Nolo tilanne, jossa olet joutunut perumaan lupauksesi / kieltäytymään?
Itse olin nuorena etsimässä kesätöitä ja hain videofirma Makuuniin. Kävin yhdessä toimipisteessä haastattelussa minkä jälkeen minulle soitettiin ja sanottiin että olin saanut paikan. Menin sitten toiseen toimipisteeseen alustavaan perehdytykseen ja kuulin silloin ensimmäistä kertaa, että tuntipalkka oli n. 6.5 euroa. Säikähdin, koska olin kuvitellut palkkauksen olevan kaupan Tessin mukainen n.10 euroa. Tajusin ettei minun ole järkeä ottaa työtä ko. Palkalla vastaan ja nolotti aivan älyttömästi soittaa jälkeenpäin firmaan, että en voikaan ottaa työtä vastaan.
Kommentit (4)
Työpaikan kanssa sama homma. Olin innoissani menossa saamaani työpaikkaan ja olin jo pitkälle asioita sopinut (en allekirjoittanut vielä mitään). Sainkin paremman työn paljon lähempää ja oli pakko perua eka. Kyllä hävetti...
Pakon edessä lupauduin yhden yhdistyksen hallitukseen. Järjestäytymiskokouksessa lisäksi vielä sihteeriksikin koska sain siellä kokouksessa niin hyvää munkkia. Jälkeenpäin pöytäkirjoja yms. tehdessä alkoi tosissaan ketuttaa etten osannut sanoa ei. Lopulta irtisanouduin koko hallituksesta, ja sitä en ole katunut hetkeäkään, helpotus oli suuri.
Minulla oli nettikirppiksellä tavaraa myynnissä. Laitoin niitä ennen muuttoa, ja yksi banaanilaatikollinen kulkeutui uuteen asuntoon, joita en siis saanut ennen muuttoa myytyä.
Joku nainen kyseli yhtä tuotetta, sovittiin nouto. Menin etsimään sitä tavaraa, eikä sitä löytynyt mistään. Ei siis kertakaikkiaan mistään. Ei asunnosta, ei varastosta, ei vaikka miten etsin. Kyllä nolotti ilmoittaa hänelle, että nyt täytyy perua nouto kun en löydä tuota esinettä. Hän ymmärsi, mutta minua hävetti silti. Joskus myöhemmin sitten löysin sen sieltä laatikosta mistä sitä alunperinkin etsin. En tajua, miten en sitä löytänyt silloin vaikka moneen kertaan tongin läpi kaiken mahdollisen. Kyseessä ei kuitenkaan ole mikään sormenpään kokoinen esine vaan melkein pääni kokoinen.
Piti mennä yhden nuoren kanssa viikonloppuna ratsastuslenkille. Join illalla pari lasia viiniä ja sain siitä oksennusmigreenin, ja joiduin perumaan lenkin.