Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä voi johtua lievä hengenahdistus?

Vierailija
06.05.2020 |

Minulla on nyt noin kuukauden ajan ollut sellaista että välillä tuntuu että on kovin raskasta hengittää, kurkkukipua on hieman ajoittain ja nenä hieman tukkoinen mutta ei vuoda eli ei ole tavallisia flunssan oireita. Viime vuonna myös näihin aikoihin oli jatkuvaa kurkkukipua josta kävin lääkärissä mutta kaikki arvot olivat kunnossa. Treenaan aktiivisesti ja nyt olen tosiaan huomannut, että välillä hengittäminen alkaa tuntua raskaalta ihan levossakin. Kuumetta ei ole eikä allergioita ole todettu koskaan aiemmin 25 vuotisen elämäni aikana. Usein ilmenee ennen päivällistä. Voikohan johtua siitä että verensokeri on ehtinyt laskemaan niin alas ja kroppa kaipaa vain ruokaa? Stressiäkin on ollut jonkin verran sitä tosin on lähes aina jonkin verran. Pitäisikö olla huolissaan tai lopettaa treenaaminen. Viime vuonna tosin oli samantapaisia epämääräisiä oireita ja silloin lopetin treenaamisen muutamaksi kuukaudeksi mutta nyt en haluaisi siitä luopua .

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyyda tsekkaamaan astma.

Vierailija
2/10 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astma, siitepöly, katupöly.

Mullakin puhkesi astma vasta 40v ja nyt vuosi vuodelta pahentunut allergiaoireet siitepölystä. Käy lääkärissä. Jos on astma, saat lääkkeet. Ne auttaa ihan hyvin. Tai kokeile ilman reseptiä saatavia allergialääkkeitä ensin. Apteekeissa osaavat hyvin näissä opastaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

allergia ( itse sain ekat allergiaoireet juuri 25-vuotiaana)

astma

korona

kurkunpääntulehdus

Vierailija
4/10 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allergialta vaikuttaisi.

Vierailija
5/10 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli joskus rasitusastmaa siitepölyaikana. Se lähti ensin allergia- ja astmalääkkeillä, sitten sillä että söin joka päivä antihistamiinin siitepölykaudella, sittemmin nostin immuniteettiani ja suoliston kuntoa, jolloin olen päässyt vähemmällä lääkityksellä eikä pahoja oireita tule. 

Vierailija
6/10 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet mies, sanon testosteronin vajaus.

Vierailija
7/10 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko muuten olla refluksia?

- Ap

Vierailija
8/10 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vaikuttaa raudanpuute niin että tuntuu että ilma pitää "puhaltaa" ulos keuhkoista. Jos sulla on raudanpuute plus allergia/astma?

Vierailija
9/10 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla vaikuttaa raudanpuute niin että tuntuu että ilma pitää "puhaltaa" ulos keuhkoista. Jos sulla on raudanpuute plus allergia/astma?

Minulla on kyllä todettu raudanpuute reilut puoli vuotta sitten ja siihen söin kuurin jonka jälkeen arvot olivat hyvät. Nyt ostin sitten uuden kuurin koska mietin juurikin että voisiko olla sitä. Olen syönyt rautaa nyt viikon ajan eikä ainakaan vielä mitään muutosta. Tosin ei se ehkä noin nopeasti tapahdukaan.

- Ap

Vierailija
10/10 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko muuten olla refluksia?

- Ap

Tämä on mun veikkaus! Itselläni oli lievää hengenahdistusta joka helpotti pidemmällä happosalpaajalääkityksellä. Oireet voivat muistuttaa paljon flunssan alkuoireita (tukkoisuus, kurkkukipu, päänsärky, hengitystuntemukset). Refluksi saattaa oireilla nimenomaan tyhjällä vatsalla, eli myös ennen ateriaa. Voisitko kokeilla ottaa kuuriluontoisesti esim. Somacia muutaman viikon ja yrittää vaikka syödä pienempiä aterioita useammin?