Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

anoppi...

Vierailija
03.07.2006 |

Kävipä tässä eräänä päivänä omituinen juttu..

Meillä odotellaan esikoista syntyväksi syksyllä ja nyt anoppi ehdotti että kun hällä ja miehellään on tulossa isot syntymäpäiväjuhlat syksyllä voitaisiin pitää meidän pikkuisen siunaustilaisuus heidän juhlissaan, ja kuinka se olisi mukavaa..

En tietenkään suostunut, mutta tuntuu että pahoitin hänen mielensä. Mutta mielestäni pyyntö oli ihan kohtuuton. Emme edes asu samalla paikkakunnalla, eikä muutenkaan pidetä kovin paljoa yhteyttä. Lisäksi heidän juhliinsa tullaan kutsumaan suvun lisäksi koko seurakunta (n. 100-200 henkilöä, heidän kotipaikassaan) joista tunnen/tiedän todellakin murto-osan. Ja olisipa sitten tosi kivaa kun paikalla olisi kaikki heidän tutut ja omalta puoleltani ehkä vain muutama henkilö (jos niitäkään.)

Siunaustilaisuus on hyvin sama kuin ristiäiset, mutta kuulumme seurakuntaan jossa ei harrasteta kastetta lapsena niin nimitys jota tuosta juhlasta käytetään on tuollainen. Ja sen aiomme pitää lähipiirissä kotona. Tuntuu vain tosi oudolta että kehtaa edes ehdottaa tuollaista.. Toisaalta tuntuu olevan hälle iso juttu enkä haluaisi pahoittaa hänen mieltään.. taitaa mulla olla vain tällainen liian kiltti miniä kompleksi.. mitä mieltä olette? Onko jonkun mielestä tuollaisen pyytäminen on ok? (piti purkaa johonkin, kun harmittaa niin kun tuntuu että yrittää omia meidän juhlat)

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi kastettiin ev. lut. menoin, anoppi olisi lisäksi halunnut käyttää ortodoksikirkossa siunattavana. Keskusteltiin asiasta miehen kanssa ja todettiin, että me vanhempina päätetään lapseen liitetyistä uskonnollisista menoista ja meidän mielestä yksi siunaus riittää. Ja koska valitsimme lapselle ev. lut. kasteen, ei mielestämme muita menoja tarvita. Tämän selityksen sai kuulla myös anoppi - mieheni suusta. Asia oli sillä kuitattu, enempää ei ole siitä tarvinnut kuulla.

Periaatteessa kai tuo on ihan hyvää tarkoittava juttu, mutta entäs jos kummit haluais siunata intiaanimenoin ja sisko tehdä suojaustaikoja ja enot khrisnata lapsen ympärillä... Meille ei mitään Dharma&Greg -meininkiä, kiitos.

(ja ev. lut. on väärin lyhennetty tuon idioottimaisen linkityskiellon takia!)

Vierailija
2/3 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun oma äiti yritti antaa lapselle kaiken maailman nimiä, ja sit kysyi ihan pokkana eikö sen (äitini) paraskaveri voisi tulla kummiksi jne.

Anoppi taas leipoi omia luomuksiaan liiaksi asti ja kun yritin sanoa että jättäisi minun huolekseni ei uskonut. (olisin halunnut hienot voileipäkakut)

t kyllästynyt

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on kyllä aikamoista itsekkyyttä vaatia tai edes ehdottaa, että voisi saada tästä ' ohjelmanumeron' omiin juhliin.

Minä en haluaisi jakaa lapsen juhlaa muiden juhlien kanssa ja varsikaan jokun tuommoisen, jossa 100-200 vierasta. Ei varmaan ole järkevää viedä lasta tuommoiseen juhlaan..

Anopilla todella kohtuuton pyyntö, en ikinä suostuisi itse.