Apua, Miten on varaa avioeroon ilman tuloja?
Miten voi erota epäterveesti suhteesta, jos on itse tuloton. Olen vielä muutaman vuoden opiskelija, enkä voi tehdä töitä samalla koska lapsia 3 ja opinnot +lausetta vie kaiken ajan.
Toivoin voivani sinnitellä samassa taloudessa miehen kanssa mutta tilanne on mennyt niin pahaksi että en voi.
Opintotuki 350€ Miinus verot. Asumistuki. Kyseessä olisi yhteishuoltajuus eli ei elareita.
Nyt lapsilla on omat juoneet jne eli siitä pitöisi luopua. Katsoin, että 3h (eli olohuone plus kaksi pientä makuuhuonetta, toiseen tuskin edes mahtuisi 3 lasta) alueella on noin 970€.
Muita ylimääräisiä mutta pakollisia kuluja on myös. Oletetusti olisi luovuttava myos lasten harrastuksista jne. Miten tuosta selviäisi?
Ei ilkeitä/tyhmiä vastauksia.
Kommentit (34)
Vaikka on yhteishuoltajuus, voi elareita silti saada joko elatusapuna lapsen toiselta vanhemmalta tai elatustukena kelasta. Varaa aika lastenvalvojalle, niin asia selviää.
Lapsilisiin yksinhuoltajakorotus.
Opintolainan nostaminen. Jos haet toimeentulotukea, otetaan se sinulle tuloksi huomioon huolimatta siitä, nostatko sitä vai et.
Asumistuki.
Asumistuki on aika iso summa. Lapsilisiin saa korotukset. Yhteishuoltajuus ei poista elareita, meillä 60/40 huoltajuus ja saan elarit, joista vähennetty luonapitokorvaus. Toki teen myös kaikki lasten hankinnat sitten.
Opintolainan nosto ja toimeentulotuki. Ei tässä maassa kenenkään onneksi tarvitse sairaaseen suhteeseen jäädä. Sinnittelet sen muutaman vuoden ja valmistut, heti helpottaa kun saa omaa palkkaa.
T. Kahden lapsen yh joka lähti liitosta minimituloilla ja 0e säästöillä
Onko paikkakunnallasi opiskelija-asuntosäätiötä? Ainakin HOASilla jaTOASilla on myös perheasuntoja. En sitten tiedä, kuinka pitkät jonot niihin on.
Kyllähän tuo kolmio varmaan riittäisi, lapset makuuhuoeisiin ja sinä olkkariin.
Elarit määrätään aina toiselle, vaikka olisi kuinka yhteishuoltajuus.
Miten voi ensin tehdä 3, KOLME, lasta miehen kanssa ja sitten vasta huomata että ei haluakkaan olla yhdessä.
Anna kun arvaan..
Sinä olet kaikkesi yrittänyt mutta mies vaan yhtäkkiä muuttui ääliöksi.
Kaikesta selviää! Voit laittaa jo hakemuksen kaupungin asuntoon, ne on paljon edullisempia. Syyksi että on ero eikä ole asuntoa, saat sen nopeasti. Haet heti asumistukea, joskus sillä saa maksettua koko vuokran. Onnea matkaan! Vaikka olisikin rahallisesti tiukkaa, niin se on silti sata kertaa ihanampaa elämää kuin huonossa suhteessa.
Siis miten yhteishuoltajuus. lapset on siis 50/50 mallilla asumassa isällään? Koska jos ne asuu sinun luona niiin sinä olet silloin yh, vaikka olisi paperilla yhteishuoltajuus. Yhteishuoltajuus tarkoittaa sitä, että kummallakin vanhemmista on oikeus päättää lapsen asioista. Se ei liity asumisjärjestelyihin mitenkään. Minullakin on exän kanssa yhteishuoltajuus, mutta lapsi asuu minun luonani, joten minulle tulee lapsilisät ja elarit.
Muutat pois ja lapset jää siihen kotiinsa?
Ok, eli saisit lapsilisä, yh korotus ja elarit ( minimi 167e per lapsi) yhteensä 1024,10e/kk
Siihen päälle opintotuki ja mahdollinen laina, asumistuki ja mahdollinen toimeentulotuki ja sinä et pärjää?
Avioero ilman tuloja? Voi teitä älykääpiöitä. Itse erosin juuri sen takia että nyt vaimo ja minä saamme kaikkiiin tukiin yksinhuoltajakorotukset ja kela maksaa elatusapumaksut vaimolle koska minulla ei ole tuloja. Ero tuo siis liki 3000 euroa vuodessa puhdasta rahaa perheellemme. Revi siitä huumoria.
Onko lapset tehty vain sitä varten että niistä tulevilla tuilla rahoitetaan kummankin päihteiden käyttöä. Ei vaikea arvata että mieskin työtön päihteiden käyttäjä.
Ja teidät kaikki eronneet elätit kustantaa kunnon työssä kävijä
Jos ei ole avioehtoa, teidän tämänhetkinen varallisuus menee puoliksi. Yhteishuoltajuus ei vaikuta elatusapuun, ei edes esim. vuoroviikkoasuminen, joka toki otetaan huomioon elatukseen määrää arvioitaessa.
Vierailija kirjoitti:
Ja teidät kaikki eronneet elätit kustantaa kunnon työssä kävijä
Verorahoilla kustannetaan. Ne jotka maksavat maksavat ne jotka eivät niin eivät maksa. Kitinät pois jos systeemi on luotu niin ne jotka hyväksikäyttää on siihen oikeutettuja.
Vierailija kirjoitti:
Avioero ilman tuloja? Voi teitä älykääpiöitä. Itse erosin juuri sen takia että nyt vaimo ja minä saamme kaikkiiin tukiin yksinhuoltajakorotukset ja kela maksaa elatusapumaksut vaimolle koska minulla ei ole tuloja. Ero tuo siis liki 3000 euroa vuodessa puhdasta rahaa perheellemme. Revi siitä huumoria.
Ihan hyvä malli seuraavallekkin sukupolvelle lisääntyäkseen ja elättäessään itsensä pelkillä yhteiskunnan tuilla ja sitten Juhana Vartiaiset jahtaamassa kaikkia työttömiä piiska kädessä.
Mitä järkeä oli yleensäkkään mennä naimisiin tai avoliittoon. Tolot kun voi loppua keneltä tahansa koska vain vaikkapa sairaudenkin takia kun ei sitä voi ennustaa, ja avio-ja avo liitossa on elatusvelvollinen. Meidän ei taritse erota koska olemme säästäneet kriisien varalle niin ettei tule ihan heti asunnon pakkomyyntiä jos tässä työttömäksi joudutaan. On se maksanut sen verran ettei lomamatkoja ole tehty yli kymmeneen vuoteen.
Lapset jäävät isälleen ja sinä opiskelet ja teet töitä, että saat talouden kuntoon.
Lisäksi toimeentulotukea.