Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rasvoittuvat hiukset

rasvapää
09.05.2020 |

Te joilla aina ollut nopeasti rasvoittuvat hiukset, oletteko löytäneet jostain apua siihen? Saaneet pidennettyä pesuväliä? Mun pitää pestä joka toinen päivä, muuten koko tukka rasvainen ja haisee. Nyt tyntuu, että pitää kohta pestä joka päivä!

Nyt siis oikeita toimineita juttuja, ei mutu tai kuulin että... Mulla ei raha-asiat ole hyvin koronan takia, mutta voisin nyt kokeilla kun olen kotona enimmäkseen.

Olen kokeillut:

* olla pesemättä
* pestä joka päivä
* ruokasoodapesua
* tervashampoo
* hilseshampoo (head&shoulders)
* apteekin shampoo (sebamed)
* ilmavat kampaukset muotovaahdolla, lakalla (periaatteessa toimi, mutta päänahka ärtyi enemmän ja tuli hilsettä)

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mut exällä oli rasvoittuvat hiukset. Hyi hvetti sitä lemua!!

Vierailija
2/18 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla auttoi kun öljysin joka ilta päänahan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole auttanut mikään. Pesen joka aamu. Mikset vain pese silloin kun tarvii?

Vierailija
4/18 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tehoaa teepuushampoo/-palashampoopesu joka toinen päivä. Käsittely kannattaa tehdä pariin kertaan.

Vierailija
5/18 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset vaan pese jokapäivä? Hellävarasella shampoolla, pieni määrä. Mä annoin itelleni siihen luvan ku ei mikään auttanu. En haluu tuntea oloani jokapäivä rasvaseks ja likaseks. Joskus lomalla tai vapailla saatan olla pari päivää pesemättä.

Nii ja mä käytän ihan erittäin hienoa suomalaista shampoota, siinä ei oo silikonia:)

Vierailija
6/18 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva kun voisi pestä tyyliin kerran kaksi viikossa, mutta pakko pestä joka toinen päivä, muuten yököttävän näköinen, haisee ja päänahkaa kutisee.

ap

Vierailija
7/18 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan talkkia kun hierot päänahkaan ja vähän hiuksiin. Vie rasvoittuneen ulkonäön pois.

Vierailija
8/18 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pesen korkeintaan joka toinen päivä miedolla shampoolla (Ole hyvä) ja joka toinen päivä tai 2 päivää putkeen saman merkin hoitoaineella. Jos pesen joka päivä shampoolla, niin päänahka vähän rasvoittuu ja tulee kipeäksi (kuiva iho). Hoitoaineella kannattaa pestä oikein huolella ja pitkään, niin toimii hyvin ja hiukset ja päänahka kiittää.

Vierailija
9/18 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi kiva kun voisi pestä tyyliin kerran kaksi viikossa, mutta pakko pestä joka toinen päivä, muuten yököttävän näköinen, haisee ja päänahkaa kutisee.

ap

Kaikkien päänahka ei vain ole sellainen. Eihän kaikilla ole esim kaunis, finnitön ja rasvaton kasvojen iho. Sen mukaan pestään ja hoidetaan millainen se iho tai päänahka on. Veikkaan että aika harvalla se rasvoittumisen syy on joku ulkoinen, esim väärät tuotteet tai liian tiheä pesu. Vaikka joillain kikkailuilla sen pesuvälin saisi pidennettyä päivällä tai parilla ja pidettyä tukan siedettävän näköisenä tuon ajan, ei se hiuspohja ole samanlainen kuin sellaisilla joilla se päänahka ei tuota rasvaa samaa vauhtia. Voi sitten tulla kutinaa tai näppyjä tms kun pesee harvemmin.

Vierailija
10/18 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

system 4 shampoo

Vierailija
11/18 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs lasten shampoot? Natusan Baby on ainakin hajusteeton.

Vierailija
12/18 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päänahan ongelmiin auttaa pesu joka päivä. Se vain ärtyy entisestään, jos sinne kertyy rasvaa, hilsettä yms. Pese miedoilla shampoilla. Kokeile hajusteettomia shampoita. Ekoshampootkin ovat kokeilemisen arvoisia.

En tiedä mistä tämä kilpailu tulee, että hiuksia saisi pestä kerran kuukaudessa. Älä kiusaa itseäsi. Pesu kerran vuodessa onnistuu, jos ei kärsi rasvoittuvasta hiustyypistä tai esim. tali-ihottumasta. Pesethän kasvotkin kerran päivässä ja kädet monta kertaa päivässä.

Vierailija
13/18 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on aina vaikeaa hiusten kanssa, kun minulla päänahka rasvoittuu nopeasti, mutta samalla minulla on silti kuivat hiukset, jotka vaatisivat hoitavia tuotteita. Jos pesen liian hoitavilla niin sitten päänahka ei puhdistu ja jos puolestaan liian pesevillä niin sitten hiukset kuivuvat. Nyt on käytössä Garnier Hair Food tuotteet tosin ne eivät pese kunnolla, mutta toisaalta hiukset muuten tykkäävät.

Vierailija
14/18 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kanssa auttanut paljon luonnonkosmetiikkaa olevat palashampoot. Itsellä luonnostaan hyvin liukkaat ja lättänät, nopeasti rasvoittuvat hiukset. Mutta palashampoolla saanut lisää karheutta ja rakennetta, jonka vuoksi hiukset ovat paljon ilmavammat eivätkä rasvoitu yhtä nopeasti. Ottaa muutaman pesun, että hiukset tottuvat tällaiseen pesuun, mutta se on sen arvoista!

Ainoa huomioitava juttu on, että välttämättä ei sovi käsitellyille hiuksille. Mulla pääosin oman väriset hiukset, latvoissa vielä vähän vanhaa vaalennusta joka on mennyt vähän liiankin kuivaksi palashampoolla. Kohta ovat onneksi tarpeeksi pitkät pois leikattavaksi :)

En enää vaihtaisi takaisin tavalliseen shampooseen!

Vierailija
15/18 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla riippuu shampoosta. Urtekramin shampoot on hyviä, mutta nyt menin kokeilemaan jotain toista merkkiä ja tuntuu että hiukset jäävät likaisiksi pesusta huolimatta.

Vierailija
16/18 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Kuulostaa taliköhnältä. Siihen auttaa seleenisulfidia sisältävä shampoo. Itsellä ei ainakaan toimi mitkään hellävaraiset shampoot, pahentavat vain.

Vierailija
17/18 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mulla auttoi kun öljysin joka ilta päänahan

Riippuu öljystä, osa lähinnä pahentaa tilannetta! Sebamed on paha koska sisältää sodium laureth sulfatea, joka on kaiken pahan alku, sillä kun peset, on jatkuva pesukierre taattu, sitä on lähes kaikissa pesuaineissa.

H&S sisältää silikonia ja dimetikonea, ikuinen rasvaisuus ja päänahkaongelmat luvassa. Jopa jotkut lääkärit on sitä suositelleet. Kohta saavat asiakkaan joka tulee hakemaan apua hiustenlähtöön ja laittavat kortisonia hoidoksi.

Jos peset palashampoolla, on PAKKO laittaa hapanhuuhde ja latvoihin kuitenkin joku hoitoaine hoitamaan ja sulkemaan suomut hiuksista. Palat on EMÄKSISIÄ mutta terve iho pH on hapan. Ilman huuhdetta ajan myötä iho vaurioituu. Myöskään tee puuta ei saa käyttää jatkuvasti vaan kuurina se voi sopia.

Vierailija
18/18 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä helpottui, kun lakkasin etsimästä jotain ihmeitä tekevää shampoota ja aloin pestä hiukset päivittäin. Pestäänhän kasvotkin vähintään kerran päivässä eikä niissä muhitella likaa ja rasvaa viikkokaupalla. Ihan samalla tavalla päänahkakin on ihoa.

Parhaiten mulla toimii Bruns shampoot ja hoitoaineet, ovat luonnonkosmetiikkaa ja sulfaatittomia, hoitoaineissa oikeasti hoitavia aineita eikä vedellä jatkettua silikonia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kuusi