Mitä ajattelet miehestä joka haluaa naisen olevan erityisesti "helppo luonne"?
Otsikossa kysymys. Mies vaatii naisensa olevan helppo, rauhallinen, mukava, lempeä, säyseä? Sanoo, että on joka kerta lopettanut suhteen jos nainen vaikka paiskoo tavaran tai rähähtelee puoliturhista asioista.
Kommentit (32)
Todella järkeviä toiveita olettaen, että mies on itse samanlainen ja lisäksi on kykenevä ottamaan niistä tärkeistä kritiikkiä vastaan, vaikka se ei tule huutamalla.
Vierailija kirjoitti:
Millainen ihminen haluaa vaikealuonteisen kumppanin? Masokisti?
Ei varmaan kukaan, mutta niin vain todella usein täysin toisilleen sopimattomat ihmiset löytävät yhteen. Miksi? No siksi, että yleensä se vaikeampi osapuoli ei näytä oikeaa luonnettaan kuin vasta sitten kun toinen on jo katiskassa. Tällainen räyhääjä rakastuu kilttiin ihmiseen, koska varmaan alitajuisesti huomaa, että häntä voi pompotella, mutta vasta sitten kun olen ensin teeskennellyt jotain aivan muuta.
Seurustelu- ja tutustumiskausi mennään sopusuhtaisesti, mutta sitten kun ollaan naimisissa ja se ensimmäinen lapsi tehty = puolison lähteminen tehty niin hankalaksi kuin vain mahdollista, niin se räyhääminen alkaa oikeasti. Nyt ei ole enää mitään syytä piilotella niitä ns. huonoja luonteenpiirteitä ja huutaminen & tavaroiden paiskominen voi todenteolla alkaa.
Olettaisin, että mies on aika samanlainen. Haluaa elää helppoa rauhallista mukavaa arkea. Ei tykkää draamasta eikä riidanhakuisuudesta. Puhuu asiat suoraan ja on rehellinen. Minä olen tuollainen nainen ja poikaystäväni samanlainen mies. Sovitaan hyvin yhteen ja ollaan alun perinkin oltu tyytyväisiä, ettei meidän suhteessa ole turhaa dramaa, kinastelua ja pelailua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä noita naisia saa? Ottaisin heti jos löytäisin. Valitettavasti olen naimisissa pirttihirmun kanssa, joka paiskoo ovia ja tavaroita ja räjähtelee, jos lusikka on 46 asteen kulmassa 45 asteen sijaan pöydällä. Valitettavasti huomasin naisen luonteenpiirteet niin myöhään, että olimme jo naimisissa. Olen viime vuodet yrittänyt kerätä voimia lähteä tästä liitosta, mutta minut on poljettu vuosien saatossa maton alle, joten lähteminen on henkisesti vaikeaa.
Haluaisin kumppanin, jonka kanssa ei tarvitsisi kävellä kananmunankuorien päällä ja varoa jokaista sanaa / tekoa. Haluaisin toteuttaa koronan hellitettyä mm. matkahaaveitani, mutta tiedän jo nyt, että vaimo ei lähde minnekään muualle kuin laivalla Tukholmaan tai Tallinnaan. Haluaisin harrastaa urheilua, josta pidän, mutta siihen ei jää koskaan aikaa, koska aina pitää olla tekemässä sitä mitä vaimo haluaa tai muuten alkaa kolmas maailmansota. On olemassa vaimon menot ja yhteiset menot.
Onko elämä vain sitä, että voi sitten keinutuolissa kertoa muille kuinka kova poika olin siivoamaan?
MIES-40
Oiskohan aika tehdä jotain asialle itse eikä vaan syyttää toista puoliskoa? Itse sallit tämän kaiken.
Olisi aika, mutta kuten kirjoitin, minut on henkisesti poljettu niin maanrakoon, että lähteminen on todella vaikeaa. Jo se, että kirjoitan asiasta tänne on askel sinne suuntaan, että ehkä joskus saan kerättyä tarpeeksi voimia siihen. Ajattelen myös, että mitä jos kaikki naiset ovatkin samanlaisia kiukuttelijoita?
On niin väsyttävää pelätä koko ajan. Vaikka siivoaisi kaksi kertaa kaikki nurkat niin aina löytyy jotain huomautettavaa. Sitten tulee PMS-kausi ja koko homma tapahtuu potenssiin 5. Aina välillä tulee parin viikon kausia, jolloin asiat menevät hyvin ja ajattelen, että onkohan nyt tapahtunut muutos, kunnes taas kuin salama kirkkaalta taivaalta joku kenkä on jossain kaapissa vinossa ja taas alkaa kiukuttelu.
MIES-40
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä noita naisia saa? Ottaisin heti jos löytäisin. Valitettavasti olen naimisissa pirttihirmun kanssa, joka paiskoo ovia ja tavaroita ja räjähtelee, jos lusikka on 46 asteen kulmassa 45 asteen sijaan pöydällä. Valitettavasti huomasin naisen luonteenpiirteet niin myöhään, että olimme jo naimisissa. Olen viime vuodet yrittänyt kerätä voimia lähteä tästä liitosta, mutta minut on poljettu vuosien saatossa maton alle, joten lähteminen on henkisesti vaikeaa.
Haluaisin kumppanin, jonka kanssa ei tarvitsisi kävellä kananmunankuorien päällä ja varoa jokaista sanaa / tekoa. Haluaisin toteuttaa koronan hellitettyä mm. matkahaaveitani, mutta tiedän jo nyt, että vaimo ei lähde minnekään muualle kuin laivalla Tukholmaan tai Tallinnaan. Haluaisin harrastaa urheilua, josta pidän, mutta siihen ei jää koskaan aikaa, koska aina pitää olla tekemässä sitä mitä vaimo haluaa tai muuten alkaa kolmas maailmansota. On olemassa vaimon menot ja yhteiset menot.
Onko elämä vain sitä, että voi sitten keinutuolissa kertoa muille kuinka kova poika olin siivoamaan?
MIES-40
Oiskohan aika tehdä jotain asialle itse eikä vaan syyttää toista puoliskoa? Itse sallit tämän kaiken.
Olisi aika, mutta kuten kirjoitin, minut on henkisesti poljettu niin maanrakoon, että lähteminen on todella vaikeaa. Jo se, että kirjoitan asiasta tänne on askel sinne suuntaan, että ehkä joskus saan kerättyä tarpeeksi voimia siihen. Ajattelen myös, että mitä jos kaikki naiset ovatkin samanlaisia kiukuttelijoita?
On niin väsyttävää pelätä koko ajan. Vaikka siivoaisi kaksi kertaa kaikki nurkat niin aina löytyy jotain huomautettavaa. Sitten tulee PMS-kausi ja koko homma tapahtuu potenssiin 5. Aina välillä tulee parin viikon kausia, jolloin asiat menevät hyvin ja ajattelen, että onkohan nyt tapahtunut muutos, kunnes taas kuin salama kirkkaalta taivaalta joku kenkä on jossain kaapissa vinossa ja taas alkaa kiukuttelu.
MIES-40
Entä sitten jos kaikki naiset oliskin samanlaisia kiukuttelijoita? Ei ole, mutta jos kuvitellaan että olisivatkin? Olishan sun nyt helvetisti parempi olla yksin kun tuollaisessa suhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Rähähtelee puoliturhista asioista?
Ovatko nämä puoliturhat asiat kenties, että nainen räyhää kotitöihin tai asumis- ja ruokamenoihin osallistumattomuudesta taikka ryyppyputkista?
Varmaan enemmin vessanrenkaan laskemisesta ja muista vastaavan kokoluokan "ongelmista".
"Helppo luonne" voi tarkoittaa niin montaa eri asiaa miehestä riippuen. Jollekin se tarkoittaa naista, joka peesaa miestä kaikessa eikä koskaan laita tälle hanttiin tai kyseenalaista tämän sanomisia. Toisen mielestä helppo luonne on rauhallinen, tasapainoinen ja keskustelutaitoinen. Kolmas hakee tällä ilmaisulla kevytmielistä ja iloista naista, joka ei suhtaudu elämään kovin vakavasti. Mahdotonta siis sanoa miestä tuntematta, mitä hän tällä tarkoittaa.
"Helppoluonteista" naista ei ole olemassa.
Miehet tekevät usein sen virheen, että valitsevat ulkonäön ennen luonnettta.
Sitten tulee "yllätyksenä" että akka onkin kaistapäinen mielipuoli.
Itse koen olevani kuvailemasi kaltainen nainen ja mulle oli ehdottoman tärkeää löytää samanlainen mies. Multa löytyy kyllä temperamenttiakin, mutta en koskaan pura sitä mieheen tai huutamalla ja tavaroita paiskomalla, enkä koe olevani mikään harvinaisuus (itse tunnen vain yhden rähjääjän). Meille tulee harvoin riitoja ja nekin ollaan selvitetty aina heti ja huutamatta. Kumpikaan ei ole kynnysmatto, kuunnellaan ja otetaan toisemme huomioon ja passataan toisiamme tasapuolisesti.
Pitäisin kuitenkin varani jos lähtisin treffeille miehen kanssa, joka ilmoituksessa sanoo etsivänsä "helppoa luonnetta". Voi olla ihan asiallinen mies, mutta on siinä sekin vaara että narsisti etsii itselleen uutta kynnysmattoa kun edellinen sai tarpeekseen ja lähti.
Vierailija kirjoitti:
MIES-40
Luuvitosella pataan pari kertaa niin jos oppisi?
No vitsi vitsi. Yritä kasvattaa selkäranka (takaisin), tee mitä haluat, älä ota kuunteleviin korviisi pätkääkään valitusta ja nalkutusta. Anna muijan tulla päälle jos hällä menee hermot koska et kuuntele, eihän hänkään sinua kuuntele. Ala ostamaan vaikka omia ruokia jääkaappiin, tähän astihan olet syönyt sitä mitä on käsketty ja sallittu? Jos nainen on kehityskelpoinen niin hän ymmärtää anella ja pyytää sinua takaisin, mutta tätä eipälen. Osalla naisista "justiinuus" on elämän keskipiste, pitää saada määrittää mikä on perhe-elämässä ja taloudessa oikein ja mikä väärin.
Tavaroiden paiskojat eivät normaaleja olekaan. Impulsiivinen käytös viittaa neurologisiin ongelmiin.