Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka ette halua lapsia..

N78
03.05.2020 |

Olen kuullut monen sanovan että lapsen kanssa on rankkaa, lapsi sitoo vuosiksi ym. niin ei siksi haluta lapsia.

Omat lapset ovat aikuisia, itse olen nelikymppinen. Ettekö ymmärrä että se lapsi on vain hetken aikaa lapsi? Hänestä tulee aikuinen ihminen. Kuten teistäkin on tullut. Omat lapseni ovat paitsi lapsiani, myös tavallaan parhaita ystäviäni. Ja välillämme rakkaus on erilaista kuin muiden ystävieni kesken. Samanikäiset lapsettomat ystäväni ovat oikeastaan samassa tilanteessa kuin parikymppisinä. Käyvät töissä, matkustelevat, mikään ei ole muuttunut. Itselläni muuten sama kuin heillä, paitsi että olen saanut lähipiiriin kaksi aivan mahtavaa ihmistä lisää; omaa jälkikasvuani. Voin matkustella, käydä töissä ja elää kuten parikymppisenä. Minä vaan olen saanut lisää iloa ja rakkautta elämääni.
Nyt tuntuu niin kaukaiselta ne pikkulapsiajat. Tuntuu hullulta ettei joku niiden pelossa halua tehdä lapsia. Huom. puhun vaan tuosts syystä. Ymmärrän että on muitakin syitä miksi joku ei halua lapsia.

Tuntuu vaan että ne, jotka puhuu ettei halua vaippoja vaihdella, eivät ymmärrä että lapsesta tulee aikuinen.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin syy siihen, ettei halua lapsia on yksinkertaisesti vain se, ettei tunne pienintäkään halua hankkia lapsia. Koska kuitenkin useilla ihmisillä on kummallinen oletus, että syitä vapaaehtoiseen lapsettomuuteen on ok tivata, on tapana vastata jotain ympäripyöreää, jotta pääsisi kiusallisesta aiheesta eteen päin.

Vierailija
2/33 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et voi ymmärtää, että kaikki eivät halua tehdä uusia ihmisiä? Ja siihen uuteen ihmiseen on sitouduttava pariksikymmeneksi vuodeksi. Se on pitkä aika. Ei ole sinulta pois, jos joku ei lapsia tee. Eikä ole sinun päätettävänäsi mikä on hyväksyttävä syy vapaaehtoiseen lapsettomuuteen. Olen ehdottomasti sitä mieltä, että ne, jotka eivät lapsia halua, tekevät täysin oikein jäädessään lapsettomiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et voi ymmärtää, että kaikki eivät halua tehdä uusia ihmisiä? Ja siihen uuteen ihmiseen on sitouduttava pariksikymmeneksi vuodeksi. Se on pitkä aika. Ei ole sinulta pois, jos joku ei lapsia tee. Eikä ole sinun päätettävänäsi mikä on hyväksyttävä syy vapaaehtoiseen lapsettomuuteen. Olen ehdottomasti sitä mieltä, että ne, jotka eivät lapsia halua, tekevät täysin oikein jäädessään lapsettomiksi.

Et sitten osannut ymmärtää lukemaasi. Minähän korostin, että kysymys on tarkoitettu heille joilla syy on se ettei jaksa loppuiäksi (siltä se tuntuu) sitoutua ja vauva-aika on raskasta. He eivät osaa ajatella pidemmälle.

Vierailija
4/33 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuntuu, että lapsia tekevät eivät osaa ajatella pitemmälle. Loppuelämänsä saat huolta kantaa, ei vaan 18v.

Eikä ole mitään takeita, että välit on hyvät ja saat vanhuuden päiville huolehtijan. Siitä syystä niitä ei ainakaan kannata tehdä.

Vierailija
5/33 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee olee toivottavasti vähän samanlainen tilanne kuin ap.lla. Tein lapset päälle 20-v:nä, joten ollessani vähän päälle 40, on lapset jo aikuisia. Itsellä vielä elämää edessä enkä koe jääneeni mistään erityisestä paitsi lasten takia. Ollaan vuosittain matkusteltu ja kokoajan kuin nuo kasvavat ne alkaa olemaan itsenäisempiä ja niiden kanssa voi puuhailla ihan eri tavalla kaikkea.

Odotan paljon, että nuo kasvaa aikuisiksi ja alkaa elämää elämäänsä ja toivon, että saan olla edelleen heidän kanssa läheisissä väleissä.

Kaikki toki tekee Omat ratkaisunsa, mutta en todellakan jaksa kuunnella kenenkään valitusta kun ei tehnytkään lapsia aiemmin ja suree lapsettomuuttaan vanhemmalla iällä.

Vierailija
6/33 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne niin suurta tarvetta aikuiseen jälkikasvuun, että jaksaisin sen takia sietää pikkulapsiajan ja murrosiän.

Vierailija
7/33 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä me tiedämme oikein hyvin, että lapsista kasvaa aikuisia. Emme silti halua niitä emmekä minkään ikäisiä lapsia.

Terveisin, vapaaehtoiset lapsettomat

Vierailija
8/33 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tuurillani se lapsi muuttaisi jonnekin Australiaan ja pitäisi yhteyttä kerran vuodessa.

Vierailija
9/33 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun tuurillani se lapsi muuttaisi jonnekin Australiaan ja pitäisi yhteyttä kerran vuodessa.

Esim Antti Holma sanoi rakastavansa vanhempiaan jne mutta ei koe tarvetta olla näihin kauheasti yhteydessä. Asuu Usassa.

Vierailija
10/33 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vapaaehtoisesti lapseton osaa ajatella pidemmälle. Hän on ajatellut koko loppuelämänsä ja todennut että näin on minulle parasta, etten lapsia tee ja sillä siisti. Eikä sitä tarvitse perustella, jos ei halua. Itse en koskaan halunnut lapsia, en nähnyt itseäni äitinä, en halunnut siihen rooliin enkä ihastunut ajatuksesta, että olisi lapsia (joista sitten aikanaan tulee aikuisia, sen ymmärsin kyllä). En perustanut lapsettomuuttani sille, että vauva-aika olisi jotenkin raskasta tai että kyselyikäisen kanssa olisi turhauttavaa tai että teini-ikäinen se vasta voi olla ärsyttävä jne. Varmaan aika harva lapsettomaksi jäävä perustaa lapsettomuutensa noin lyhytnäköisesti johonkin vaipanvaihtoon. Ajattelin ihan koko elämää eli eiköhän se ole aika pitkälle ajattelua. En ole hetkeäkään katunut päätöstäni ja menopaussin mentyä onnittelin itseäni siitä, että kuuntelin omaa itseäni enkä lapsia laittanut. Nyt olisin varmaan jo mummi mutta en kaivannut mummiuttakaan joten tämä oli minulle paras ratkaisu. Ja taas tuli perusteltua, ties monennenkohan kerran. 

Vierailija
11/33 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se ole melkoinen ympäristöteko olla tekemättä lapsia?

Vierailija
12/33 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon, kun ne lapsia tehneetkin tajuaisi, että jokainen tekee omat ratkaisunsa.

Ei jaksa kuunnella ihmettelyjä ja kyselyjä miksi ei oo lapsia.

Vierailija
13/33 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri kaikki tää, sillä:

Teidän lapset eivät ole teidän lapsianne vai miten se nyt meni...

On osattava päästää vapaaksi, olla reilu lapsiaan kohtaan, alusta loppuun.

Ei saa väärällä tapaa tulla heistä riippuvaiseksi.

En ole koskaan halunnut lapsia.

Vierailija
14/33 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri kaikki tää, sillä:

Teidän lapset eivät ole teidän lapsianne vai miten se nyt meni...

On osattava päästää vapaaksi, olla reilu lapsiaan kohtaan, alusta loppuun.

Ei saa väärällä tapaa tulla heistä riippuvaiseksi.

En ole koskaan halunnut lapsia.

Toki kyllähän monet on läheisiä vanhempiensa kanssa aikuisenakin, itse esim soitan äidilleni 5 krt päivässä ja olen hänestä tosi riippuvainen. Jotkut taas tapaa kerran viikossa ja asuu samalla paikkakunnalla jne. Mutta juuri minun lapseni olisi kuitenkin se joka muuttaa sinne huitsin nevadaan ja laittaa jouluna postikortin.. toisille tämäkin on tietty ihan ok.

Vierailija
15/33 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sivusta on nähnyt miten se ihku vauvakupla unohtuu ensimmäiseen uhmaikään mennessä, niin tuntuu että ne lapsia hankkineet tässä ei osaa ajatella hormonihuurujaan pidemmälle. Se ettei ne pysy ikuisesti pieninä ei olekaan se hyvä juttu läheskään aina...

Vierailija
16/33 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan minunkin äitini ja isäni olisivat sanoneet noin kolmekymmentä vuotta sitten, kun olin nuori aikuinen. Olin älykäs, hyväkäytöksinen ja kivannäköinen, suorittanut maisterintutkinnon ja päässyt erinomaiseen työpaikkaan. Nyt on jäljellä äly ja tutkinto, joista jälkimmäisellä on enää vain nimellinen arvo. Elämäni on luisunut varsinkin viime vuodet pelkkää alamäkeä (ihan ilman päihteitä) ja olen koko aikuisikäni aiheuttanut vanhemmilleni kasvavaa harmia. He ovat aivan varmasti salaa ajatelleet, että olisi parempi, jollen olisi koskaan edes syntynyt, mutta eiväthän he, ihanat ihmiset, sitä ääneen sano.

Ap, onnestasi sinun ei tarvitse tinkiä, mutta tingi hieman tuosta omahyväisyydestäsi. Sinunkin lapsistasi voi vielä tulla sinulle valtava murheen ja katumuksen lähde. Voi vaikka käydä niin, että kun olet seitsemänkymppinen, joudut sydän kylmänä pelkäämään huonoja uutisia, joiden laadusta et etukäteen voi tietää. Toiveet siitä, että lapsesi pitäisivät sinusta huolta sitä tarvitessasi, eivät toteudu, koska lapsesi eivät siihen pystyisi, vaikka haluaisivatkin. Sinun elämääsi ei vielä ole kirjoitettu, joten kaikki on vielä mahdollista - sekin, että kadut sitä, että olet lapsesi tehnyt. Eikö olekin mahdoton ajatus nyt, kun kaikki on vielä hyvin?

Vierailija
17/33 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidät lapsettomia joinain idiootteina, kyllä jokainen tajuaa sen kasvavan aikuiseksi myös.

Tänne kurjuuteen ei kukaan järkevä niitä tee ja porukkaa on nytkin ihan liikaa, tämä on asioiden huomioon ottamista ja miettimistä pidemmälle.

Vierailija
18/33 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole aikaa eikä halua lapsille. Lisään vielä, että en usko olevani yhden kanssa sitä 18 vuotta yhdessä, koska ei sovi tyyliini. Kun en ole 18v yhdessä, niin se tarkoittaa elareita ja vkloppu sontaa mihin en ikinä suostu ja olisin muutenkin maailman surkein isä, joten parempi olla ilman jälkikasvua, koska sellanen vastuu ei kiinnosta yhtään ja lapsi tarvitsee hyvät vanhemmat ja minä en sitä olisi, niin säästän kärsimykset toisille.

Vierailija
19/33 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on nyt eri ihmiset kommentoimassa kuin niissä lukemattomissa keskusteluissa, joissa velat kertovat, etteivät halua lapsia koska niistä on vaivaa /rahanmenoa / joutuu valvomaan öitä / „oma elämä loppuu“/ joutuu synnyttämään. Mulle on ihan sama hankkiiko muut lapsia vai ei, mutta rehellisyyden nimissä on sanottava että täällä palstalla on tosi usein noita epäkypsiä pari-kolmekymppisiä lapsettomia, joiden perustelut on tota luokkaa.

Vierailija
20/33 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en halua lapsia juuri nyt siksi, että en halua lähtökohtaisesti saada lapsia yksin. - Haluan siis löytää ja kohdata ensin kumppanin, jonka kanssa voisin jakaa sen tai ne kaikki asia ja seikat, mitä ikinä vanhemmuudesta ja/tai muutoin lapsen rinnalla elämisestä saattaakin seurata.

Ei laps(i)en saaminen ole minulle mikään elämässä onnistumisen mitta tai laps(i)en ehtävänä ole antaa ja luoda elämälleni merkittävyyttä.

Hyvää elämää voi elää ja kokea oli itsellä oma lapsi(a) tai ei.

Aikoina jolloin itselläni on mennyt -onneksi hekellisesti terveydellisiesti kaikkein heikoiten olen ajatellut, että onneksi rinnallani ei ole ketään muuta, jonka elosta minun tulisi kantaa huolta ja vastuuta. - Toisaalta en varmasti jatkosssakaan voi, enkä haluaisikaan elää umpiossa.

Ts. jos -joskus saan lapsia niin minun on hyväksyttävä se tosiasia, että omalta riittämättömyyden ja kykenemätömyyden tunteela tuskin voin täysin välttyä.

Kaikkea voi tapahtua tai olla tapahtumatta. Ja tällä kaikella tai vain mikroskooppisen pienellä osalla saattaa olla, ainakin osittain ennalta arvaamaton vaikutus lapseeni tai minuun vaikka itse haluaisin miten paljon estää ja torjua sen. Tai tosin päin e. haluaisin osaksi lastani ja/tai hänen elämäänsä. 

Sinkkumies