Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

T-veden lämmittäminen: mikro, kattila vai vedenkeitin

Vierailija
06.05.2020 |

Missä lämmitätte t-vetennne?

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedenkeittimellä ja laitan mukiin myös kylmää vettä, että vesi jäähtyy.  Mikro taitaisi kyllä viedä vähemmän sähköä..

Vierailija
22/47 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittimellä, koska keittimeen voi asettaa halutun lämpötilan välillä 70-100C ja keitin pitää sen (ei tarvitse vieressä seistä).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vedenkeitin, tosi kätevä ja nopea, myös ruuanlaittoa varten saa nopeasti kuumaa vettä.

Induktiolieden omistajalle tilaa vievä turhake.

Vedenkeitin on energiatehokkaampi ja yleensä nopeampi (vaikka erolla ei ole mainittavaa merkitystä) ja turvallisempi.

Vierailija
24/47 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas kaikki viisastelijat paikalla

Jos annetaan tällainen tilaisuus, niin sehän olisi haaskausta jättää käyttämättä.

Vierailija
25/47 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

T-pannulla. Keitän/lämmitän jonkinmoisen satsin vettä. Sekoitan mukiin lisäksi sopivaksi katsomani määrän kylmää vettä riippuen siitä, juonko mustaa vai vihreää teetä - siitä minulla ei ole aavistustakaan, kuinka lämmintä t-veteni oikeasti on, mutta minulla on hyvä näppituntuma, mistä itse pidän :D

Jätän pannun kuumalle levylle (olen toki sammuttanut lieden) niin vesi pysyy siinä lämpimänä jonkin aikaa, niin voi halutessaan ottaa santsikupillisia myöhemminkin.

Vierailija
26/47 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

M-aaltouunissa k- tai t-kupissa joskus, tai v:n keittimessä tai ihan t-pannussa.

Vierailija
27/47 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sellainen teenkeitin, johon laitetaan vesi ja teenlehdet, sitten määritellään veden lämpötila ja haudutusaika. Tosin en viitsi sitä käyttää, jos halua vain kupillisen, silloin käytän vedenkeitintä ja teesiivilää.

Vierailija
28/47 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

T-vesi :D Keitän vettä teetä varten vedenkeittimellä. Nyt katsellut uutta vedenkeitintä, mihin voisi asettaa halutun lämpötilan, niin voisi käyttää viileämpääkin vettä.

Vierailija
29/47 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja, teevesi.

Vierailija
30/47 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

T-paita ei kauheasti lämmitä. Teemukin joi t-mukin. Teeveestä tuli huono ohjelma, sanoi koodari kun Intiassa teetti.

Vierailija
31/47 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ap:llä siis valmiiksi keitettyä t-vettä, joka tarvitsee vain lämmittää - siinä tapauksessa mikro-uuni, mutta se on vain pienille määrille.

Siis kyllähän vedenkeittimessä vettä lämmitetään, harvoin sinne teet laitetaan, olen kyllä kuullut sellaisistakin.

Mutta kun mä teen teetä, niin mä teen teetä, enkä lämmittele mitään vesiä.

Zinc

Jotkut kuulemma keittävät alushousuja ja sukkia hotellihuoneen vedenkeittimellä.

Vierailija
32/47 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keittimellä, koska keittimeen voi asettaa halutun lämpötilan välillä 70-100C ja keitin pitää sen (ei tarvitse vieressä seistä).

Voi tai useimmiten ei voi.

Vierailija
33/47 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitän yleensä aina pannullisen. Eli teevesi kiehuu erillisessä vesipannussa, siis sellainen  modrni visselipannu.

Vierailija
34/47 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikro. Juon aina samasta mukista ja saan jokaisella kerralla juuri oikean lämpöistä vettä

Vierailija
35/47 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tet-harjoittelija kirjoitti:

T-paita ei kauheasti lämmitä. Teemukin joi t-mukin. Teeveestä tuli huono ohjelma, sanoi koodari kun Intiassa teetti.

Miksi t-paita on tehty puuvillasta eikä teestä?

Vierailija
36/47 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on sellainen teenkeitin, johon laitetaan vesi ja teenlehdet, sitten määritellään veden lämpötila ja haudutusaika. Tosin en viitsi sitä käyttää, jos halua vain kupillisen, silloin käytän vedenkeitintä ja teesiivilää.

Se keitin on susi kun on liian iso.

Vierailija
37/47 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiskiveden lämmittää joko kaukolämmössä lämmönvaihdin tai paikallisesti kuumavesivaraaja, meillä se on sähkötoiminen.

Sinnekö se päätyy se minun altaasta laskemani tiskiveteni? Sinun lämmönvaihtimeesi?

Vierailija
38/47 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja, teevesi.

Pate Mustajärvi haluaa aamuteesin kanssas jakamaan.

Vierailija
39/47 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie lämmitän teeveteni vedenkeittimessä, koska minulla sellainen on. Olen joskus lämmittänyt sen mikrossakin. Mikrossa lämmitän joskus maidon Cuba Libreeni, ei kiehu yli, eikä pala pohjaan. Nämä ovat ehdottomasti energiataloudellisempia ja nopeimpia vaihtoehtoja.

Vierailija
40/47 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedenkeittimellä t:n t:ni. Jos on kova kiire ja t-hammasta kolottaa niin saatan lämmittää mikrossa, tosin silloin ei ole kovin hyvän makuista.