Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuntuu että muut ovat suorittaneet etäkoulun arvosanalla 10 + ja meillä on epäonnistuttu

Vierailija
08.05.2020 |

Molemmat poikani ovat täysin paimennettavia mitä opetukseen tulee. Kivoja, kilttejä poikia, mutta paimennettavia. Ei siis päivääkään, että olisivat itsenäisesti tehneet mitään. Kyseessä 8- ja 10-vuotiaat vilkkaat lapset. Vaatii selkeästi sen, että istun vieressä koko ajan ja ohjaan. Muuten huomio kiinnittyy epäolennaiseen. Ohjauksessa sujuu kyllä hyvin. Tuntuu että muiden saman ikäiset pomppaavat reippaasti ylös, tekevät itsenäisesti joka ikisen askartelun tunnollisesti ja kaikki käy kuin leikkiä vain.

Meillä menee useita tunteja päivässä tehtävien tekoon, koska todella opetan ja valvon että tehtävät tehdään ja ymmärretään. Joinakin päivinä en vain jaksa ja lapset ei jaksa. Sitten ei opiskella kirjoista, vaan puuhataan vain muita juttuja ja askereita. Kaikki muut ollaan oikeastaan jätetty toissijaiseksi, paitsi matematiikka, äidinkieli ja muut kielet. Ollaan palautettu tehtävät pläjäyksittäin kerran-kaksi viikossa. Lapset ovat edistyneet kivasti. Heillä ei ole onneksi mitään oppimisvaikeuksia tai muuta. Ovat pärjänneet aina kivasti. Keskittyminen kotioloissa on vain hankalaa.

Onneksi en ole ollut työelämässä tänä aikana. Koulussa ei ole oltu kuitenkaan tyytyväisiä. Joka päivä merkataan että tehtävät palautettu myöhässä. Mitään positiivista palautetta ei ole tullut tehtävistäkään. Pitäisi siis olla klo 16 mennessä kaikki tehty. Kerroin koululle mikä tilanne on, mutta ymmärrystä ei ole riittänyt. Ilmeisesti ollaan oltu sitten ainoat jotka ovat täysin epäonnistuneita suorittamaan tätä poikkeusaikaa. Yksinhuoltajana olen koittanut tehdä kuitenkin parhaani. Ollaanko todellakin ainoita?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvaa vaan millasta kaikilla muilla on niiden kanssa koulussa...

Mun lapsen luokka on kolme viikkoa etuajassa kun kaikki aika ei ookaan mennyt tuollaisiin!

Vierailija
2/7 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvaa vaan millasta kaikilla muilla on niiden kanssa koulussa...

Mun lapsen luokka on kolme viikkoa etuajassa kun kaikki aika ei ookaan mennyt tuollaisiin!

Kyllä olet sitten hyvä ihminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ainut. Käyn työpaikalla töissä, ja puhelimitse yritän välillä sitten neuvoa, kun on hankalampi tehtävä. Ihan jäätävää takkuamista koko ajan. Lasken päiviä että koulu alkaa, ja voin keskittyä töihini ja lapset kouluun. Just tuo, että pitäisi istua vieressä vahtimassa, ja se on mahdotonta kun on pakko kuitenkin itse olla fyysisesti työpaikalla.

Vierailija
4/7 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap lisää vielä, että olen siti nauttinut tästä ajasta vaikka työtä on ollutkin ja väsyttää joskus.

Vierailija
5/7 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetat siis lapsillesi, että tehtäviä ei tarvitse palauttaa ajallaan, vaan niitä voi pläjäytellä takaisin miten huvittaa? Tosielämässä nuo jätettäisiin hyväksymättä.

Vierailija
6/7 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä wilma pursuaa hyviä kommentteja. Tosin laiskamadot saavat luultavasti saman arvosanan, että opettajat kehtaavat sitten edes liikkua kaupungilla.

Vierailija
7/7 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös kolmasluokkalaisen kanssa etäopetus on ollut kivinen tie. Opettajat jakavat tehtävät kaksi kertaa viikossa ma ja ke wilmaan. Me vanhemmat oman työpäivämme jälkeen opetamme lasta ilta myöhään. Opettajat eivät ole kertaakaan olleet yhteydessä lapseen eikä meihin vanhempiin. Lapsi on on onneksi fiksu ja pärjännyt aina koulussa hyvin jos tilanne olisi toinen tämä olisi vielä työläämpää.  Perheessä myös vanhempi koululainen jonka etäopetukseen koulun puolelta olen tyytyväinen. Monipuolisia tehtäviä, virtuaalli oppitunteja ja palautetta opettajilta sekä oppilaalle että vanhemmille.