Pelottaisiko jos näkisit suden tai ahman jälkiä
Mökkisi lähellä? Aamulenkillä potkukelkalla näin ahman jäljet.
Kommentit (31)
Miksi vtus pelkäisin? Pelkäisin jos näkisin ihmisten jalanjälkiä mökkini kulmilla.
En pelännyt nähdessäni oletettavasti ahman jälkiä. Suden jälkiin en ole törmännyt, niin en osaa oikein sanoa.
Montako ihmistä ahma on tappanut ikinä Suomessa? Veikkaan että 0 tai 1 tapausta.
Kyllä ahma on hurja peto. Lähinnä raadonsyöjä eli hyödyllinenkin.
Ahma on kaunis ja ihana eläin, tuli vastaan kerran :)
No en. Villieläin väistää ihmistä jos vain voi, ja se jälki nyt ei tee mitään.
Kuinka moni yrittää varastaa ahman ruokaa kun se syö? Ei kukaan, ellei ole tosi nälkäinen. Silloin varmasti käy kiinni, ei muuten ja tuskin edes tappaisi, ellei purisi johonkin valtimoon.
En pelännyt kun näin ahman jäljet, mutta karhun kakkaa säikähdin, kun koiran käytös muuttui samalla ja oli selvästi pelokas. Kyllä lähdettiin kotiin hyvin ripeästi, kun tiesin, että alueella on ollut karhuja.
Mitä onko Suomen luonnossa petoeläimiä. Äkkiä pyssy esiin.
En. Olen nähnyt molempien jälkiä. Ja ahman olen nähnyt ihan livenäkin.
Ottaisin taisteluasennon ja valmistautuisin suden hyökkäykseen.
Täällä on karhu saunan alla kuopsuttanut. Kerran riistakameraankin taltioitunut. Minä se täällä Kuusamon erämökillä niiden reviirillä olen, ei toisinpäin.
En pelkää ahman enkä sden jälkiä.
Karhuakaan en pelkää, vaikka ihan jäljittä sellaiseenkin kerran hillasuolla törmäsin.
Pelkäisin enemmän, jos näkisin jonkun potkukelkalla, luulin niiden hävinneen sukupuuttoon.
Ei jäljissä ole mitään pelättävää. Yleensä koirat mukana ja niiden käytöksestä kyllä näkee, jos on petoja liian lähellä.
Vierailija kirjoitti:
Montako ihmistä ahma on tappanut ikinä Suomessa? Veikkaan että 0 tai 1 tapausta.
Ahma tappanut 0. Karhu yhden ja susi yhen. Kissa tais olla aiheutanut 3 kuolemaa, koirat jotai 20, kyyt Tais ola muutaman ja oliko ampiaiset vähä enemmä, pässi tappanut yhden ihmisen.
Totuudensana kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahma tappanut 0. Karhu yhden ja susi yhen. Kissa tais olla aiheutanut 3 kuolemaa, koirat jotai 20, kyyt Tais ola muutaman ja oliko ampiaiset vähä enemmä, pässi tappanut yhden ihmisen.
Ja eikös sonnit myös ole tappanut aika monta ihmistä sarvillaan.
Ei, enemmän nuo ihmistä pelkäävät