Parsa uunissa vai keittäen?
Kypsennättekö tankoparsan uunissa vai parsakattilassa? Olen tehnyt uunissa, siten jää pieni rapsakkuus. Miksi muuten parsat ovat monesti niin kuivia ostaessa, että pois roskiin napsahtaa pitkä pätkä?
Kommentit (13)
Uunissa. Hieman öljyä ja uuniin. Välilä homejuustoa tai parmesania tai limea päälle. Koko perheen herkku.
En ostaisi kallista parsakattilaa.
Uunissa tai paistokasarissa. Uunitetut ovat enemmän mieleeni, mutta aina ei kärsivällisyys riitä odotella.
Keitän. Toisinaan paistan grillissä. Vihreässä parsassa on vähemmän hukkaa tyvessä.
Pannulla tai grillissä. Tänään tosin keittona.
Uunissa ilman öljyä. Paksuuden perusteella 7-10 min että jää vielä rapeaksi
Keitän 5 min, kieputan varsiin ilmakuivatun kinkun siipaleet, laitan sopivaan laakeaan uunivuokaan ja ruokakermaa päälle. Uuniin 10 min ja ennen syöntiä vielä paahdettuja pinjansiemeniä päälle, niin kyllä on älyttömän hyvää. Tällä reseptillä olen tehnyt jo vuosia ja lapsetkin tykkäävät!
Keittäminen voi olla terveellisempi tapa, mutta itse laitan aina uuniin grillivastukselle. Tulee ihanan rapeaa.
Entä vihreä parsa uunissa? Tuleeko hyvää? Mikä on sopiva paistoaika ja -lämpötila?
Vierailija kirjoitti:
Entä vihreä parsa uunissa? Tuleeko hyvää? Mikä on sopiva paistoaika ja -lämpötila?
Eikö tässä koko ajan siitä ole puhuttu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö tässä koko ajan siitä ole puhuttu?
Anteeksi tyhmyyteni. Kuvittelin tankoparsan tarkoittavan valkoista parsaa.
Paistinpannulla voisulassa tai paistinpannulla vesi-voihauteessa. Näin ovat ammattilaiskokit neuvoneet.
Keitän