Kirppishaukka tienasi 120te
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/c3333208-9d14-4c75-bb57-f4955dd03470
Hitto! Jotkut vaan osaa käydä kauppaa.
Kommentit (30)
Eiköhän noista tavaroista oo jo aikoinaan verot maksettu.
Ei kannattaisi leuhkia rehellisesti tienatuilla rahoilla. Moni tulee kateelliseksi. Jos meinaat tehdä massia niin pitää ihan reilusti kusettaa kuten Onni. Rehellinen työ on tuomittava!
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan.
Varmasti yks eks työkaveri.
Näin ahkeruus palkitaan. Kyllä veduttais.
Ihan oikein tuomittu.
Kirpputorien hinnat on mennyt ihan järkyttäväksi, kun tälläisiä harmaan talouden kannattajia on siellä.
Meitä trokareita on tuhansia. Itekkin olen kauppaa pykänny toistakymmentä vuotta ja kelasta tt tukea koko ajan hakenu. Mulla vuositulot ei yllä tuon naisen tasolle jääden 25-35 ke väliin vuositasolla. Silti ajan kelan sallimalla max. 2000e autolla vaikka paperirahaa on yli 180 000e jemmassa.
Pro Trokari kirjoitti:
Meitä trokareita on tuhansia. Itekkin olen kauppaa pykänny toistakymmentä vuotta ja kelasta tt tukea koko ajan hakenu. Mulla vuositulot ei yllä tuon naisen tasolle jääden 25-35 ke väliin vuositasolla. Silti ajan kelan sallimalla max. 2000e autolla vaikka paperirahaa on yli 180 000e jemmassa.
Ja sitten sä heräsit.
Missä menee raja, milloin pitää ilmoittaa verottajalle ja milloin ei?
Jos myyn mun vanhempieni konmarituksen jämiä ja saan tonnin, siitäkö pitää maksaa veroa?
Sitä ei kukaan tiedä, mutta kirppishaukka tuomitaan täälläkin?
Vierailija kirjoitti:
Missä menee raja, milloin pitää ilmoittaa verottajalle ja milloin ei?
Jos myyn mun vanhempieni konmarituksen jämiä ja saan tonnin, siitäkö pitää maksaa veroa?
Avainsana on se voitto. Jos myyt omaa tai porukoiden vanhaa halvemmalla, kuin ootte siitä muinoin kauppaan maksanut, ei synny voittoa.
Jos ostat kierrätyskeskuksessa tunnistamatta jääneen design-esineen kympillä, ja myyt Torissa viidellä sataa, syntyy voittoa.
Verottajan sivuilla kerrotaan, paljonko sitä saa tulla, ennen kuin se katsotaan verolliseksi. Oisko ollut 2500,- - en ole varma.
Hämmästyttävintä tässä on, että on muka huuto.netissä myynyt vaatteita noin paljolla. Sehän on ollut jo noina vuosina ihan död.
Omia/perheensä tavaroita saa myydä verotta 5 000 eurolla vuodessa.
Kaikki muu myynti on heti alusta alkaen verollista, eli jos ostaa jotain ja myy sen voitollisesti eteenpäin.
Verottajan sivuilta löytyy tieto helposti.
Vierailija kirjoitti:
Sitä ei kukaan tiedä, mutta kirppishaukka tuomitaan täälläkin?
No ainakin itse tiedän, että voitosta on maksettava veroa, ja että 120 000 e ei ainakaan ole niin vähäinen määrä, etteikö sillä olisi väliä. Kyllähän toiminta on ammattimaista, jos sillä tienaa enemmän kuin keskivertoduunari vuodessa.
Tarkennetaan tuota aloitusta heti alkuunsa. Nuo tulot ovat sitten kahdelta vuodelta, ei vuositulot.
Minäkin olen tienannut ansiotuloja 1 miljoonan...... 10 vuodessa.
Tunnen kirpputorialan, koska vuosikymmeniä siellä pyörinyt ja ihmettelen noita voittoja, koska uskallan epäillä ettei monikaan oikea yrittäjä ole tienannut edes murto-osaa noista tuloista.
Mielenkiintoista olisi tietää, onko erikoistunut tiettyihin merkkituotteisiin vai myynyt kaikkea.
Vierailija kirjoitti:
Tarkennetaan tuota aloitusta heti alkuunsa. Nuo tulot ovat sitten kahdelta vuodelta, ei vuositulot.
Minäkin olen tienannut ansiotuloja 1 miljoonan...... 10 vuodessa.
Totta, mutta onhan se paljon provosoivampaa ja kateutta aiheuttavaa jättää tuo aika pois, siis millä aikavälillä tuo on tienattu. Kirjotuksista päätellen moni tosiaan mieltää näköjään tuon vuosituloksia. Se on sitä luetun ymmärtämättömyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan.
Voitosta ja sen verottamisesta tässä on kysymyskin.
Törkeä veropetos ja törkeä kirjanpitorikos. Toivottavasti ei ole jo tuhlannut kaikkia rahoja, että pystyy edes nuo 22000€ alvit maksamaan.