Epäilen vtt:sta, voinko vieraalla paikkakunnalla mennä lääkäriin?
Mun täytyis sitten kohta lähteä täältä muualle jos aion lääkäriin kun tulee vappu ja viikonloppu.
Pääsenkö toisella paikkakunnalla terveysasemalle?
Yksityinenkin on mutta kun ei ole rahaa.
Kommentit (20)
Kiireellisissä tapauksissa saa apua mutta kiireettömissä tapauksissa kehoitetaan hakeutumaan oman paikkakunnan terveysasemalle.
Eikö sinulla ole matkavakuutusta?
Olen lukenut päivystyksen kriteerit jossa mainitaan että vtt on päivystysasia.
Vtt .. valtion teknillinen tutkimuskeskus 🙄
Kyllä vtt on päivystysasia, ei sitä tautia kestä, helvetti ilman kuuria.
Vierailija kirjoitti:
Vti
Lienee kyse vti:stä, virtsatieinfektiosta. Terve nainen, jolla ollut kyseinen infektio ennenkin ja tunnistaa oireet, voi saada ab-kuurin ihan puhelinkonsultaation perusteella. Varsinkin jos on kuumeeton ja kivuton. Ei tarvitse mennä paikan päälle. Eli soita omalle terveysasemalle ja asia on hoidettu.
T. Sh
Vierailija kirjoitti:
On. Mulla kerran paheni niin että oli pakko lähteä sunnuntaina yksityiselle ja olo helpotti kun lääke alkoi vaikuttamaan.
Kyllä voit mennä, mutta helpoimmallahan asia selviää kun soitat ko. paikkakunnan terveyskeskuksen ajanvaraukseen ja kysyt - täytyyhän sinun joka tapauksessa se aika ensin varata.
Soita omaan tk:n numeroon. Itse olin reissussa toisella puolen suomea ja sain ihan soittamalla antibiotit jotka vain noudin apteekista. Nykyään määräävät ihan puhelin keskustelun perusteella jos tietyt kriteerit täyttyvät.
Eikö muka tarvii sitä näytettä ottaa?
Mulla levisi virtsatietulehdus munuaisiin, sain verenmyrkytyksen ja olin kaksi viikkoa sairaalassa kun en hoidattanut sitä ajoissa. Viisi päivää siis meni oireiden alkamisesta siihen, että tilanne oli jo aika kriittinen. Joten en kehota odottelemaan asian kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On. Mulla kerran paheni niin että oli pakko lähteä sunnuntaina yksityiselle ja olo helpotti kun lääke alkoi vaikuttamaan.
Just näin ja sitten on vaarana myös munuaisaltaantulehdus, jos ei hoideta.
Pissatulehdus on aina päivystysasia, tulehdus saattaa pitkittyneenä levitä nopeastikin munuaisiin.
Ehdottomasti saat mennä vieraalla paikkakunnalla päivystykseen. Olen itsekin mennyt samasta syystä.
Miksi et hae apteekista Norfloxasin kuuria muistaakseni 400 mg x 10 talb.
Maksa jotain alle kahden euron paketti.
Ethän sinä muuta lääkäristäkään saa.
Kerro, nyt hyvä ihminen miksi et osta apteekista samaa antibioottia mikä on tehonnut aiemminkin?
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän ole reseptilääke?
Vierailija kirjoitti:
Kerro, nyt hyvä ihminen miksi et osta apteekista samaa antibioottia mikä on tehonnut aiemminkin?
Pitää varmaan saada resepti ensin!?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän ole reseptilääke?
Ihan totta Ap elää sosialistisessa maassa ja sen kontrollissa.
Ap :n täytyy mennä valtion hyväksymälle lääkärille saadakseen euron antibiootit.
Tätä on suomalainen kommunismi.
Ap saa mitä on äänestämällä tilannut.
Vapaassa maailmassa Ihminen päättää itse lääkkeistään, lääkäriin mennään kun haetaan hoitoa.
Hävettää taas tuo passini kansi.
N 52
Singapore
VTT ei ainakaan meillä ole akuutti päivystysasia, joten terveysasema ei ota vastaan.