Nyt saa koronapositiivinen vanhuspalveluiden työntekijä tulla töihin.
Eli kunnan työntekijä saa palata töihin, vaikka koronanäyte edelleen positiivinen. Kyseessä oireeton, joka ollut jo useamman viikon poissa. Työterveys ja infektiolääkäri antanut luvan palata... Normaalit varotoimet (käsihygienia, 2 metrin väli, jos oireilee niin maski). Just joo. Työsuojelu ei ota kantaa ja liiton mukaan on ok. Ihmisellä suora yhteys vanhuksiin ja kotihoidon hoitajiin, joilla vain visiiri käytössä kotikäynneillä.
Kommentit (38)
Ja testit otettu muutaman päivän sisällä, joista jälkimmäinen edelleen positiivinen. Mutta kunta on höllännyt ohjeistuksiaan ja pelkkä oireettomuus antaa luvan palata töihin
Ja sitten kun puolet potilaista kuolee, päätyy rikostutkintaan.
Toivottavasti. En ymmärrä miten tämä on mahdollista?! Ensin määrärään karanteeniin kaikki altistuneet ja nyt ei ole enää mitään väliä.
Soita iltapäivälehdille. Ei tää noin voi mennä!
MITÄ`?? Toihan on täysi idioottimaista! Yritetäänkö tässä aiheuttaa sarjakuolemia, en päästäisi äitini luokse... Omassa kodissa kun pitäisi olla turvassa!
Johan oli aikakin,että hoitajat joutuu hommiin.
En voi lehteen soittaa. Olen kunnalla hygieniahoitaja, joten ei millään tavalla ole oikein kertoa tätä. Melko pieni kunta kyseessä, joten selviää nopeasti kenestä puhe. Mielestäni olen moneen tahoon ollut jo yhteydessä (infektiolääkäri, työsuojelu, kaksi liittoa). Kukaan ei tee mitään.
Vierailija kirjoitti:
Missäpäin tämä?
Satakunta
Vierailija kirjoitti:
Voi itku, hoitajat joutuu töihin.
Ei ole siitä kyse, että joutuu töihin. Kaikki karanteenilaiset ovat jo palanneet ja saaneet negatiivisen tuloksen ennen paluuta. Kyseessä on, että yksi positiivinen mahdollisesti tartuttaa asiakkaat, ketkä ovat kaikki yli 65 vuotiaita.
Tuollainen tahallinen tartuntariskin kasvattaminen pitäisi olla rangaistava teko
Ehkäpä tässä tilanteessa ei pitäisi juosta saikkupalkan täytenä.
Sh ap kirjoitti:
En voi lehteen soittaa. Olen kunnalla hygieniahoitaja, joten ei millään tavalla ole oikein kertoa tätä. Melko pieni kunta kyseessä, joten selviää nopeasti kenestä puhe. Mielestäni olen moneen tahoon ollut jo yhteydessä (infektiolääkäri, työsuojelu, kaksi liittoa). Kukaan ei tee mitään.
Mikä on lääkäriä valvova taho, Aluehallintovirasto kenties? Ota yhteyttä sinne, samoin johtavaan ylilääkäriin. Sinullakin on vastuu asiasta ja teet oikein ilmoittaessasi usealle taholle.
Sh ap kirjoitti:
Mutta voit kuitenkin kertoa sen täällä suljetulla palstalla, jossa lukijamäärä on rajattu. Eiku?
- Oikeasti ap, soita lehteen. Toimittajilla on lähdesuoja, ne kyllä osaavat hommansa. Nythän jo joku voi soittaa lehteen että tällainen huhu soittakaa hygieniahoitajalle ja vahvistakaa ...
Vierailija kirjoitti:
Voi itku, hoitajat joutuu töihin.
SAIRAAT hoitajat joutuu töihin hoitamaan vielä oletettavasti terveitä. Haluatko itse potilaaksi?
Tee kantelu Aluehallintavirastoon ja pyydä salassapidettäväksi. Et tarvitse valtakirjaa, silloin vain et saa tietoa asian etenemisestä.
https://www.avi.fi/web/avi/kuinka-kantelu-tehdaan-
Vierailija kirjoitti:
Sh ap kirjoitti:
Mutta voit kuitenkin kertoa sen täällä suljetulla palstalla, jossa lukijamäärä on rajattu. Eiku?
- Oikeasti ap, soita lehteen. Toimittajilla on lähdesuoja, ne kyllä osaavat hommansa. Nythän jo joku voi soittaa lehteen että tällainen huhu soittakaa hygieniahoitajalle ja vahvistakaa ...
Lähdesuoja on, mutta se voi purkaa jos potilastietoja on paljastanut koska kyseessä rikos. Tämän vuoksi en soita. Lähinnä hain mielipidettä täältä, että mitä mieltä olette.
Melkein itku tulee, kun tiedän että palaa huomenna töihin eikä käytä maskeja tai että itse ei saa käyttää maskia kotikäynnillä. Kuka nyt takaa turvallisuuden? ÄLKÄÄ ANTAKO KOTIHOIDON KÄYDÄ VANHUSTEN LUONA