Kela löi asumistuen poikki enkä saa omaan edunvalvojaan mitään yhteyttä
En pysty soittamaan yleisen edunvalvonnan numeroihin, en omalle edunvalvonta sihteerille, en suoraan omalle edunvalvojalle enkä edes edunvalvonnan vastaanotto numeroon joka näkyy yleisen edunvalvonnan verkkosivuilla (ja kyllä, yeitin soittaa sinne tänään nimenomaan soittoaikaan klo 10-11!). Se ei edes anna yhdistää numeroon eikä hälytä vaan lyö samantien luurin kiinni ja lopettaa puhelun ennen kuin se edes alkaa spittamaan. Ja kävisin kyllä mielellän kysymässä paikanpäältä edunvalvonnan virastosta että mistä ihmeessä tästä tässä koko sekoilussa on kyse, mutta uskoisin että se on kelan ja sossun toimistojen tavoin koronan takia kiinni. Edunvalvojat on syvältä, kohta lähtee katto pään päältä :(
Kommentit (15)
Ja sinulla ei ole pankkitunnuksia että pääsisit kelaan? Niin ne kuule muutkin hoitaa itse edunvalvojan hommat kun ei ne niitä tee. Asumistuen onneksi saa 6kk takautuvasti.
Onko kysymyksessä jokin palvelunumero? Eihän kännykkäliittymässäsi ole esto sellaisiin?
Eikö ev ole hoitanut asumistuen tarkistusta ajoissa vai miksi et saa enää asumistukea?
Oletko sama, joka muutama päivä sitten valitti että edunvalvoja ei ole maksanut käyttövaroja tilille?
Vierailija kirjoitti:
Onko kysymyksessä jokin palvelunumero? Eihän kännykkäliittymässäsi ole esto sellaisiin?
Eikö ev ole hoitanut asumistuen tarkistusta ajoissa vai miksi et saa enää asumistukea?
Sen kun tietäisi ja siksi pitäisi saada sinne nyt kiireesti yhteyttä. Tähän asti on uusittu normaalisti ja ilman ongelmia. Pankkitunnuksilla pääsen myös itse Kelan sivuille, mutta minua on estetty itse hakemasta omatoimisesti asumistukea. Tämä on kyllä viimeinen pisara. Kun edunvalvonta jakso päättyy niin en aio jatkaa edunvalvonnan asiakkaana vaikka omista raha-asioista minulla ei edunvalvonnan takia ole juurikaan mitään hajua. En ole omista asioistani ajantasalla enkä kärryillä kun ei ole ollut kuin harvoin yhteydenpito. Sen vuoksi olen aiemmin edunvalvontaa jatkanut. Masennuksen takia minulle se edunvalvontaa vuosia sitten määrättiin alunperin. Nykyään olen tosin jo masennuksesta yli ollut pitkään paranemaan päin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Oletko sama, joka muutama päivä sitten valitti että edunvalvoja ei ole maksanut käyttövaroja tilille?
Onko jollain muullakin siis ollu nyt ongelmia edunvalvonnan kanssa?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko jollain muullakin siis ollu nyt ongelmia edunvalvonnan kanssa?
Ap
Ei täällä pyöri kuin yksi ja sama edunvalvonta hullu joka on huudellut täällä palstalla jo vuosia ja sitten vastailee omiin aloituksiinsa. Eli sinä. 0/5
Miten edunvalvojan/sihteerin puhelinnumero alkaa? Siitä näkee, onko se palvelunumero. Oman kännykkäoperaattorin sivuilta taas näet, mitä estoja liittymässäsi on.
Saldoa pitää olla vähintään 20 euroa ennen kuin voi soittaa prepaid liittymällä maksullisiin palvelunumeroihin kuten Kelaan, sossuun ja teekoohon. Jos kyseessä on normiliitrymä niin katso onko esim edunvalvoja asettanut sinulle eston soittaa palvelunumeroihin, joskus valvottavana edun kannalta näin voi olla jopa parempi niin edunvalvonnan alainen ei tuhlaa rahojaan soittelemalla maksullisiin palveluihin.
Onko sulla puheaika loppunut?
Laita sähköpostia
Edunvalvoja laiminlyö velvollisuuksiaan. Tee rikosilmoitus.
Vierailija kirjoitti:
Saldoa pitää olla vähintään 20 euroa ennen kuin voi soittaa prepaid liittymällä maksullisiin palvelunumeroihin kuten Kelaan, sossuun ja teekoohon. Jos kyseessä on normiliitrymä niin katso onko esim edunvalvoja asettanut sinulle eston soittaa palvelunumeroihin, joskus valvottavana edun kannalta näin voi olla jopa parempi niin edunvalvonnan alainen ei tuhlaa rahojaan soittelemalla maksullisiin palveluihin.
Höpö höpö. Itse olen soittanut prepaid numerolla kelaan yms vaikka saldoa alle 10e
Vit*u mitä paskaa. Ne ei varmasti katkaise mitään tukia tosta vaa. Sulla on varmasti ollut viikko tolkulla aikaa tehdä selvitykset sinne. Oletan tässä tapauksessa että kyseessä on ollut asumistuen vuositarkastus?
Onko pakko jättää tälläset asiat viimetippaan?
Tyhmyydestä/ laiskuudesta sakotetaan!!
Olet ilmeisesti tullut siihen ikään jolloin pitäisi pärjätä elämässä omillaan.
Vierailija kirjoitti:
Vit*u mitä paskaa. Ne ei varmasti katkaise mitään tukia tosta vaa. Sulla on varmasti ollut viikko tolkulla aikaa tehdä selvitykset sinne. Oletan tässä tapauksessa että kyseessä on ollut asumistuen vuositarkastus?
Onko pakko jättää tälläset asiat viimetippaan?
Tyhmyydestä/ laiskuudesta sakotetaan!!
Jos henkilölle on määrätty edunvalvoja, niin edunvalvojan tehtävä on hakea tuet ja hoitaa asumistuen tarkistukset ja muut selvitykset Kelalle. Edunvalvonnassa olevalla ei välttämättä ole edes oikeuksia hoitaa niitä itse. Tosin edunvalvojan tehtävä on myös huolehtia vuokran maksamisesta, joten vähän epäilen, onko ap:n kertomus vain keksitty. Täysin mahdoton se ei kuitenkaan ole.
uliuliuli