Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pk-seudulla asuvat, mikä on ajallisesti OK työmatkan pituus?

Vierailija
29.04.2020 |

Olen muuttamassa pohjoisesta Vantaalle. Työmatkani julkisilla kestäisi 45min yhteen suuntaan. Olisiko tämä teille sopivan tuntuinen vai liian pitkä työmatka?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo kovin pahalta kuulosta.

Oma työmatkani on autolla ilman ruuhka-aikaa 20 min, ruuhka-aikana 35 min ja polkupyörällä 40 min.

Vierailija
2/14 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalilta kuulostaa. Alle tunti on Ok. Tervetuloa Vantaalle :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on puolet siitä, mitä oma työmatkani pks:lla oli. Vähän reilu kolme tuntia päivässä meni työmatkaan ja se oli liikaa. Onneksi löysin uuden työpaikan lähempää.

Vierailija
4/14 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin ennen Helsingin keskustassa. Työmatka 40min.

Muutin Vantaalle, työmatka 15min. Matkaa kilometreissä yhtä paljon kummastakin.

Varttia pidempää työmatkaa en enää ottais, asuinpa missä vaan.

Vierailija
5/14 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli pitkään työmatka noin 45 min suuntaansa julkisilla. Se oli ihan ok. Sitten työpaikka muutti kauemmas ja nyt on reilusti yli tunti. Siihenkin olen jo vuosien mittaan tottunut, mutta ottaahan se päähän. Nyt onneksi työmatka on vain makkarista viereiseen huoneeseen, koska etä.

Vierailija
6/14 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian pitkä. Oma kipuraja menee puolessa tunnissa

Vierailija
7/14 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ok matka olisi tietysti 5-10 minuuttia, mutta aniharvalla se on mahdollista (mulla oli edellisessä työpaikassa, kävellen 7 min). Mutta siis 45 min. on ihan ok ja melko yleinen.

Vierailija
8/14 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunti on aika normaali.   Puolitoisto tuntia ottaisi päähän.  Onneksi nykyään moni voi tehdä etätöitä.  Muiden etätyö helpottaa myös ruuhkissa olevien tuskaaa.

Vierailija
9/14 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisilla max 45min.

Vierailija
10/14 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kestää nyt noin 37 minuuttia julkisilla (sisältäen kävelyä ja yhden kulkuneuvon). Ostettiin juuri uusi asunto, ja työmatka julkisilla pitenee noin 47 minuuttiin (sisältäen kävelyä ja valinnoista riippuen joko yksi tai kaksi julkista kulkuneuvoa), ja pakko sanoa että tämä alkaa jo todella kirpaisemaan.

Uuden asunnon lähellä on eräs yritys, joka voisi soveltua alansa puolesta itselleni. Luultavasti pysyn nykyisessä työpaikassani vielä pari vuotta (ja yritän saada diilin, jonka mukaan voisin tehdä etänä 2-3 pvä viikossa), ja sen jälkeen alan katsoa olisko tuolla toisessa, itseäni lähellä sijaitsevassa firmassa jotain soveltuvaa tarjolla.

Vierailija
11/14 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskitko mukaan myös siirtymiset asemalle/pysäkille ja päätepysäkillä töihin? Minullakin pelkkä bussimatka on 45 minuuttia, mutta kun mukaan laskee bussin odottelun ja kotoa/työpaikalta pysäkille kulkemisen, siihen että suljen kotioven perässäni ja olen työpaikalla meneekin jo 1 tunti 10 minuuttia.

Vierailija
12/14 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni olisi 30min ovelta ovelle ihan ehdoton maksimi.

Vierailija
13/14 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

äläkää tunkeko kaikki tänne pk-seudulle, hinnat ja vuokrat vaan nousee kun jokapaikasta tänne vaan tungetaan

pysykää omilla kotipaikoillanne.

Vierailija
14/14 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla meni yhdelle työpaikalle kotioven sulkemisesta työpaikan oven avaamiseen sisältäen noin 7km bussimatkan noin 22 minuuttia. Kävelemällä samaan paikkaan noin 2.4 km suht vaikeakulkuista metsäosuutta noin 20 minuuttia. Turhaa varmaan mainita, että aloin kävelemään.

Kerran minulla oli työpaikka jonne henkilöautolla noin 3 km ja viisi minuuttia. Sama matka kävellen noin puoli kilometriä sama viisi minuuttia. Polkupyörällä kolme minuuttia. Menin useimmiten henkilöautollla.

Pisin työmatka on ollut noin puolitoista tuntia suuntaansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi