Riitely juhlapäivinä
Vappu, ja taas riidellään. Minä tykkäisin juhlia vappua koristein, pynttäytymällä parhaisiin (tai edes johonkin muuhun kun pieruverkkareihin), suunnittelemalla ruoat etukäteen jne, jotta juhlapäivään saisi juhlan tuntua. Reilusti etukäteen näistä puhunut miehelle ennen vappua.
Mieheni ei laita tikkua ristiin minkään eteen, ei itsensä mikä on ihan ok, muttei myöskään yhteisten asioiden, eikä edes lasten vuoksi tee mitään kun "ei tajunnut". Vappupäivänä ihmetellään että mitäs tehtäis ja minne mentäis.
Olen niin väsynyt kantamaan vastuun jokaisesta juhlapäivästä. Sanomattakin selvää että olen kireällä päällä, saadaan kunnon riita päälle ja juhlapäivä on pilalla. Tämä toistuu joka v*tun joulu vappu juhannus, ja lista jatkuu.. Itse teen sen minkä pystyn. Olen koristellut kodin lasten kanssa, sanonut mennään piknikille jne. Mutta mun pitäisi kaikki hoitaa ja muistuttaa että miehen saa tekemään jotain. Mun pitäisi suunnitella ja patistaa, enkä jaksa.
Miten hitossa näistä juhlapäivistä selviää ilman riitaa ja pettymyksiä, onnistuu juhlan tekemisessä jakaa ja suunnittelee hommat järkevästi??
Kommentit (23)
Onhan se osa juhlan tunnelmaa kun on mojova riita. Erottuu arjesta.
Voi jo alkaa valmistella pettymystä äitienpäivälle, että saatte pikein ison riidan aikaiseksi.
Toisaalta tuohon on hankala sanoa mitään, koska jos toinen ei tykkää juhlista niin eihän se mikään pakko ole niiden eteen tehdä mitään. Tuntuu kuitenkin vähän tylyltä niin juhlista pitävän kuin erityisesti lasten puolesta jos juhlapäivät eivät eroa mitenkään arjesta..