Mitkä instrumentit saavat sinulle aikaan kylmiä väreitä tai muuten vain pidät niistä?
Minulle viulu ja saksofoni sekä muutkin vaskipuhaltimet. Rakastan näiden soittimien tuottamia ääniä ja tykkään kappaleista joissa niitä on.
Kommentit (24)
Mikä tahansa paitsi viulu. Viulu on tuskaa.
Ystäväni kertoi tohkeissaan että tyttärensä on aloittanut viulunsoiton. Suustani tuli automaattisesti: ”Otan osaa”.
Oikeasti.
Vierailija kirjoitti:
Ystäväni kertoi tohkeissaan että tyttärensä on aloittanut viulunsoiton. Suustani tuli automaattisesti: ”Otan osaa”.
Oikeasti.
Viulu kuulostaa kauniilta jos vain osaa soittaa.
Inhoan hammasirroitinrautaa. Peppulelu on taasen omnomnom-nom!
Säröiset kitarat, jytisevät rummut ja matala sähköbasso säröllä tai ilman. Muitakin, mutta nämä vaikuttavimmat.
Hyvä bass line jossakin kappaleessa tuottaa minulle korvaorgasmin. Eli siis basso
Sello, kitara, saksofoni, piano, rummut. Viulut orkesterissa.
Jääkylmä oboe jalkovälissä saa kylmät väreet kulkemaan.
Sello. Olisinpa vielä sen Antin kanssa, joka lukioaikoina sitä minulle soitteli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti.
Viulu kuulostaa kauniilta jos vain osaa soittaa.
Joo, se Paganini kuulemma osasi. Ikävä kyllä en sattunut elämään samaan aikaan hänen kanssaan ja kaikki kuulemani viulumusiikki kuulostaa siltä kuin kissaa kärvennettäisiin hiljaisella tulella.
Viulu on yksi ja klarinetti toinen. Urut, jos livenä pääsee nauttimaan hyvästä akustiikasta.
Sellolle ykkösääni multakin.
Myös sähkökitara ja viulu voi toimia :)
Vierailija kirjoitti:
Saksofoni on puupuhallin.
Hups anteeksi tästä asiavirheestä. En ole ammattilainen soittimien teoriassa.
Vierailija kirjoitti:
Saksofoni on puupuhallin.
Totta. Valmistettu metallista, mutta kuuluu puupuhaltimiin samoin kuin esim. poikkihuilu. Vaskipuhaltimia ovat trumpetit, käyrätorvet, pasuunat yms.
Ei mulla ole mitään erityisiä tuntemuksia instrumentteihin. Peangeja on ihan kiva aukaista ja sulkea.