Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, jotka ei ehkä halua palata työpaikkaansa koronan jälkeen?

Vierailija
27.04.2020 |

Onko kenellekään muulle tullut tässä lomautusten ja yt:iden aikaan mieleen, että ei välttämättä haluakaan palata enää työpaikkaansa? En jaksa kertoa koko tilannetta taustalla, mutta mulla on ollut pitkään aika paha ahdistus työni kanssa. Nyt olisi loistava mahdollisuus keksiä jotain muuta. Mua kuitenkin pelottaa muutos, olen tällainen jahkailija. Onko muita samoissa aatoksissa?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi! Olen ollut töissä vuosia niin stressaantuneena, että tämä rauhoittuminen ja etäisyyden saaminen työhön ja työpaikan ihmisiin on avannut silmäni. Todellakin aion lähteä!

Vierailija
2/11 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä.

Hoitajana työskentelen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä! Selasin aktiivirannekkeen statistiikkaa tässä yksi ilta. Alkuvuoden leposyke on ollut yli 70! Lomautettuna se on laskenut kuukaudessa 63een...

Ei mikään loistava lukema, mutta parempaan mennään.

Vierailija
4/11 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös taustalla on pitkään jatkunutta stressiä, uupumista, arvottomuuden tunteita ja vuosia jatkunut pätkätyökierre. Tämä rauhoittuminen ja lepo on saanut ymmärtämään ihan tosissaan, että en ole tuolla työpaikassa minkään arvoinen. Ajatus koko työpaikasta tuntuu päivä päivältä kaukaisemmalta.

Oletteko katsoneet uusia työpaikkoja tai miettinyt jopa alanvaihtoa?

Ap.

Vierailija
5/11 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös on jo kuukauden aikana loppuneet rytmihäiriöt ja muut tykytykset ja muljahtelut. Olen ollut lääkityksellä sen takia. Päätäni ei ole särkenyt kuin kerran ja ruokahalu on palannut.

Ap.

Vierailija
6/11 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä hoitaja kans. osalla näköjään on pulssit laskeneet, meillä kyllä nousseet. Hirveetä höykkyytystä ollut tää aika. vaihdekllaan vuoroja, perutaan lomia, stressataan ja sekoillaan. No ymmärrän kyllä, että jälkiviisaus on helppoa, mutta meidät on kyllä ajettu ihan loppuun, ennenkuin tää on todella alkanutkaan.

Ei jaksa enää.

Vierailija
7/11 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toisilla ole töistä tietoakaan. Niin, kun olet töissä haluat jonnekin muualle töihin/työttömäksi. Kun olet työtön haluat töihin, ei väliä minne, useinkaan.

Vierailija
8/11 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain hyväähän tässä koronassa on sitten ollut jos se saa ihmiset arvioimaan elämäänsä ja uusia suuntaviivoja.

Vierailija
9/11 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja toisilla ole töistä tietoakaan. Niin, kun olet töissä haluat jonnekin muualle töihin/työttömäksi. Kun olet työtön haluat töihin, ei väliä minne, useinkaan.

Valitettavasti asiat eivät ole noin yksinkertaisia. Töissä viihtymiseen vaikuttaa niin moni asia. Pahimmillaan se voi ajaa ihmisen pitkäaikaiseen stressiin ja sitä kautta masennukseen ja työuupumiseen ja ihan fyysisiin terveysvaivoihin. Tilanteessa ei auta työttömän katkera valitus. Vai auttaako sitten työtöntä, jos joku sanoo "miks et vaan mene töihin"?

Vierailija
10/11 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko te muut suunnitelleet työpaikan vaihtoa vai jopa uuden alan opiskelua?

Itse en oikein tiedä. Tämän vuoden haut ehti jo mennä, ja en oikeasti vieläkään tiedä, mikä minusta tulee isona.

ap. 

Vierailija
11/11 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. En ole erityisen uupunut, mutta ei työ myöskään anna mulle mitään muuta kuin tekemistä ja rakennetta arkeen, ja surkeaa palkkaa tietenkin. En vain tiedä mitä tekisin tämän sijaan, ikää melkein 30v enkä tiedä millainen työ ja koulutus voisi oikeasti olla mun juttu.

Oltuani kuukauden lomautettuna, tuntuu nykyinen työni ihan yhdentekevältä ja siten koen itseni myös ihmisenä jotenkin mitättömäksi. Osa-aikainen töihin paluu edessä pian, ahdistaa vaikka pitäisi olla iloinen että on vielä edes jotain töitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kuusi