Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysykää suljetulla osastolla olevalta

Vierailija
28.04.2020 |

Jos haluatte

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet suljetulla osastolla?

Vierailija
2/10 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Psykoosioireiden vuoksi, erityisesti vainoharhojen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sun pää kestää siellä? Olen käynyt, meinasin seota jo vartin päästä. Hirveä paikka, zombiemaisia ihmisiä pumpattuna täyteen lääkkeitä tuijottamassa seiniä. Ilkeitä hoitajia. Potilaiden ihmisarvo olematon. Ei mitään tekemistä. Hrr, ei koskaan enää, ennemmin vaikka vankilaan.

Vierailija
4/10 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sun pää kestää siellä? Olen käynyt, meinasin seota jo vartin päästä. Hirveä paikka, zombiemaisia ihmisiä pumpattuna täyteen lääkkeitä tuijottamassa seiniä. Ilkeitä hoitajia. Potilaiden ihmisarvo olematon. Ei mitään tekemistä. Hrr, ei koskaan enää, ennemmin vaikka vankilaan.

En tiedä onko kohdalleni sattunut vain jokin ihme, mutta täällä on tosi kivoja hoitajia ja viihdyn ihan ok. Tietysti kotona olisi kivempaa, mutta ymmärrän etten kuulu sinne tällä hetkellä.

Vierailija
5/10 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Kerro vähän millainen on tyypillinen päivä ja minkälaista apua sieltä saa?

-Saako keskusteluapua vai vaan ruokaa, rytmiä ja lääkkeitä?

-Millaisella osastolla olet? Akuutilla vai kuntouttavalla?

-Oletko siellä vapaaehtoisesti vai tahdonvastaisesti?

Vierailija
6/10 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Kerro vähän millainen on tyypillinen päivä ja minkälaista apua sieltä saa?

-Saako keskusteluapua vai vaan ruokaa, rytmiä ja lääkkeitä?

-Millaisella osastolla olet? Akuutilla vai kuntouttavalla?

-Oletko siellä vapaaehtoisesti vai tahdonvastaisesti?

Täällä ei oikeastaan tehdä mitään. Joka päivä kello 12 on ulkoiluryhmä, mutta muut ryhmät ovat koronan takia peruttu. Ruokaa saa viidesti päivässä ja hiljaisuus on 22.00-7.30, mutta muulle ajalle saa keksiä itse itselleen tekemistä. Täällä on pieni sisäpiha, yhteistilat ja kahden hengen huoneet. Hoitajan kanssa jutellaan lähtökohtaisesti kerran päivässä ja noin muuten sitten tarpeen mukaan, eli keskusteluapua kyllä saa. Olen akuuteilla osastolla vapaaehtoisesti.

Vierailija
7/10 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkälaista tämä oireilu käytännössä on? Miten vaikutti arkeesi? Ymmärsitkö itse hakeutua sairaalaan vai ohjattiinko sinut sinne?

Vierailija
8/10 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkälaista tämä oireilu käytännössä on? Miten vaikutti arkeesi? Ymmärsitkö itse hakeutua sairaalaan vai ohjattiinko sinut sinne?

Koen olevani ihmiskokeessa, jossa minuun testataan ruoan ja lääkkeiden kautta erilaisia aineita. Päähäni laitetaan ajatuksia ja omia ajatuksiani myös luetaan. Jos en ole ihmiskokeen vetäjien mielestä tarpeeksi viihdyttävä, minut tapetaan. Ajatukseni on sekavaa ja epäloogista, enkä välttämättä pysty keskittymään tarpeeksi esimerkiksi laskeakseni viiteen. Myös aistiharhoja on, mutta ne tuntuvat ainoilta oikeilta asioilta tässä maailmassa. En usko suurimman osan ihmisistä olevan oikeasti olemassa.

Olen opiskelija ja minusta tuli opintojeni suhteen toimintakyvytön. Jos jäin yksin kotiin, vietin sen koko ajan lukossa vessassa, ettei minua voisi tappaa. Heräsin yöllä kuuloharhoihin ja jos erehdyin syömään jotain, oksensin sen jotten myrkyttyisi. Olin hyvin ahdistunut koko ajan ja pyrin esimerkiksi olemaan ajattelematta tiettyjä asioita ja toisia tekemisiä taas toistin pakko-oireisesti, koska pääni käski.

Näin psykologini sovitulla ajalla ja kerroin hänelle ajatuksistani, jolloin hän ohjasi minut sairaalaan.

Vierailija
9/10 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kivaa seuraa?

Vierailija
10/10 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kivaa seuraa?

Eräs luuli minua tyttärekseen ja toinen tuli heti saavuttuani tuputtamaan puoluekantaansa hyvin aggressiivisesti. Jotkut puhuvat itsekseen ja eräs kertoi nähneensä Saatanan. Pääosin seura on kuitenkin ihan kohtalaista ja esimerkiksi huonekaverini on tosi mukava, tosin hän lähtee kotiin tänään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi