Karppauksessa epäonnistuneita?
Kommentit (12)
sinnittelen silti vielä. syön säännöllisesti vaikkei tekisikään mieli.
Aion kyllä yrittää uudelleen koska hiilihydraattipitoinenkaan ruokavalio ei sovi minulle. Heikottaa ihan yhtä paljon ja tökkii aivan samalla tavalla.
Että kaikki on ihan on/off. Ja sitten selität täällä, että karppaus ei sopinut.
Moni karppaa parhaiten noin 100 hiilareilla, ketoosi ei sovi kaikille, ja se sinullekin ilm. teki pahan olon. Atkins suosittelee ketoosia vain 2 ekaksi viikoksi, että rasvanpoltto käynnistyy.
Karppasin kaksi viikkoa 20g/pv ja koska retkahdin, kokeilen karppausta nollatoleranssilla, eli ei lainkaan hiilareita, vain lihaa ja rasvaa.
Paino pudonnut kivasti, vaatteista päätellen, en ole tosin punninnut.
Jos joku keksisi halvan hiilarittoman makaronin niin hyvä olisi.
Eli siis mitkä kaikki ruoka-aineet jätetään pois karppauksessa ja paljonko suunnilleen päivän aikana syödään? Olen yrittänyt etsiä tietoa netistä mutta eipä ole ainakaan vielä löytynyt...
Minä kaipasin hedelmiä niin kovasti, etten tahtonut jatkaa.
Olen tottunut syömään paljon hedelmiä ja marjoja ja karppaus tuntui liian raskaalta ruoalta vaikka paino tippuikin pari kiloa. Lisäksi on aika kallista enkä jaksa ilmeisesti perehtyä riittävästi jotta osaisin tehdä oikeanlaista ruokaa. Lisäksi hiilareitten ym laskeminen on rasittavaa + oikeiden määrien arvioiminen. Liian vaikeaa, tarvitsisin jonkun neuvomaan kädestä pitäen jotta onnistuisin. Yritin kysellä neuvoja karppinetistä, mutta sieltä irtosi tietoa nihkeästi. Sain sen kuvan, että aloittelijat eivät ole kauhean arvostettuja... :( Jos jotain tahtoi kysyä, vastaukseksi tuli että katso sieltä ja sieltä, tästä on ollut vaikka kuinka monta ketjua viimeisten 7 vuoden aikana... Olisi siis pitänyt ehtiä selaamaan satoja sivuja ja etsimään kaikki tieto itse kyselemättä.
Tiivistettynä siis; olisin kaivannut neuvoja (ei kirjoja vaan käytännön neuvoja) lisää ja opastusta oikeisiin ruokiin ja etenkin määriin.
karppaus info (välin paikalle piste) ja löytyy kaikki mitä haluat tietää
Vierailija:
Eli siis mitkä kaikki ruoka-aineet jätetään pois karppauksessa ja paljonko suunnilleen päivän aikana syödään? Olen yrittänyt etsiä tietoa netistä mutta eipä ole ainakaan vielä löytynyt...
Ensinnäkään en ollut millään atkinsilla enkä käsittääkseni lähelläkään ketoosia. Söin hiilareita vähintään sen 100, luultavasti enemmänkin.
Hiilareita myös lisäsin maltillisesti, kun kokeilin ensin että jos vähäinen lisäys auttaisi...ei auttanut...vielä vähän lisää jne.
Että ei todellakaan mitään on/off -toimintaa.
ja karppaus ei todellakaan sopinut minulle. t. 2
Vierailija:
Että kaikki on ihan on/off. Ja sitten selität täällä, että karppaus ei sopinut.Moni karppaa parhaiten noin 100 hiilareilla, ketoosi ei sovi kaikille, ja se sinullekin ilm. teki pahan olon. Atkins suosittelee ketoosia vain 2 ekaksi viikoksi, että rasvanpoltto käynnistyy.
Esimerkiksi viinirypäleet sisältävät todella paljon sokeria, joten luonnollisestikaan ne eivät sovi karpille.
10
Syön toisinaan esim. kokojyväpastaa tai -riisiä. Tosin en joka päivä. Kasviksia enimmäkseen on ruokavalioni, myös jonkin verran lihaa (muttei joka päivä), sekä maitotuotteita (luomumaustamatonjugurtti, maito jne), munia syön miltei päivittäin eri muodoissa. Kasviksista mm. kesäkurpitsa, kukkakaali, parsakaali, kaali, tomaatti ja okra ovat suuressa käytössä eri tavalla laitettuina. Leseitä syön miltei päivittäin, sekoitan maustamattoman jugurtin sekaan tai ihan ruokaan tms.
Sitten alkoi olo mennä huonommaksi. Ja karppiruoka tökkiä. Lopulta en pystynyt syömään juuri mitään. Sitten lisäsin taas reilusti hiilareita ruokavaliooni ja aloin taas voida hyvin.
Ei tainnut sopia mun aineenvaihdunnalle.