Miten työtön saa vuorakämpän?
Kommentit (8)
Vierailija kirjoitti:
Jos on luottotiedot kunnossa, ei ole mitään ongelmaa. Jos sen sijaan, et ole hoitanut velkojasi ja luottotietosi eivät ole kunnossa, niin aivan sama vaikka tienaisit 5 000 €/kk, en vuokraa sinulle asuntoa.
Onneksi on luottotiedät kunnossa mutta silti tuntuu etten sitä kämppää saa vaan joku kerkeää aina ensin.
Ainakin kaupungin vuokra-asunnon saa. Jäin työttömäksi, joten joudun itsekin muuttamaan pois. Harmi, kun olen asunut tässä 6 vuotta ja hoitanut kuitenkin kaikki maksut ajallaan ja pitänyt asunnon hyvässä kunnossa. Työni jatkuu elokuussa, mutta se ei riitä. Irtisanon itse vuokrasopimukseni.
Nämä kaikki pitää olla kondiksessa:
-Luottotiedot kunnossa
-Takuuvuokraan rahat käteisenä heti valmiina, ei mitään Kelan maksusitoumuksia koska se tarkoittaa aitoa sosiaalipummia
-Älä ole epäsiisti, syrjäytynyt tai muuten weirdo
-Älä ole maahantuuttaaja
-Älä ole musta*lainen
-Jos et ole töissä, niin lmoita olevasi aktiivinen työnhakija tai opiskelija, älä työtön
Vierailija kirjoitti:
Nämä kaikki pitää olla kondiksessa:
-Luottotiedot kunnossa
-Takuuvuokraan rahat käteisenä heti valmiina, ei mitään Kelan maksusitoumuksia koska se tarkoittaa aitoa sosiaalipummia
-Älä ole epäsiisti, syrjäytynyt tai muuten weirdo
-Älä ole maahantuuttaaja
-Älä ole musta*lainen
-Jos et ole töissä, niin lmoita olevasi aktiivinen työnhakija tai opiskelija, älä työtön
ai sosiaalipummi ...ai hahaha
Vähän riippuu. Jos et ole alkoholisti/nisti tai saanut häätöjä niin asunnon saaminen on helpompaa.
Toki jotkut vuokranantajat pistää etusijalle rahaa tienaavat työlliset joten kelan maksusitoumuksen kanssa asuntoa hakeva ei ole ihan ekojen joukossa. Kaupungilta voi saada asunnon mutta se kuinka nopeasti onkin toinen kysymys.
Hassua, minä sain nykyisen asuntoni siten että mulle tarjottiin kahta asuntoa samasta talosta opiskelijoiden sijaan, vaikka olen työtön. Saattoi tietty iällä olla tekemistä, kun olin kaksikymmentä vuotta noita opiskelijoita vanhempi.
Monet ottaa nimenomaan työttömän vuokralle, koska kelan tuet tulee pomminvarmasti ajallaan vuokranantajan tilille suoraan, kun se niin sopimukseen erikseen sovitaan.
- vuokranantaja
Jos on luottotiedot kunnossa, ei ole mitään ongelmaa. Jos sen sijaan, et ole hoitanut velkojasi ja luottotietosi eivät ole kunnossa, niin aivan sama vaikka tienaisit 5 000 €/kk, en vuokraa sinulle asuntoa.