Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suuri päivä 14.5 lähestyy, silloin lapsemme pääsevät jälleen kouluun!

Vierailija
03.05.2020 |

Omat lapsemme ovat ihan innoissaan, samoin me vanhemmat! Viimeinkin paluu normaaliin.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen tyytyvöinen tuohon. Pääsemme heikosta aineksesta lopullisesti.

Vierailija
2/23 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa, poissaolot tutkitaan.. tarvittaessa lasu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulutettujen vanhempien lapset menee kouluun ja duunarit vastustaa koska eivät ymmärrä....

Vierailija
4/23 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulutettujen vanhempien lapset menee kouluun ja duunarit vastustaa koska eivät ymmärrä....

Tyhmät menee. Fiksut ei.

Vierailija
5/23 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukekaapa iltapäivälehdestä koronapotilaan kertomus ja miettikää sitten haluatteko samaan itsenne.

Vierailija
6/23 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa opettajista moraalin perään on kyselty. Eikä ne oo tartuntataudeista perillä. Ei vakuuta. Mun lapsi jää kotiin.

Vierailija
7/23 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapset menee kouluun jo ensi tiistaista alkaen. Sovittiin tämä heti, kun tuli tieto kouluun palaamisesta. Samahan sinne on mennä heti kuin mahdollista kun kerran mennään kuitenkin.

Vierailija
8/23 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaventaa entisestään vanhusten elintilaa. Puistoissa ja taloyhtiöiden pihoilla on kesällä tän takia enemmän tartuntavaara. Meneekö iäkkäiden sukulaisten kesä kokonaan sisätiloissa?

Vierailija
9/23 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän lapset menee kouluun jo ensi tiistaista alkaen. Sovittiin tämä heti, kun tuli tieto kouluun palaamisesta. Samahan sinne on mennä heti kuin mahdollista kun kerran mennään kuitenkin.

Tilanne onkin eri pienille. Ja eri paikkakunnilla.

Helsinkiläisen yläkoululaisen kannalta päätön ajatus. Etäopetus on laadukkaampaa ja ilman riskejä.

Vierailija
10/23 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ai sun lapset saa tartunnan ja menehtyy?

Vierailija
11/23 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että lähiopetus alkaa. Nyt on etäopetuksen rutiinit hallussa tulevaisuutta varten ja jos koronatilanne pahenee niihin on nopea palata.

Vierailija
12/23 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan heikko aines. Menehtyy tai jää steriiliksi.

Mun lapsi ei mene kouluun.

Vierailija
13/23 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta eihän se välttämättä tarkoita, että lapsi on heikkoa ainesta vaikka vanhempi sitä olisikin. Usein monella tapaa epäonnistuneiden lapsista on kasvanut hienoja ihmisiä.

Vierailija
14/23 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

se on hyvä että koulutettujen vanhempien lapsetkin joskus pääsee ottamaan vähän rennommin ja retkeilemään ja siivoamaan luokan kaappeja. Varsinaisesti ne viimeiset koulu viikot ei anna lapsille yhtään mitään, koska se sisältää retkiä, leffoja ja siivoamista. Ja tällä hetkellä ei edes sitä. 

Vierailija
15/23 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta eihän se välttämättä tarkoita, että lapsi on heikkoa ainesta vaikka vanhempi sitä olisikin. Usein monella tapaa epäonnistuneiden lapsista on kasvanut hienoja ihmisiä.

Tai sitten Ei.

Sanna Marin on huonosta kodista ja valitettavasti se kyllä näkyy hänessä.

Vierailija
16/23 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten Ei.

Sanna Marin on huonosta kodista ja valitettavasti se kyllä näkyy hänessä.

Joku raja näihin.

Vierailija
17/23 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset jää vikoiksi viikoiksi kotiin. Käydään luontoretkillä omalla porukalla ja voidaan vaikka katsoa leffoja, jos se opettajan suunnitelmissa on ollut. Toinen lapsi olisi ollut normaali tilanteessakin luokkaretkellä päivää kuun lopusta, joten mitään koulujuttuja sillä ei olisi ollut ohjelmassa muutenkaan. 

Vierailija
18/23 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä lapset jää vikoiksi viikoiksi kotiin. Käydään luontoretkillä omalla porukalla ja voidaan vaikka katsoa leffoja, jos se opettajan suunnitelmissa on ollut. Toinen lapsi olisi ollut normaali tilanteessakin luokkaretkellä päivää kuun lopusta, joten mitään koulujuttuja sillä ei olisi ollut ohjelmassa muutenkaan. 

Lapsesi ei jää kotiin, vaan menee kouluun, koska hallitus on näin päättänyt. Se on lapsillekin parempi nähdä kavereita eikä eristäytyä heistä. Peräänkuulutan vanhemmilta vastuuta tässä. Kouluun vaan.

Vierailija
19/23 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein elämämskoululaisten keskuudessa esiintyy voimakkaasti liioiteltuja ja suhteettoman dramaattisia reaktioita aivan yksinkertaisiin asioihin, kuten nyt tässä tapauksessa koululaisten paluuseen lähiopetukseen.

Myös ”nokkelaa ja keskseliästä selviytyjää” arvostetaan. Hän löytää tavat uhmata päätöksiä ja ohjeistuksia ja reiluna tyyppinä jakaa vinkkejä muillekin, esimerkiksi ”lapselle tulee nuha 14. toukokuuta” ja rohkaisee kuormittamaan opetustointa lähiopetuksen alkamiseen liittyvillä aiheettomilla kyselyillä.

Vierailija
20/23 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusanteko, maalittaminen ja häirintä ovatkin niitä elämäms koululais maailmassa arvostettuja hyveitä, joita mahdollisimman monen toivotaan harjoittavan. Silloin toiminnan vastenmielisyyden ajatellaan hämärtyvän ja sen muuttuvan edes jollain tasolla hyväksyttäväksi. Jos saa mahdollisimman monta muutkin vedettyä alas omalle tasolleen, ei siellä ymmärryksen ja arvostelukyvyn alapuolella olekaan niin yksinäistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi neljä