Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

maanantaina pörssi tippuu taas kymmenisen prosenttia, oletko valmis?

Vierailija
03.05.2020 |

Syynä amerikassa FED:in päätökset.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo markkinat ovat nyt näiden kriisien takia ylikuumentuneet. Ihmiset ovat varuillaan ja laittaneet rahojaan turvaan. Jossain vaiheessa tulee taas takapotku, kun alkaa taas rauhallisimpiakin sijoittaminen kiinnostamaan.

Sitä ennen kannattaa jo myydä .. jäit vähän junasta ;)

Zinc

Vierailija
22/39 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellakin olen. Odotan seuraavaa isoa pudotusta pörsseissä ja rahaa sivussa sitä varten. Sijoitan hajautetusti vain yhtiöihin joiden uskon selviävän koronasta ja sijoitan monen vuoden tähtäimellä. Aloitin sijoittamisen vasta, kun pörssit tippuivat sen 30%, eli ostin todella halvalla. Nyt osake tilini on noussut sijoittamisen alusta 38%. Odotan innolla seuraavaa aaltoa jolloin taas ostan halvalla.

Mitä yhtiöitä ostit? Oletko varma, että kurssit eivät tipu näitäkin alemmaksi ja jää sinne, kun koronan iskut reaalitalouteen siirtyvät pörssifirmoihin?

Olen eri mutta itse ostin isosti vain koronankestäviä firmoja tyyliin Fortum, lääkeyhtiö, operaattori, elintarvikefirma jne. Näistä on tullut tai tulee osingot ja näitä ei ole tarkoitus myydä vaan pitää osinkokoneina. Sitten pienesti ostin syklisiä yhtiöitä ja nämä on tarkoitus myydä kun nousevat ja odottelen kieli pitkällä että pääsen taas ostelemaan. Liian vähän tuli ostettua .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellakin olen. Odotan seuraavaa isoa pudotusta pörsseissä ja rahaa sivussa sitä varten. Sijoitan hajautetusti vain yhtiöihin joiden uskon selviävän koronasta ja sijoitan monen vuoden tähtäimellä. Aloitin sijoittamisen vasta, kun pörssit tippuivat sen 30%, eli ostin todella halvalla. Nyt osake tilini on noussut sijoittamisen alusta 38%. Odotan innolla seuraavaa aaltoa jolloin taas ostan halvalla.

Noin hyvän nousun päätteeksi kannattaa myydä kaikki pois, jos uskoo että laskua on tulossa edes jonkun verran. Saat ostettua halvemmalla ja enemmän takaisin.

Hei kiitos vinkistä. Olen vielä täysi ummikko näissä asioissa ja mielelläni otan vastaan kaikkia vinkkejä ja tutkin asioita. Minulla muutama yhtiö nostaa koko osakesalkkuani todella paljon ja ne ovat kaikki jenkki yhtiöitä. Itselleni on ollut tärkeintä, että sijoitan sellaiseen eettisestä näkökulmasta minulle myös oikea. En missään nimessä halua hyötyä jostakin joka aiheuttaisi itselleni omantunnon tuskia.

Ja joidenkin mielestä ehkä vähän hölmöä toimintaa, mutta olen myös nyt laittanut paljon rahaa erilaiseen hyväntekeväisyyteen keräysten ja yksittäisten lahjoitusten merkeissä. Osasyynä tähän oli omat "voittoni" osakkeiden kanssa joka innosti lahjoittamaan. Kävi miten kävi niin en ole missään vaiheessa käyttänyt rahaa joka olisi ruokaan tai laskuihin, vaan olen sijoittanut ja lahjoittanut niitä varoja joita ennen käytin niinsanotusti turhuuksiin.

Vierailija
24/39 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen syksyä, ehkä ennen kevättä en sijoita varmaan mihinkään, ellei jotain tosi houkuttelevaa tule.

Zinc

Miten olisi kultakaivostoiminta Usassa? Itse harkitsen sijoittamista sinne. Voisiko se tulla pahasti alas ja jäädä sinne tässä taloustilanteessa? Tietenkin hyperinflaation riski hieman mietityttää. Samoin se, jos euro romahtaa. Mutta jos sijoitusikkuna olisi noin 5 v.?

Jossain vaiheessa tulee romahdus, mutta missä. En osaa vielä sanoa .. 

Voi tulla kyllä sitä ennen hyvät nousut, mutta koska tuo laskukin on tulossa, niin en sano mitään. Pohdi itse.

Zinc

Niin, romahdukseen uskon minäkin. Mietin vain, että kun kulta yleensä nousee talousromahduksissa. Ja kultakaivoksilla on koko ajan samat louhintakustannukset. Mutta jos kullan hinta nousee, niiden saama tuotto on kaikki pelkkää tuloa ilman lisäpanostusta.

Eli tavallisiin raameihin mahtuvat romahdukset tuskin haittaisivat kyseistä sijoitusta, mutta maailmanlaajuinen valuuttaromahdus saattaisi...

olis vain sellainen tilanne, että joko annan verottajalle 200 000 tai sijoitan sen ja maksan verottajalle saman kokoisen lainan. Ei oikein kiinnostaisi tässä maailman ajassa antaa verottajalle tuollaosta summaa.

Vierailija
25/39 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä yhtiöitä ostit? Oletko varma, että kurssit eivät tipu näitäkin alemmaksi ja jää sinne, kun koronan iskut reaalitalouteen siirtyvät pörssifirmoihin?

Olen eri mutta itse ostin isosti vain koronankestäviä firmoja tyyliin Fortum, lääkeyhtiö, operaattori, elintarvikefirma jne. Näistä on tullut tai tulee osingot ja näitä ei ole tarkoitus myydä vaan pitää osinkokoneina. Sitten pienesti ostin syklisiä yhtiöitä ja nämä on tarkoitus myydä kun nousevat ja odottelen kieli pitkällä että pääsen taas ostelemaan. Liian vähän tuli ostettua .

Aivan, hyvä kommentti. Kiitos!

Vierailija
26/39 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta mietityttää tavallaan sijoituslainan ottaminen tässä taloustilanteessa :/

Tai se laina olisi perintöveroon, ja sijoitusrahat mulla on jo olemassa. Mutta jos maksan lainalla veron ja sijoitan verorahat, niin tavallaanhan se on sijoituslaina......... ja sellaista ei kai pitäisi ikinä hankkia. Mutta kun siis ei htto anna sisu myöten antaa verottajalle noin isoa ssummaa! Se pitäisi saada tuottoina!

Vierailija
27/39 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta siis mitä FED on nyt sanonut? En löydä mitään.

Vierailija
28/39 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostin eri maista ja erilaisia yhtiöitä. Osa yhtiöistä pudonnut rankasti, mutta onneksi suurin osa noussut myös. En ole varma mistään, koska olen ensikertalainen ja vasta opettelen. Tein kuitenkin niin, että sijoitin vain sen rahan jota en tarvitse nyt saatikka edes viiteen vuoteen, eli vaikka kaikki luhistuisivat kuten kakkuni uunissa voin aina sanoa ainakin yrittäneeni.

Vierailija
29/39 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se FED on sitten päättänyt?

Hyökätä Pohjois-Koreaan.

Vierailija
30/39 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

LOlololololoo!!! Tesla menee ainakin -50% kiitos muskin viikonloppu tweettien. Jätkä on ilmiselvästi psykoosissa. Sellaista se on kun polttelee nykyajan gmo kannabista jonka thc pitoisuus on 150x luomumarin. SEC tulee kyllä pitämään huolen siitä ettei tuo ukkeli päivääkään enää ole töissä.

Ja teslan osuus sp500 indeksistä on sellainen että se jo yksinään takaa prosentin laskun avauksessa. Ja sitten vielä tämä fedin koronnosto päälle ja corporate bond ostoista luopuminen.. Sitten tämä $12/h palkannosto korona frontline työntekijöille joka tulee vetämään amazonit sun muut teknologiakultapojut tappiollisiksi. Joo, futuureissa tulee kyllä limit down sunnuntai iltana. Veikkaan että aasiassa suljetaan -8% ja lasku jatkuu eu ja jenkki black mondayssa ja päädytään -14% päivän lopuksi.

Noh, olihan tämä ilmiselvä kuolleen kissan pomppu. Lama tulossa, työttymyys prosentti nousemassa vähintään 10 prossaa ylöspäin ja pörssi kuitenkin teki parhaimman kuukauden 70 vuoteen. Ei tarvi olla mikään ruudinkeksijä nähdäkseen että vähän ylioptimistia tässä oltiin.

Vierailija
31/39 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fedin koronnosto?

Vierailija
32/39 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fedin koronnosto?

Fed raises rates despite Trump opposition

https://www.bbc.com/news/business-46624722

Vierailija
33/39 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Warren buffet tulee myös luopumaan kaikista ilmailu osakkeistaan.

Vierailija
34/39 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap lietsoo pelkoa. Trooolli

Vierailija
35/39 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikivanha uutinen.

Vierailija
36/39 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fedi varoittaa deflaatiokierteestä ja siitä että tuleva lama tulee olemaan todella paha. Lisäksi varoittaa että fedin työkalut ovat nyt loppuunkäytetty, Fedi pystyy ainoastaan antamaan lainoja ja monet yritykset ovat jo ihan tappiin lainattuja. Kyllä tässä tulee olemaan suuri konkurssiaalto, 30-40% pienyrityksestä on konkurssissa kuukauden sisällä jollei kongressi tee mitään.

The Fed’s statement came on the same day that the Commerce Department released grim news about the economy: Economic output shrank at a 4.8% annual rate in the first three months of the year — the worst showing since the Great Recession struck near the end of 2008. The economic picture is expected to grow ever darker, with the economy forecast to contract at a shocking 30% to 40% rate in the April-June quarter.

https://abcnews.go.com/US/wireStory/federal-reserve-pledge-support-aili…

Vierailija
37/39 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Business Finland lahjoittaa niille satatonnia.

Vierailija
38/39 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
39/39 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osakkeet pitkän tähtäimen suunnitelma. Kannattaa ostaa ja unohtaa.

Kaikki eivät mene pörssiin sillä strategialla. Jos on esim. kerralla sijoitettava 200 000e.

Jaaha, nössö/insinörtti/velisynkkä/vohvelitar/slider/jukkatx/photo/taanlinna plus money kymmenet nickit Kauppalehden palstalla ja nyt olet rantautunut tånne

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yksi