siis oliko tänään työpäivä vai vapaapäivä?
Työkaveri vaan soitti työasioissa tänään ja mä oon täällä vappu fiiliksissä ollut koko päivän!
Kommentit (10)
Työpäivä tietysti. Huomenna lomapäivä.
Taasko sä kysyt tätä? Katso taas siitä työvuorolistasta, ei me voida sun vuoroja tietää.
Työpäivä tietysti, kuten esim. uuden vuoden aattokin. Jouluaatto ja juhannusaatto ovat vapaat.
Työpäivä tämä on, ellet ole tehnyt sisään aikaisemmin.
Etätyöpäivä. Onneksi ei tarvinnut konetta avata vaan pari sähköpostia hoitui kännykälläkin.
Virallisia vapaapäiviä ns. toimistotyötä tekevillä on aatoista joulu ja juhannus. Kaikki muut on työpäiviä. Normitilanteessa kouluakin olisi vappuaattona, yliopistoissa ja amk:issa luentoja. Oon ollut joskus tekemässä tenttiä vappuaattona tähän aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Työpäivä tietysti, kuten esim. uuden vuoden aattokin. Jouluaatto ja juhannusaatto ovat vapaat.
Mitä? Kyllä mä olen jouluaattona ja juhannusaattona ollut töissä, juhannuspäivänäkin ja pääsiäisenä, ja mitä näitä nyt on.
Tottakai mikä tahansa päivä voi olla työpäivä tai vapaapäivä, jos tekee vuorotyötä vaikka sairaalassa tai tehtaassa. Mutta meille joiden työ tapahtuu vain arkipäivinä, on merkitystä sillä mikä minkäkin erikoispäivän virallinen status on. Ja meille vappuaatto on lähtökohtaisesti työpäivä jos ei muuta ilmoiteta, kun taas vappupäivä on vapaapäivä. Vuorotyöläisellä voi olla päinvastoin, mutta kaikille ei ole annettu työvuorolistaa josta katsoa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on uuden vuoden aatto palkallinen vapaapäivä.
Olet töissäkäyvä ihminen, etkä tuollaista tiedä? Ookeeii...