Korona-aika on ekstroverteille kuten normaalielämä introverteille
Nyt tiedätte miltä tuntuu, kun yhteiskunta pakottaa sinut elämään vastoin luonnettasi. Työ ja koulunkäynti on nykyään yhtä turhaa pakkososiaalisuutta, turhaa ryhmätyötä ja kokoustamista.
Kommentit (8)
Minun puolesta voitaisiin jäädä tähän tilaan.
t. intro
Mä mietin tuossa yksi päivä ihan tätä samaa, että jos tässä ei muuta hyvää ole niin josko edes jatkossa ekstrovertit osaisi edes pikkuisen paremmin ymmärtää, kuinka hankalaa on kun joudut päivästä toiseen sopeutumaan itsellesi täydellisen epäsopivaan elämään. Sitäkin voisi ekstrovertti ajatella miltä tuntuisi jos nyt vielä joka suunnasta kerrottaisiin kuinka epäsopiva ja outo ihminen olet, kun et ole kuin kotonasi eristäytyneenä. Että mikset vaan ota itseäsi niskasta kiinni ja muutu toisenlaiseksi ja paremmaksi? Helpottaisiko se oloasi?
Tämä aika on taatusti ekstroverteille ihan yhtä raskasta kuin se supersosiaalinen normimeno meille introverteille. Jotenkin toivoisi, että jatkossa maailmaan mahtuisi ihan kaikenlaiset ihmiset ja erilaisuus olisi aidosti hyväksyttyä eikä pelkkää sanahelinää kuten tähän asti.
no joo, itse kyllä suoriudun kaikesta paremmin koronassa yksin. Ekstroverteissa näkee sen että joka palaverissa pitää jauhaa paskaa ainakin 15 minuuttia.
Minä olen tykännyt kovasti vaikka olenkin ekstrovertti.
Ekstrovertti teinini jonkin verran kärsii kaveiren puutteesta.
Introvertti teini on ihan kunten ennenkin.
Suurin osa ihmisistä ei ole pelkkiä ekstroverttejä tai introverttejä vaan enemmänkin jotain siltä väliltä. Minä viihdyin aivan hyvin kotona omissa oloissani erilaisten harrastusten ja muun arkisen tekemisen parissa. Mutta kodin ulkopuolella minusta on mukava olla tekemisissä muiden ihmisten kanssa enkä suhtauduin heihin mitenkään vihamielisesti olipa kyse sitten naapurista, työ- tai opiskelukaverista, kaupan kassasta tai muusta satunnaisesti tapaamasta ihmisestä.
En ole muutenkaan luonteelta mikään hiljainen hissukka, vaan osaan pitää puoleni väittelyissä ja jutella niitä näitä hyvinkin erilaisten ihmisten kanssa. Etenkin iän myötä sitä on tullut avoimemmaksi, sillä jos sitä ei sano mitään kukaan ei tiedä mitä siellä päässä liikkuu.
Päivän sosiaalisen annoksen vastapainoksi on sitten mukava olla omissa oloissaan ja keskittyä semmoisiin asioihin mistä on itse kiinnostunut ilman että tarvitsi olla aina jonkun seurassa. Samalla sitä haluaa hankkia päähänsä uusia ideoita, niin että ei vain ala liikaa toistamaan itseään ja päädy kertomaan ns. puujalkavitsejä. Sopiva annos sosiaalisuutta on kuin sopiva annos päivittäistä liikuntaa ja pitää mielen vireänä.
Olen introvertti ja viihdyn yksin kotona, mutta tulevalta kesältä jään kyllä kaipaamaan tapahtumia. Vaikka intro olenkin, kesääni on aina kuulunut lasten kanssa tivoli tai joku huvipuistokäynti, festarit, sukulaisvierailut, kesäteatteri ja ehkä joku minireissu Suomessa. Kesäloma on mulle se aika, kun jaksan olla sosiaalisempi ja tehdä juttuja, joita ekstrovertit tekee ympäri vuoden.
Nyt kesäsuunnitelmiani on käydä töissä, ostaa kauppareissulla jäätelö ja lukea kirjaa.
Samaa mieltä
T: Introvertti