Koulut kun avataan niin turha odottaa lapsiperheiltä enää muutakaan eristäytymistä jne.
Niin selvä viesti tuo koulujen avaaminen on löysäämisen luvasta, että koko homma tulee siihen romahtamaan. Ilmat lämpenee, ihmiset on kyllästyneitä eristäytymään ja ajattelevat, että on taas ok tavata muita kun kouluunkin on ok mennä. Millä sitä enää perustelee ettei saisi kyläillä, mennä skeittiparkeille, kahvilaan, kauppoihin rennommin, kavereiden kanssa hengailla isollakin porukalla jne. kun viesti päättäjiltä on, että 1000 oppilaan koulussakin on turvallista? Kaikki käpälöivät samoja kahvoja, hanaa, vessat muutenkin likaisia, istuvat ruokailussa ja luokissa vierekkäin. Ei kansa enää tottele tämän jälkeen sokeasti ja muutenkin kesän myötä tilanne taatusti repsahtaa.
Sääli todella riskiryhmiä! Itsekään en kyllä ala enää tappelemaan lasten kanssa koulujen alettua jos haluavat kavereiden kanssa taas vapaasti mennä. Omat isovanhemmat huomioidaan tottakai ja pidetään etäyhteyttä. Ja ei nyt tahallaan pärskitä kenenkään päin. Mutta muuten pingotus loppuu jos koulut aukea, minusta se on päättäjiltä viesti, että on riittävän turvallista ja elämän pitää taas jatkua.
Kommentit (82)
Voi ei, arvaa kiinnostaako sun kiristäminen tai onko sillä yhtään mitään vaikutusta mihinkään.
Odotetaanko kuitenkin se viesti ensin. Tulee tänään.
Omaa järkeä saa käyttää. Ei se ole vielä kielletty. Minä ainakin päätän tekemisistäni oma ja perheen turvallisuus johtotähtenä. En luota asiantuntijoiden joka hetki vaihtuviin suosituksiin pätkän vertaa.
Näinhän se on. Katsotaan miten Suomen kansa ottaa nämä hallituksen "käskyt". Veikkaan että jos koulut aukeavat, kaikki ihmiset alkavat elää normaalimmin ja unohtavat koko koronan.
En olisi niinkään varma. Itse eristäydyn vapaa-aikana aika huolella vaikka olen ihmisten keskellä töissä. On eri asia, saako taudin asiallisista hommista vai vapaa-ajan rillutteluista, siis ainakin mulle henkisesti.
Siirtyykö Helsingin julkinen liikenne takaisin normaaliaikatauluihin, jos näin käy? Ihmeellistä edes-takas sekoilua.
Uskon, että suurin osa tulkitsee tilanteen noin. Että se korona meni jo!
Siinä on Sannan enää turha lukea tavuttamalla paperista sen jälkeen, että tilanne on edelleen vakava.
Mietin vaan, miten ne pystyy huolehtimaan, että sairaaloissa on tarpeeksi hoitopaikkoja, jos ihmiset alkaa liikkua ja elää kuten ennenkin?
Onhan tuo aivan selkeä viesti siitä, että turha enää nipottaa.
Vierailija kirjoitti:
Omaa järkeä saa käyttää. Ei se ole vielä kielletty. Minä ainakin päätän tekemisistäni oma ja perheen turvallisuus johtotähtenä. En luota asiantuntijoiden joka hetki vaihtuviin suosituksiin pätkän vertaa.
Omaa järkeä eli tunnetta.
Minä perustan päätökseni tietoon enkä luule tietäväni enemmän kuin asiantuntijat.
Pelkät huhupuheet koulujen aukeamisesta on saanut ihmiset hölläämään, eilen näin leikkikentällä nuorisoa 20-päisen laumana, osa pikkuskidejä, osa teinejä. Ja korista pelaamassa yli kymmenen nuorta myös. Vaikutti ihan tavalliselta kevät illalta, paitsi että jengi oli ulkona ja yhdessä, toisin kuin normaaleina keväinä kun kaikki vaan on kotona ja netissä odottamassa kesää.
Vierailija kirjoitti:
Voi ei, arvaa kiinnostaako sun kiristäminen tai onko sillä yhtään mitään vaikutusta mihinkään.
Toimihan se lapsenakin!
Jos et leiki mun kanssa, mä rikon sun hiekkalinnan JA SITTEN sua harmittaa.
Vierailija kirjoitti:
Näinhän se on. Katsotaan miten Suomen kansa ottaa nämä hallituksen "käskyt". Veikkaan että jos koulut aukeavat, kaikki ihmiset alkavat elää normaalimmin ja unohtavat koko koronan.
Se on ihan ok. Tämä "uho" ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Siirtyykö Helsingin julkinen liikenne takaisin normaaliaikatauluihin, jos näin käy? Ihmeellistä edes-takas sekoilua.
Eestaas sekoilua? Et kai ajatellut poikkeustoimien olevan pysyviä.
Vierailija kirjoitti:
No kyllä se viimeistään sitten palautuu mieleen kun itse tai perheenjäsen joutuu sairaalaan. Kivaa kesää!
Vierailija kirjoitti:
Uskon, että suurin osa tulkitsee tilanteen noin. Että se korona meni jo!
Siinä on Sannan enää turha lukea tavuttamalla paperista sen jälkeen, että tilanne on edelleen vakava.
Mietin vaan, miten ne pystyy huolehtimaan, että sairaaloissa on tarpeeksi hoitopaikkoja, jos ihmiset alkaa liikkua ja elää kuten ennenkin?
Määä kerron äitille!
Sit vaan kaikki juhlimaan oikeaa vappua ja heittämään Ohisalon virtuaalivappu vaikkapa v ttuun! 😊
Ihan sama! En todellakaan aio vaatia että lapsi viettää koko kesäloman yksin ilman ystäviä.
Johonkin on raja vedettävä.
Ne jotka pelkää tartuntaa voi jäädä kotiin töistä pitämään lapsille kotikoulua ja pitää lapsensa sisällä.
Riskiryhmä on erikseen. Heidän kotiopetuksen ja eristäytymisen ymmärtää.
Näin hitaalla touhulla ollaan eristyksissä vielä 2030 vuonna, ei kiitos!
Sairaaloissa on hiljaista ja hoitajilla sekä lääkäreillä ei juurikaan ole töitä. Miksi siis pitäisi saada koronalisää? Siksi vähän vilskettä,
että voidaan taas valittaa kuinka on kiirettä.
Ja tämä oli neutraali aikuisen ihmisen kannanotto.