Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä 3d tulostin kotona?

Vierailija
28.04.2020 |

Meillä on ja se on kyllä kätevä vehje. Olen tulostanut kymmeniä varaosia ja muitakin juttuja mitä ei ole edes ollut olemassa ennen kuin sen printtasin. Tein mm. neliskulmaisen kesto pillin noiden pikaruokaravintoloiden pahvipillien tilalle.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole. Työpaikallani kuulema on, mutta en ole itse edes nähnyt sitä, enkä tiedä missä se sijaitsee.

Vierailija
2/7 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se nyt ole jo kaikilla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tarpeelliselta.

Vierailija
4/7 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mut rasittavaa, kun sen sisälle pitää syöttää kaikki maailman aineosat metallista, muovista, puusta ja lasista alkaen, että sillä on mistä ottaa. Aina piippaa, että joku on taas loppu. Nyt se haluaa jotain ruuveja. Otin töpselin pois seinästä.

Vierailija
5/7 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on (vuokralaite testikäytössä) ja sillä voi tulostaa vaikka suklaa koristeita. Tein pääsiäisenä sillä suklaamunia, joiden sisälle oli tulostettu suklaasta erilaisia figuureita, kuten muumeja, smurffeja ja muita hahmoja. Vähän on hidasta, kun yhden munan tulostukseen meni yli tunti, mutta kivaa on noita suunnitella 3d ohjelmalla.

Lisäksi sillä voi polttaa puulevyyn erilaisia kuvioita (pää pitää vaihtaa laseriin).

Vierailija
6/7 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

3D-tulostimella saa kyllä nykyään kaikkea aikaiseksi...

https://www.diginyt.fi/jyvaskylan-yliopiston-tutkijat-ovat-kehittaneet-…

Vierailija
7/7 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satunnaiseen käyttöön löytyy kirjastosta 3d-tulostimet ja laserleikkurit, tarraprintterit ja ties mitä. Jotain ihme ompelukoneitakin joilla voi tehdä hienoja koruompleleita. Näin siis Helsingin Oodissa. En ole vielä tarvinnut, mutta olen tietoinen että esim. tietokonekotelooni voisi siellä käydä 3d-tulostamassa jonkun osan. Olisi hienoa osata piirtää omia 3d kappaleita.

Toisaalta, Espoon Sellon kirjastossa voi digitoida vanhoja kaitafilmejä tai c-kasetteja. Tätä palvelua olen käyttänyt. Kun vielä luen paljon, arvostan veronmaksajana kovasti näin toimivia kirjastopalveluita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi viisi