FIASKO TULI: Asukkaat arvostelevat kirpeästi SRV:n Helsingin Kalasatamaan kehittämää asuintornia.
Alueen ensimmäinen asuintorni, 134 metrin korkeuteen nouseva Majakka on Suomen korkein asuinrakennus. Kaikki asukkaat eivät ole SRV:n rakentamaan 35-kerroksiseen torniin alkuunkaan tyytyväisiä.
”Rakentamisen laadussa on todella toivomisen varaa. Luulin muuttavani valmiiseen loistoasuntoon, mutta jos voisin nyt päättää, panisin tämän vuokralle ja muuttaisin vanhaan asuntooni”, pettynyt asukas kertoo.
Asukas mainitsee erikseen kulunvalvonnan ongelmat ja talon yleisen levottomuuden. Se synnyttää asukkaissa turvattomuuden tunnetta, ja ilkivaltaakin on esiintynyt.
SRV on kertonut, että Kalasatamaan on määrä nousta kahdeksan tornitaloa. SRV:n torneista seitsemän tulee asuinkäyttöön.
Kommentit (62)
Yleinen levottomuus, turvattomuus ja ilkivalta, nämä lienevät asukkaista aiheutuvia ongelmia, ei rakennuttajasta tai talosta itsestään johtuvia.
Hyvin ennalta-arvattavaa. Olisin ollut yllättynyt jos laatu olisi ollut priimaa.
Siellä Hesassa asuu vaan niin paskaa jengiä.
Miksi Suomessa rakastetaan tuollaisia harmaita laatikoita? Kertooko jotain suomalaisten sielunmaisemasta?
Koko Kalasataman alue... No jääköön sanomatta.
Kuka siellä siis aiheuttaa levottomuutta?
Miten on mahdollista että luksustalossa on yleistä levottomuutta ja turvattomuutta? Vai onko siellä alaovet yötäpäivää auki niin, että tiloihin pääsee kaikki mahdolliset kulkijat? Eipä siinäkään kyllä mitään järkeä ole, kun täällä pöndelläkin on ihan taviskerrostalojen alaovet lukossa yötäpäivää.
Siis miten noin kalliissa uudessa talossa voi olla levotonta vai onko siellä sosiaalisia asuntoja joukossa?? Ei oikein uskoisi että hörhöillä on varaa muuttaa noin kalliiseen taloon.
Majakasta on suora yhteys kauppakeskukseen ja sieltä on voinut kulkea esteettä taloon.
Levoton ilmapiiri. Kertoo mummon ennakkoluuloista.
Jos muuttaa maahanmuuttoyksikön naapuriin, täytyy tietää, että saa nauttia kotikansainvälisyydestä, monikulttuurisuudesta. Mistä asukkaat tulevat helsinkiin. Lue tilasto, vaikka 25 vuoden ajalta.
Ei tarvita enää ulkomaanreissuja, eikä alakoulu matematiikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Niin onko sulla jotain kokemusta ja perusteluja? Mä olen asunut täällä tyytyväisenä jo 6 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Majakasta on suora yhteys kauppakeskukseen ja sieltä on voinut kulkea esteettä taloon.
Ai sitäkö se kulunvalvonnan ongelma tarkoittikin eli ovet auki kaikkialle. Täälläpäin on raputkin lukossa nykyään eikä tässä ole ostareita likikään joten mitä noi on mahtaneet ajatella päästäessään porukan vaeltelemaan suoraan taloon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin onko sulla jotain kokemusta ja perusteluja? Mä olen asunut täällä tyytyväisenä jo 6 vuotta.
Ne eniten häiritsevät ei tietenkään koskaan itse havaitse mitään ongelmia mutta he ovat ongelma kaikille ympärillään.
Korkeanpaikankammoisena minua alkoi suorastaan huimata kun katsoin tuon tornitalon sisältä Kauppalehden videon. En ymmärrä, miksi joku haluaa maksaa itsensä kipeäksi tuollaisessa lasisessa lipputangossa asumisesta. Ja ilmeisesti sekundatalo vielä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne eniten häiritsevät ei tietenkään koskaan itse havaitse mitään ongelmia mutta he ovat ongelma kaikille ympärillään.
Okei...eli ei ole mitään kokemusta tai perusteluja. Ja mä olen keski-ikäinen sinkkunainen, joka viettää hiljasta elämää kaksiossaan. Normaaleja elämisen ääniä täällä toki kuuluu naapurista, mutta mihinkään häiriköihin en ole ikinä törmännyt.
Vierailija kirjoitti:
Siellä Hesassa asuu vaan niin paskaa jengiä.
Jep, rikas p*skajengi joka elättää sinutkin verorahoillaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei...eli ei ole mitään kokemusta tai perusteluja. Ja mä olen keski-ikäinen sinkkunainen, joka viettää hiljasta elämää kaksiossaan. Normaaleja elämisen ääniä täällä toki kuuluu naapurista, mutta mihinkään häiriköihin en ole ikinä törmännyt.
Huoh, tuskin edes haluat mitään perusteluja kun haluat vaan avautua isoon ääneen siitä miten väärässä kaikki muut on. Elä elämääsi joskus muuallakin niin huomaat ettei kaikki ole samoin kuin sinun kapeassa näkökentässäsi näkyy.
Jos saisin valita, en muuttaisi sinne. Niin täyteen ahdettu, sekava, epäesteettinen. Terveyskeskus on tungettu ihme monttuun ja ainakin aikaisemmin sinne meni eteen vain yksi bussi, joka lähti sitten jostain Itiksestä sen sijaan että olisi ollut pidempi linja jostain keskustasta tjs.; metrolta hankala reitti kävellä esim. ikäihmisille. Tornit tuntuvat jotenkin turvattomilta. Lähiöissäkin on yleensä enemmän tilaa hengittää, kun talot ovat etäämmällä toisistaan ja on luontoa.
Tornitalot ja slummiutuminen. En ole yhtään yllättynyt.