Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos vauvamaha tulee aikaisin, kasvaako myös isommaksi?

Vierailija
03.07.2006 |

Mulla vauvamaha pomppasi selvästi esiin kun rv 12 täynnä. On selvästi isompi kuin ystävälläni, jolla laskettua aika kuukautta ennen. Tarkoittaako tämä, että maha on loppuraskaudesta isompi kuin " myöhään vauvamahan saaneilla" ?

Ja se Perämerellä nähty ryhävalas ei sitten tarkoittanut meikäläistä, tästä huolimatta.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdellä tutulla näkyi selvästi vauvamaha aikaisin. Nyt kun on laskettu aika juuri tulossa niin maha on yllättävän pieni.

Vierailija
2/4 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla pomppas kolmannessa raskaudessa jo viikolla 6 maha pystyyn...ja aikaisemmissakin on ollut aina tosi iso maha. Ja luonnollisesti se on suurempi myös loppuvaiheessa, kun kasvaa kokoajan.

Noita vatsavertailuja kannattaa välttää, jos tulee paha mieli. Se ei tarkoita mitään esim. lapsen koosta. Ulkopuoliset ovat minullekin usein taivastelleet, että " voi kauhea, miten iso maha" ja " montako sieltä on tulossa" ja " on varmaan vaikeaa liikkua" jne. Sitten taas pienimahaisille sanotaan, että " miten tuosta mahasta mitään lasta muka tulee" ja " mitenkähän pieni lapsi sieltä tulee" . Vatsan koolla ei välttämättä ole mitään suuntaa lapsen syntymäkokoon.

Yksilöllisiä asioita, kuten kaikki raskaudet muutenkin!

t. ryhävalas nro 2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja viikonloppuna kaveri poikkes ja oli sit todennu miehelle et hänen vaimokkeella ei ollu sairaalaan lähtiessä yhtä iso maha ku mulla on jo. Laskettu aika kuitenki vasta lokakuussa...

Enemmän varmaan vaikuttaa odottajan koko ja kropan malli ku mikään muu.

Vierailija
4/4 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla tuli kans vauvamaha aikaisin toista odottaessa, olisko ollu jo rv 12 en muista. mutta loppujen lopuksi maha jäi pienemmäksi ja lapsikin oli pienempi kuin esikoinen.

mulla oli kauhea loppupahoinvointi (närästi) johon auttoi riisikakut ja vissy vesi, liekö dietin ansiota vai..? :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kuusi