Lääkärinvastaanotolle korona-aikaan
Kommentit (12)
Uskaltaa mennä ja pakkohan se on.
Itse olen käynyt useastikin ja jopa leikattu. Tänään fyssarille kuntoutukseen ja huomenna lääkärille työkykyarvioon.
Kannattaa huomioida et nyt pieneltä tuntuva vaiva voi muuttua pitkittyessään isoksi ja hankalammaksi hoitaa.
Riippuisi ihan vaivasta. Jos asiaa ei voi hoitaa puhelimitse tai lääkärin etävastaanotolla, mutta sairauden tutkimisella tai hoidolla on kuitenkin kohtuullinen kiire, saattaisin mennäkin. Esimerkiksi jos oireet viittaisivat umpisuolentulehdukseen, menisin, mutta jos kyse olisi jo puoli vuotta vaivanneesta, samanlaisena jatkuneesta selkäsärystä, en menisi.
Hyvin on voi mennä itsekin olin leikkauksessa tosin yksityisellä mutta siellä nyt oli vielä tarkempaa ettei kukaan saa koronaa.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin on voi mennä itsekin olin leikkauksessa tosin yksityisellä mutta siellä nyt oli vielä tarkempaa ettei kukaan saa koronaa.[/
Miten se oli tarkemmin hoidettu?
Etänä olen voinut tähän asti vaivojani hoitaa, labroissa olen pari kertaa kyllä joutunut käymään. Lapseni on joutunut käymään ihan livenä, eikä ole ns pelottanut, vaikka toki tiedostetaan, että niiltä reissuilta tartunta voi tulla, kun muuten neljän seinän sisällä enimmäkseen olemme.
Kyllä uskaltaa vai onko tarkoitus että kaikki muut sairaudet saavat jäädä muhimaan ihmisiin koska on korona eikä heidän tulisi käydä tarkistuttamassa oireitaan vaan antaa niiden pahentua? Johan tuossa oli jokin aika sitten uutisissa kuinka ihmiset peruuttavat koronan pelossa vastaanottoaikoja joihin heillä oli perustelu syy mennä mutta eivät uskalla ja jos siellä on joku vakavempi sairaus oireiden taustalla eikä sitä hoideta ajoissa vaan odotetaan ties kuinka kauan ennenkuin tämä koronacase on ohi niin jälki voi olla rumaa.
Sitä varten kai ne hengityssuojaimet on keksitty että uskaltaa.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin on voi mennä itsekin olin leikkauksessa tosin yksityisellä mutta siellä nyt oli vielä tarkempaa ettei kukaan saa koronaa.
Jotenkin tuntuu hämmentävältä konseptilta, että olisi mahdollista tehostaa hygieniaa... leikkauksessa.
Mahtaakohan kaikki terveydenhuollon ammattilaiset olla nyt yhtä kiireisiä ja kuormittuneita, mitä annetaan ymmärtää... Kävin Mehiläisessä työterveydessä perjantaina ja siellä ei koskaan ole ollut niin hiljaista. Sama kuulemma Turun keskustan terveysasemalla, edes labroissa ei käy kukaan.
Tarkoitin hygienia yleisesti on yksityisellä puolella parempi, jo ihan senkin puolesta että siellä ei ramppaa näitä ö luokan kansalaisia.
Kävin itse viime viikolla. Rauhallinen tunnelma ja potilaita vain vähän käytävillä ja eri osissa terveyskeskusta vaikka on kaupungin yksi suurimmista. Samalla käytävällä tuntui olevan kireän oloinen lääkäri kun kutsui potilaan sisään mutta lääkäri millä kävin oli asiallinen ja rauhallisen oloinen. Kiireetön tunnelma.
Nyt vielä labroihin jne tällä viikolla.
Kyllä uskaltaisin, riippuu myös vaivasta.