Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on ollut sinulle mieluinen, epätyypillinen matkamaa?

Vierailija
08.05.2020 |

Millaisia matkoja olette tehneet harvinaisiin, ei-turistirysämaihin? Ystäväni kävi joitain vuosia sitten Senegalissa, oli kuulemma paras matkansa koskaan.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kypros. Aivan ihana paikka.

Vierailija
2/23 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kambodza oli kaunis raakile.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä matkustelen aika paljon Venäjällä.Siis ympäri Venäjää. Aika harvoja Venäjä kiinnostaa ja ne joita kiinnostaa, käy joko lähialueilla tai sitten vaan Pietarissa tai Moskovassa. Tai tekevät rundin halki Siperian. Mutta mua kiinnostaa koko maa ja myös vähemmän tunnetut kylät ja kaupungit.

Vierailija
4/23 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irlanti

Vierailija
5/23 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä matkustelen aika paljon Venäjällä.Siis ympäri Venäjää. Aika harvoja Venäjä kiinnostaa ja ne joita kiinnostaa, käy joko lähialueilla tai sitten vaan Pietarissa tai Moskovassa. Tai tekevät rundin halki Siperian. Mutta mua kiinnostaa koko maa ja myös vähemmän tunnetut kylät ja kaupungit.

Itse olen jo jonkin aikaa suunnitellut junamatkaa Ukraina-Valko-Venäjä-Venäjä -akselille! Pietarissa olenkin jo käynyt, kaunis kaupunki, mutta minuakin tosiaan kiinnostaisi käydä läpi vähän tuntemattomammat kolkat.

Ap

Vierailija
6/23 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Irlanti

Maa, jossa käy yli 50% enemmän turisteja kuin Suomessa.

Vierailija
7/23 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norja

Vierailija
8/23 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen matkustellut junalla Kiinassa, tykkäsin

Vierailija
9/23 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän mennessä eksoottisin ja ihanasti yllättävä matkakohde on ollut US Virgin Island, St.Croix:in saari.

Vierailija
10/23 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka maasta löytyy alueita, joissa turismia ei juuri ole. Edellinen pitempi reissuni oli Pohjois-Englantiin, jossa ei tullut vastaan yhtään ulkomaista turistiryhmää eikä ulkomaalaisia ylipäätään. Monilla kaupungeilla on mielenkiintoinen historia ja paikalliskulttuuri, vaikka eivät ole mitään tunnettuja lomakohteita. Voisin suositella esim. Lincolnshiren aluetta ihan vilpittömästi, jopa parjattu Grimsby on suomalaiselle todella mielenkiintoinen paikka ja ihmiset ihania. Välimatkat on lyhyitä ajettavia ja esim. Scarborough on todella kaunis kaupunki ja vanha linnoitus historiallisesti ja maisemallisesti upea.

Englannissa turistit ovat yleensä aina etelässä, vaikka paras tunnelma on pohjoisessa.

Vierailija
11/23 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uganda

Vierailija
12/23 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiina.

Vierailija
13/23 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Japanin Osaka

Vierailija
14/23 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skotlanti. Siellä on mahtavaa kierrellä pikkukyliä ja rannikolla hienoja maisemia.

Vierailija
15/23 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampere

Vierailija
16/23 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Armenia.

Vierailija
17/23 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukrainan Odessa oli tosi positiivinen ylläri. Suosittelen kaikille, jos tahtoo yhdistetyn ranta-kaupunkiloman eikä säikähdä rappioromantiikkaa. Myös Naapurimaa Moldova oli ihan mielenkiintoinen ja junalla pääsi Chisinauhin muutamassa tunnissa.

Vierailija
18/23 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysytään epätyypillistä niin laitetaan maita, joissa käy sikapaljon turisteja :D

Vierailija
19/23 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka maasta löytyy alueita, joissa turismia ei juuri ole. Edellinen pitempi reissuni oli Pohjois-Englantiin, jossa ei tullut vastaan yhtään ulkomaista turistiryhmää eikä ulkomaalaisia ylipäätään. Monilla kaupungeilla on mielenkiintoinen historia ja paikalliskulttuuri, vaikka eivät ole mitään tunnettuja lomakohteita. Voisin suositella esim. Lincolnshiren aluetta ihan vilpittömästi, jopa parjattu Grimsby on suomalaiselle todella mielenkiintoinen paikka ja ihmiset ihania. Välimatkat on lyhyitä ajettavia ja esim. Scarborough on todella kaunis kaupunki ja vanha linnoitus historiallisesti ja maisemallisesti upea.

Englannissa turistit ovat yleensä aina etelässä, vaikka paras tunnelma on pohjoisessa.

No, tunnelma on ainakin toisenlainen. Pohjoinen on perinteisesti ollut köyhempää ja karumpaa, tämä nykykurjistuminen vielää oma lukunsa. Mutta ilman muuta iso maa, monenlaista kerrostumaa ja nähtävää, mutta myös valtavasti massakulttuuria ja sen perinteisen brittiläisen kulttuurin rapistumista. Itselleni tuo oli vähän järkytys kun siellä kiertelin. Joku hengettömyys ja ankeus tuli monesti vastaan.

Vierailija
20/23 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moldovassa käy vähiten turisteja Euroopan maista, siellä tunsi kyllä olevansa liki nähtävyys itse.