Nään painajaisia raskauksista ja synnytyksestä
Kaksi lasta olen alakautta saanut ja synnytykset olleet erittäin kivuliaita parin vuorokauden imukuppisynnytyksiä. Olen menettänyt niissä paljon verta ja toipuminen ollut hidasta. Imetykset eivät onnistuneet ja kärsin molempien jälkeen lievää raskauden jälkeistä masennusta.
Nyt minulla on ihan hirveä raskauspelko ja pelkään ehkäisyn pettävän. Käytän pillereitä.
Jokaisen yhdynnän jälkeen olen monta päivää maha sekaisin pelosta raskaudesta ja pelko tulee uniin. Unissa aina sama kaava. Saan tietää olevani raskaana ja itken etten halua synnyttää enkä halua lasta. Minut pakotetaan synnyttämään ja sitten kuolen tai lapsi on sairas.
Aina sama. Mies ei ymmärrä pelkoani vaan saattaa joskus sanoa että iltatähti vois olla mukava tai viittailee jotenkin raskauteen liittyvää.
Ahdistaa. Onko muilla tällaisia pelkoja?
Kommentit (5)
Tiedän tunteen!
Jospa menisit steriin ja sitten lisäksi kondomi. Olisi tuplaehkäisy joten jos tolla kombolla raskautuu niin kannattaa lotota.
Pillerit + kortsu jos ei kuitenkaan itseään leikellä halua.
Miksi syöt pillereitä etkä käytä esim. hormonikierukkaa, joka on varmempi?
Tuollainen pelko ei ole ihan tervettä. Vai onko sinulla hyvin vahva moraalinen kanta aborttiin? En minäkään sellaista haluaisi tehdä, mutta siksi käytänkin ehkäisyä, että siihen tilanteeseen ei päädy.
Piuhat poikki.