T-veden lämmittäminen: mikro, kattila vai vedenkeitin
Kommentit (47)
Millaista on t-vesi? Eroaako paljonkin meidän perheessä käytetystä p-vedestä?
Itse suosin etenkin viikonloppuisin a-vettä.
Tasapeli jos on obduktioliesi. Rautaliedellä ei toimi eikä keraamisellakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vedenkeitin, tosi kätevä ja nopea, myös ruuanlaittoa varten saa nopeasti kuumaa vettä.
Induktiolieden omistajalle tilaa vievä turhake.
Mikro paras. Kun käyttää vakiokuppia, saa optimilämmön oikeilla sekunneilla. Kiehuva ei ole aina paras.
Onko ap:llä siis valmiiksi keitettyä t-vettä, joka tarvitsee vain lämmittää - siinä tapauksessa mikro-uuni, mutta se on vain pienille määrille.
En lämmitä tvettä, lämmitän teetä.
Zinc
Vierailija kirjoitti:
Onko ap:llä siis valmiiksi keitettyä t-vettä, joka tarvitsee vain lämmittää - siinä tapauksessa mikro-uuni, mutta se on vain pienille määrille.
Siis kyllähän vedenkeittimessä vettä lämmitetään, harvoin sinne teet laitetaan, olen kyllä kuullut sellaisistakin.
Mutta kun mä teen teetä, niin mä teen teetä, enkä lämmittele mitään vesiä.
Zinc
H-pojat lähtevät h-hetkellä ja ajavat h-autolla. Käyvät k-kaupassa ja pesevät t-paitansa t-vedellä.
Taas kaikki viisastelijat paikalla
Vierailija kirjoitti:
Mikro paras. Kun käyttää vakiokuppia, saa optimilämmön oikeilla sekunneilla. Kiehuva ei ole aina paras.
Kun käyttää vakiokattilaa, niin saa vakioteetä hellalla. Tärkeintä on se, että se ei pääse kiuhumaan, tai tuleepi katkeraa kitkerää. Joskus onpi "kiire" ja silloin voi kyllä käydä työtapaturma, jos laittaa levyn liijan isolle, että pääse kiehahtaan.
Zinc
Sama homma muuten pannukahvissa. Parhaat tulee, kun se ei pääse kiehahtaan ja kitkerää katkeraa tulee, jos pääsee.
Pk-yrittäjä pk-seudulta hakee pk-seuraa.
YH:t älkööt vaivautuko.
Tiskiveden lämmittää joko kaukolämmössä lämmönvaihdin tai paikallisesti kuumavesivaraaja, meillä se on sähkötoiminen.
Yleensä vedenkeittimellä. Jos tiedän, etten ehdi odotella jäähtymistä ja että juon vain yhden kupillisen, saatan lämmittää mikrossa.
Vierailija kirjoitti:
Taas kaikki viisastelijat paikalla
Johtuisiko ihan vammaisesti kirjoitetusta otsikosta?
Kattilassa induktioliedellä. En omista mikroa enkä vedenkeitintä.
Vedenkeitin, tosi kätevä ja nopea, myös ruuanlaittoa varten saa nopeasti kuumaa vettä.