalon ja UV-sätrily on tappanut mahdolliset bakteerit. Mutta Vóila ja salaatti on valmis nautittavaksi 🥗
Huljuttelen isossa taikinakulhossa väljässä vedessä ja taputtelen kuivaksi talouspaperilla.
Kiitos etikkavinkistä. - Otan käyttöön.
Olen nähnyt niin paljon silputtavan salaatinlehtiä suoraan kaupan pussista huuhtelematta, etten juuri syö salaattia kuin kotona. Ei kiinnosta noro.
Pesukoneeseen. Hätätapauksessa astianpesukone käy